Lapsettomat 30-40v pariskunnat: Mitä teette yleensä viikonloppuisin ?
Eli jätetään nyt ihan kakarat pois tästä kyselystä kun ne vastaa bilettää ja matkustaa ...mutta ihan oikeasti miten saatte ajan kulumaan ?
Kommentit (65)
Kaksi työssäkäyvää aikuista + ei lapsia= hyvin rahaa mennä ja tehdä.
Huomenna menen museoon, kirjastoon ja lux-valojuttuja katselemaan. Käyn myös salilla, siihen kait se päivä menee , kokkauksen lisäksi.
Tänään oli poikkeuksellisen paha krapula kun tili valvottua viiteen :/ muutoin olisin ollut kaupungilla ja salilla, sekä katsellut telkkaria (tänään siis tehty vain viimeisintä sekä kokkailtu hyvää ruokaa)
Kyllä se aika menee nopeasti :)
Usein ei tehdä paljon mitään. Nukutaan liian pitkään, ollaan ihan liikaa netissä ja tuijotetaan liian paljon telkkaria. Yritetään toipua kuluneesta työviikosta ja kerätä voimia tulevaan. Tokihan ruokakaupassa pitää käydä ja kotityötkin on joskus tehtävä. Ja teatterissa, elokuvissa, museoissa ja keikoilla käydään, ystäviä ja sukulaisia nähdään, pieniä reissuja tehdään, muttei näitä menoja joka viikonlopulle ole. Paljon on aikaa vain möllöttää. Seksiä ei harrasteta juuri koskaan. Joskus on keskenään hyvinkin hauskaa ja joskus ei jakseta puhua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsettomat viettää viikonloppua samalla tavalla kun perheelliset. Meillä on 4-v tyttö ja tehdään kaikkea samaa mitä lapsettomat kertoo täällä tekevänsä. Silloin kun oltiin lapsettomia niin ihan samanlaisia nämä viikonloput oli silloinkin.
Ehkä te vaan ootte tylsiä jos et mitään eroa huomaa.
No niinpä on sitten kaikki muutkin tähän ketjuun vastanneet. Aika tylsää näyttää monien viikonloppu olevan. Ruoanlaittoa ja leffojen kattomista. Sitähän kannattaakin hehkuttaa :D
Minäkin olen vastannut ketjuun. Ap kysyi, miten lapsettomat saa ”aikansa kulumaan” ja minä kerroin. Viikonloput on omistettu perustarpeille, syömiselle, levolle ja seksille. Perusmöllöttely kotona on kivaa, kun tykkään siipastani. Viikonloppu täyttyy jo noista. En ajatellut, että ketjuun saa kirjoittaa vain ne, joilla on vaikka jotain extreme-lajeja harrastuksena, joita ei voi lapset mukana tehdä.
Me ollaan aika usein viikonloppuisin töissä, joko molemmat tai jompikumpi. Mutta siis ylipäätään vapaapäivisin minä leivon paljon, mies toimii koemaistajana 😀
Käydään koiran kanssa kävelemässä koirametsässä, siinä menee aikaa kun laskee ajomatkat päälle. Käydään ystävillä kylässä, bändikeikoilla, leffassa, kirjastossa, joskus vedetään kännit. Stadissa.fi-sivustolta löytyy aina metkaa tekemistä.
Mä käyn akrobatiatunneilla, mies salilla. Naidaan paljon.
Ihanaa elämää ❤️
Minä olen 37v, mies 50, vastasin silti vaikkei ukko menekään kysyttyyn ikähaarukkaan.
Meillä on lapsia 2 ja yleensä viikonloppuihin mahtuu omia ja lasten harrastuksia (+pelireissuja),kyläilyjä,laitetaan parempaa ruokaa kuin arkena,katsotaan elokuvia yhdessä jne. viime viikonloppu oltiin kylpylässä...aika samoja juttuja siis kuin ennen lapsia. Tietenkin isona erona entiseen aikaan on se, että sitä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa on aika vähän..lähinnä iltaisin kun lapset menee nukkumaan :D
Käydään keikoilla, ulkona syömässä, leffassa, teatterissa, retkeillään, tavataan ystäviä ja sukulaisia, ollaan kotona, pelataan lautapelejä, katsellaan elokuvia, kokkaillaan, luetaan kirjoja, ulkoillaan jne. Ei ole todellakaan ongelmaa miten saadaan aika kulumaan.
Tavallista tylsää elämää. Mies on joka toinen viikko iltavuorossa, eli niinä viikkoina yhteistä aikaa on vain viikonloppuisin, niin mielellään ollaan ihan rauhassa kotosalla. Ja muutenkin. Nukutaan pitkään, käydään lenkillä, siivotaan jos tarvitsee, syödään, saunotaan, jutellaan, harrastetaan seksiä, katsotaan leffoja jne. Jos oikein repäistään, niin haetaan pizzat. Minulle vapaapäivissä tärkeintä on rentoutua ja ladata akkuja.
33+31
Mulla on mies ja lapsi, joten en ole lapseton, mutta viikonlopun olen yksin.
Mies ja poika lähtevä suoraan mummolaan, kun mies pääsee töistä.
Mä jään pe ylitöihin, kollega on sairaana. Tulen aikaisintaan klo 22 kotiin.
Mulla on päivystys klo 8-16. Välttämättä, tai luultavasti ei tule yhtään puhelua. Käyn kellarin läpi, otan puhelimen mukaan ja jos tulee työkeikka, on työkone kotona valmiina.
Sunnuntaina ajattelin käydä läpi keittiön kaapit ja paikata rikkinäiset vaatteet.
Mies saattaa olla viikonloppuisinkin töissä, mutta onneksi useimmiten vapaalla. Lähes parhaita ovat viikonloput, jolloin ei ole suunniteltu mitään erityistä ohjelmaa. Silloin nukumme pitkään, teemme kunnon aamiaisen, ja luemme rauhassa aamun lehdet. Sitten yleensä pidemmälle kävelylenkille, ja kaupan kautta kotiin. Viikonlopun kunniaksi jotain parempaa ruokaa, myös herkkuja. Lukemista (luemme molemmat paljon) ja telkkaria. Jos teatterissa pyörii joku mielenkiintoinen leffa, sitten sinne. Ja jos tekee mieli, ostamme viiniä tai olutta, ja silloin usein innostumme kaivamaan vanhoja, hyviä biisejä YouTubesta.
Toki on myös viikonloppuja, jolloin näemme ystäviä, tai varaamme hotellin omasta tai eri kaupungista miniloman merkeissä. Tai lähdemme kaupungille vain shoppailemaan tai johonkin näyttelyyn/museoon/konserttiin. Käymme (ehkä turhankin) usein myös Tukholmassa risteilyllä.
Tuskin lapsiperheen viikonloppu mitenkään älyttömästi poikkeaa lapsettomien viikonlopuista. Ehkä tuollaisia lyhyitä reissuja vain on vähemmän, ja asioita ei voi ehkä tehdä ihan niin ex tempore.
Esim. tänään ulkoilutan kohta koiran, syön brunssia miehen kanssa, teen puutarhahommia. Iltapäivän puolella menen salille ja salin jälkeen lämmitetään sauna. Illalla ehkä seksiä ja joku leffa.
Miks 40 on yläraja? Tapahtuuko lapsettoman ihmisen elämässä sen jälkeen jotain dramaattista? Epätietoinen N41 tiedustelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsettomat viettää viikonloppua samalla tavalla kun perheelliset. Meillä on 4-v tyttö ja tehdään kaikkea samaa mitä lapsettomat kertoo täällä tekevänsä. Silloin kun oltiin lapsettomia niin ihan samanlaisia nämä viikonloput oli silloinkin.
Ehkä te vaan ootte tylsiä jos et mitään eroa huomaa.
No niinpä on sitten kaikki muutkin tähän ketjuun vastanneet. Aika tylsää näyttää monien viikonloppu olevan. Ruoanlaittoa ja leffojen kattomista. Sitähän kannattaakin hehkuttaa :D
Miksei sitä saisi hehkuttaa?
Jos olisin parisuhteessa, niin varmaan ainakin nussittaisiin kuin kanit aamusta iltaan.
Nukkuminen pitkään jos siltä tuntuu
Kuntoilu
Terveellisen ruoan laittaminen
Ensi viikon suunnittelu
Rentoilu/kotoilu
Projektien edistäminen
Ystävien/läheisten tapaaminen
Elokuvat
Musiikki
Kirjat
Olisiko siinä nyt jotain?
Tänä aamuna aloitettiin seksillä. Nyt juodaan viimeisiä aamukahveja, syötiin aamiainen hitaasti nautiskellen.
Kohta lähdetään sieneen, ja illalla siivotaan. Puutarhaakin voisi vähän hoitaa.
Huomiselle ei suunnitelmia. Ehkä voitaisiin piipahtaa lähikaupungissa kirpparikierroksella.
Elämä on ihanaa!
Kuinkahan moni näistä lapsettomista pariskunnista toivois että lapsenteko onnistuis. Kun ei onnistu niin sitten leikitään ettei haluta lapsia.
Kesäaikaan autolla viikonloppureissuja lähialueilla. Mukavaa poiketa maaseutumaisemissa ja pikkukaupungeissa välillä.
Eroaa siinä kyllä et toisilla on lapsia ja toisilla ei, mut tekemiset ei kyllä juurikaan eroa ja siinä tässä olikin kyse.