En jaksaisi millään enää amk-opintojani...
Vielä 1,5v jäljellä eli ei kauaa. En vaan yhtään jaksaisi. Ala ei yhtäkkiä kiinnosta enää pätkääkään eikä ole mitään motivaatiota. Toisaalta ei ole mikään helppo päätös lopettaakaan..
Kommentit (16)
Itse jatkaisin opintoja niin kauan että keksisin järkevän suunnitelman mitä alan tehdä jos lopetan opinnot. Eli käytännössä lopettaisin kun löydän työpaikan ja mahdollisesti toisen alan jota voisin opiskella. Muista myös että uusi opiskelupaikka ei ole varma eli pääsykokeet on edessä ja jos nyt jätät opiskelut, millä elätät itsesi kun opintotuki lakkaa? Jos olet kuitenkin varma että nykyinen ala ei tule koskaan enää kiinnostamaan, tekisin ratkaisut nopeasi, tällä hetkellä kulutat rajallisia opintotukikuukausia alaan jonka töitä et aio koskaan tehdä. Nyt heti etsimään työpaikkaa, sitten jätät opinnot ja alat lukemaan pääsykokeisiin. Syksyllä mahdollisesti aloitat uudet opinnot.
Tämän kevään teet loppuun. Sitten ilmotat itsesi poissaolevaksi ensi vuonna eli otat sapattivuoden. Teet töitä ja mietit asioita. Jos ensi keväänä tuntuu että ala on väärä haet yhteishaussa jotain muuta. Jos tuntuu sittenkin että voisit suorittaa tutkinnon menet välivuoden jälkeen takaisin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kevään teet loppuun. Sitten ilmotat itsesi poissaolevaksi ensi vuonna eli otat sapattivuoden. Teet töitä ja mietit asioita. Jos ensi keväänä tuntuu että ala on väärä haet yhteishaussa jotain muuta. Jos tuntuu sittenkin että voisit suorittaa tutkinnon menet välivuoden jälkeen takaisin kouluun.
Yhdyn tähän.
Mitä hyödyt siitä, että tutkintosi jää kesken? Et mitään. Tee tutkinto loppuun.
Ei hutsi, ei kiinosta, ei motivoi... kuulostaa lähiñnä keskenkasvuiselta teiniltä.
Naiset ja miehiä korkeampi koulutus.
Hienoa että sinunkin opiskelusi on mieselättäjäyhteiskunnan varassa. Ja teitähän riittää.
Vedä se loppuun hammasta purren. On sitten joku tutkinto. Sen jälkeen teet mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että sinunkin opiskelusi on mieselättäjäyhteiskunnan varassa. Ja teitähän riittää.
Mistä sä tiedät onko ap nainen vai mies?
Tee tutkinto loppuun. Itselläni oli sairaanhoitajaopintojen aikana vähän samaa fiilistä... Oli sellaisia pakollisia harjoitteluita, jotka eivät vaan ollut ollenkaan oma juttu. Ajattelin, että käyn tutkinnon loppuun ja teen sitten jotain muuta. No kuinkas kävikään? Löysin ihan huipun sairaanhoitajan paikan ja olen jo monta vuotta ollut tässä työpaikassa. Viihdyn todella enkä olisi täällä ilman sh tutkintoani. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän ne itkeekin mammapalstalla sunnuntaiaamuna
Olen samassa tilanteessa. Opiskelen alaa jolle vaikea päästä, mutta nyt yhtäkkiä ei enää huvita yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Tee tutkinto loppuun. Itselläni oli sairaanhoitajaopintojen aikana vähän samaa fiilistä... Oli sellaisia pakollisia harjoitteluita, jotka eivät vaan ollut ollenkaan oma juttu. Ajattelin, että käyn tutkinnon loppuun ja teen sitten jotain muuta. No kuinkas kävikään? Löysin ihan huipun sairaanhoitajan paikan ja olen jo monta vuotta ollut tässä työpaikassa. Viihdyn todella enkä olisi täällä ilman sh tutkintoani. :)
Minkälainen on tämä huippupaikka työnluonteeltaan? T. Sh jolla kasvaa omassa työssä kyr pä otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehethän ne itkeekin mammapalstalla sunnuntaiaamuna
Olethan sinäkin täällä 😁
Itse tekisin tutkinnon loppuun. Saat samalla kelpoisuuden maisterikoulutukseen ja rastin CV:n. Voisiko tutkinnostasi olla hyötyä jossain muussa työssä kuin siinä ilmeisessä? Samalla alalla voi olla esim. hallinnollisia tehtäviä ja niitä käytännön töitä. Kannattaa miettiä huolellisesti mikä tökkii, mikä kiinnostaa ja mitä osaa, että löytyy sopiva paikka itselleen.
Tee loppuun. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta menee nopeasti. Kurssi kerrallaan.
Tee loppuun ja jos mahdollista, yritä suorittaa kursseja nopeammin. Saisitko vuoteen kirittyä loppuopinnot? Sanon tämän itse amk-opinnot keskeyttäneenä, että jos vain pää kestää, niin suorita loppuun, jotta saat sen paperin. Tässä maassa tutkintoa arvostetaan enemmän kuin kokemusta.
Ymmärrän hyvin. Yritä jaksaa pari kuukautta ja ala sitten valmistautumaan yliopiston pääsykokeisiin