Iltasanomissa juttu teiniäidistä ja lapsen nimi tietysti JANESSA!
Kommentit (19)
Vierailija:
Voi DAIJU sentään, että ihmiset antavat hölmöjä nimiä lapsilleen.
niin siitä vaan. Onhan se ainakin helppo lausua.
Kaikilla sitä lapsia onkin! Ette usko minkälainen päivä minulla on
ollut!
Ensimmäiseksi aamulla näin ikkunasta kuinka joku työnsi pihallamme
kuvottavia pastellinvärisiä vaunuja. Mitkälie viime vuosituhannelta peräisin olevat antiikkiesineet. Vakoilin mihin asuntoon nainen meni, ja kävin viemässä hänen postilaatikkoonsa paheksuvan kirjeen vaunuja koskien. Taloyhtiön maine tuollaisesta menee. Omia Emmaljunga Ceroxejani työnnellessä mietin vielä tuota naista, kunnes vastaan tuli toinen äiti jonka lapsella oli jotkut halpahallin
vaatteet yllä! Kuvitelkaa! Millainen äiti ei pue lapselleen Reimateciä?
Saapuessamme vauvamuskariin istui eteisen tuolilla eräs äiti syöttäen
lastaan tuttipullosta, vieressään avattu tuttelipurkki.
Näyttääkseni halveksuntani istuin hänen viereensä, kaivoin tissini esiin
ja survaisin vauvani suuhun. Katsoin tarpeelliseksi kertoa myös tuolle
naiselle täysimetyksen tarpeellisuudesta. Myöhemmin päivällä tein hänestä vielä varmuuden vuoksi ilmiannon lastensuojeluun. Hahaa.
Vauvamuskarin jälkeen kävimme vielä mammajumpassa, perhekahvilassa ja paikallisen imetyskerhon kokouksessa. Äiti ja lapsi tarvitsevat virikkeitä.
Kotona keitin vauvalle sosetta 16 eri lajista. Kaikki pilttiäidit
joutaisivat hekin sosiaaliviranomaisten erikoistarkkailuun.
Pesin lapseni ultraluomut kestovaipat käsin ja nautin ison kupillisen mammateetä odottaessani miestäni saapuvaksi töistä.
Vauvan nukkuesa iltapäiväuniaan perhepedissämme valmistin miehelleni 8 lajin illallisen.
Vaivihkaa ihailin muotojani ja kiinteää olemustani peilistä
-en ymmärrä naisia, jotka valittavat raskausarvista, löysästä vatsanahasta ja ties mistä. Ovat mokomat häpeäksi koko naissukupolvelle. Vihaksi pistää.
Illalla kantoliinailimme vielä vauvan kanssa ja luin 500-sivuisen teoksen lapsen psyykeestä. Hyvin mielenkiintoista. Päätin aloittaa huomenna äiti-lapsi -joogan samalla kun kävisin hakemassa uudet teutoniamme liikkeestä. Emmaljungissa alkoikin jo kuosi olla vanhaa viime vuoden mallia.
Myöhemmin yöllä rakastelin miestäni intohimoisesti parin tunnin ajan. Parisuhdetta pitää hoitaa.
Taidan tehdä varmuuden vuoksi ilmiannon vielä naapurin yksinhuoltajaäidistä, olin aiemmin päivällä näkevinäni hänellä tummat silmänaluset.
Kaikenlaisia äitejä sitä onkin.
olipas taas hauskaa luettavaa aikoihin...!
Mua ärsyttää se, että jotkut OIKEASTI kuvittelee nimivalintojen olevan jotenkin verrannollisia esim. sosiaaliseen asemaan. Tieteen harjoittajana voin kertoa, että ei ole nykyisin ja todellakin, kyse on VALINNASTA, joka ei ole kauhean ratkaiseva esim. siinä mielessä, että kukaan siihen kuolisi. Joten antaa asian olla ja persoonallisuuden kukkia. Opitpahan suvaitsevaisuutta.
J-painotteisempi luokka (just näitä Jessejä ja Janikoita), sitä levottomampi ja hankalampi luokka myös.
Vierailija:
No mitä sitten? Mun mummon nimi on Janessa..... ja hän on sentään 94v...
Kuvitteletteko että 10-vuoden kuluttua ei naureskella tälle villitykselle antaa vanhoja nimiä?
Luokat täyynä Elloja, Arttuja, Aaro, Kerttuja, ym.
Aika kuluu, muodit muuttuu.
eikä aihetta tutkia. Enkä tiedä, olisiko tutkimustuloksilla merkitystä ihmisten elämän kannalta.
Sen sijaan merkitystä voi olla sillä, että jotkin nimet leimataan tiettyjen piirteiden perusteella. Henkilölle konstruoidaan tietty tausta nimen perusteella. Tällaisissa tapauksissa ennakkoluulot voivat johtaa syrjintään, jolle ei tietenkään ole perusteita.
Vierailija:
Mua ärsyttää se, että jotkut OIKEASTI kuvittelee nimivalintojen olevan jotenkin verrannollisia esim. sosiaaliseen asemaan. Tieteen harjoittajana voin kertoa, että ei ole nykyisin ja todellakin, kyse on VALINNASTA, joka ei ole kauhean ratkaiseva esim. siinä mielessä, että kukaan siihen kuolisi. Joten antaa asian olla ja persoonallisuuden kukkia. Opitpahan suvaitsevaisuutta.
Vierailija:
Kuvitteletteko että 10-vuoden kuluttua ei naureskella tälle villitykselle antaa vanhoja nimiä?Luokat täyynä Elloja, Arttuja, Aaro, Kerttuja, ym.
Ei nimi miestä pahenna...... Olkoon se sitten Janessa tai pirjo-purjo.
Kumma miten niin monet jaksavat keuhkota lasten nimistä. Mulle aivan sama mitä kukin antaa lapselleen nimeksi, mutta tietty jos haluavat antaa lapsensa nimeksi vaikkapa Pippeli tai Alusastia niin voin huomauttaa.
- Hän yritti saada minua tekemään aborttia vielä raskauden loppuvaiheessakin.
Jee!
kuten Partanen selittyvät usein siten, että ulkomailla solmituissa avioliitoissa sukunimi voi saada kirjoitusasun, joka ei käy Suomen väestörekisteriin (esim. " Partanen Svensson" ilman yhdysmerkkiä). Suomen rekisterissä nimistä ensimmäinen on pakko rekisteröidä etunimeksi (tai se on ainakin vakiintunut käytäntö). Käytännön elämässä tämä ei näy mitenkään, mutta rekisterin etunimihaussa ym. kyllä.
Vierailija:
Kuvitteletteko että 10-vuoden kuluttua ei naureskella tälle villitykselle antaa vanhoja nimiä?Luokat täyynä Elloja, Arttuja, Aaro, Kerttuja, ym.
Ja 10 vuoden kuluttua on suosittujen nimien seassa nämä:
Pirjo, Ritva, Pertti, Sirkka-Liisa, Raija, Raili, Aili, Raimo jne. :-DD
mutta en omalle antaisi. Itse en taas pidä vanhanaikaisista nimistä.
Vierailija:
kuten Partanen selittyvät usein siten, että ulkomailla solmituissa avioliitoissa sukunimi voi saada kirjoitusasun, joka ei käy Suomen väestörekisteriin (esim. " Partanen Svensson" ilman yhdysmerkkiä). Suomen rekisterissä nimistä ensimmäinen on pakko rekisteröidä etunimeksi (tai se on ainakin vakiintunut käytäntö). Käytännön elämässä tämä ei näy mitenkään, mutta rekisterin etunimihaussa ym. kyllä.
Voi DAIJU sentään, että ihmiset antavat hölmöjä nimiä lapsilleen.