Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi akateemiset ovat niin kateellisia duunareiden palkoista?

Vierailija
05.01.2019 |

Älä käy ärrällä, se on kallista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähn se hieman ärsyttää kun toinen esittää mm. toimittajaa, yhteiskunnallsita keskutelijaa, uranaista/ miestä, kirjailijaa, kokkia, liikunta ja ravitemus asiantuntijaa..... Ja taustalla on max vuoden opinnot lukion jälkeen ja saa palkkaa monin ertaisesti verrattuna siihen, mitä itse usean vuoden opintojen jälkeen.

Vierailija
2/5 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni opiskelee motivaationaan raha. 

Sitten huomaakin, että saman tai lähes saman se hitsari saa kuin minäkin, vaikka kävin koulua kaksi kertaa pidempään.

Myönnän että "risoo" se minuakin aika ajoin ajatella miten pienen kaulan olen onnistunut luomaan "helpommman tien" valinneisiin. Näin etenkin nuorempana. Nyt tässä kypsyessä olen ennenmuuta tiedostanut ihmisten erilaiset taipumukset; ei minusta olisi tekemään ruumiillista työtä. Tai tietenkin olisi, mutta en pitäisi siitä. Siksi siis ajauduin "akateemiseksi" silloin aikanaan. Ajattelutyö sopii paremmin minulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina kateellisia toistensa paremmista palkoista. Oli koulutusaste mikä tahansa.

Vierailija
4/5 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska moni opiskelee motivaationaan raha. 

Sitten huomaakin, että saman tai lähes saman se hitsari saa kuin minäkin, vaikka kävin koulua kaksi kertaa pidempään.

Myönnän että "risoo" se minuakin aika ajoin ajatella miten pienen kaulan olen onnistunut luomaan "helpommman tien" valinneisiin. Näin etenkin nuorempana. Nyt tässä kypsyessä olen ennenmuuta tiedostanut ihmisten erilaiset taipumukset; ei minusta olisi tekemään ruumiillista työtä. Tai tietenkin olisi, mutta en pitäisi siitä. Siksi siis ajauduin "akateemiseksi" silloin aikanaan. Ajattelutyö sopii paremmin minulle. 

No oletko sitten ajatellut tarpeeksi hyvin? Hyvä työ, hyvä palkka vai miten se meni?

Vierailija
5/5 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut yhdenkään akateemisesti koulutetun valittavan toisten ihmisten palkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi