Rv 40+5 eikä merkkiäkään synnytyksestä
Esikoista odottelen ja nyt siis viisi päivää yli lasketun, ja joo tiedän että se on ihan normaalia, mutta mietityttää kun ei ole mitäääään merkkejä siitä että synnytys alkaisi ikinä. Kipeitä supistuksia en ole tuntenut koskaan ja niitä kivuttomia harjoitussupistuksiakin lähinnä fyysisessä rasituksessa jos silloinkaan. Ei mitään jomotteluja tai limatulppaa tai mitään... Niin voikohan tää tästä lähiaikoina alkaa silti itsekseen syntymään vaikkei nyt yhtään vaikuta siltä, vai alkaakohan jo viitata siihen että menee lopulta käynnistykseen? Kokemuksia? :)
Kommentit (10)
Mulla tyttö syntyi juuri 40+5 viikolla. Samana aamuna ei ollut mitään viitteitä synnytyksen käynnistymisestä, ja iltapäivällä tyttö oli syntynyt. Eli voi tapahtua sitten nopeastikin kun on tapahtuakseen, tsemppiä!
Ei mullakaan ollut, alkoi sitten yhtäkkiä kipeillä supistuksilla. Kaikki lapset syntyi 41+4, kun seuraavana päivänä olisi ollut yliaikaistarkastus. Kai sitä jotenkin rentoutuo ja hyväksyi, että käynnistykseksi menee.
sama juttu, ei merkkiäkään synnytyksestä viikolla 40, eikä vielä viikolla 41 (!!), annettiin vaan pkl-aikoja lisää ja "seurattiin vointia". No 41+5 sitten syntyi. Supistukset alkoi kuin napista painaen, olivat tosi rajuja, kivuliaita. Supistukset alkoi noin klo 18.30 aikoihin ja lapsi syntyi hiukan klo 23 jälkeen. Kaikki meni lopulta kuitenkin hyvin.
Se voi kuule alkaa syntymään vaikka tunnin päästä ilman merkkejä. Eiköhän hän ole ulkona seuraavien kahden viikon aikana.
Tsemppiä, onhan nuo elämän pisimpiä viikkoja...
Voi alkaa tai olla alkamatta. Mulla on käynnistetty synnytykset rv 42 ja ihsn hyvät kokemukset jäänyt. Kalvot vain puhkaistiin ja supistukset alkoivat. Alateitse syntyivät molemmat ihan kohtuullisessa ajassa.
41+0 syntyi ihan yhtäkkiä, ilman MITÄÄN merkkejä etukäteen. Olin samoissa fiiliksissä kuin sinä, varmana, että menee käynnistykseen, mutta yhtäkkiä alkoikin tapahtua. Supistukset alkoi noin 11 tuntia ennen ja limatulppa tuli vasta jotain 4 tuntia ennen kun vauva oli ulkona. Sitä ennen ei tosiaan yhtään mitään synnytyksen oireita. Tsempit!
Kiitos tsempeistä, ehkä mulla on vielä toivoa. :D Lähinnä kai vaan pelottaa että joutuu käynnistää, kun kaikki pelottelee että sitten tulee paljon rajumpi synnytys jne... Ja toki mietityttää että minkä kokoinen tyyppi siellä kasvaa kun ei mitään tietoa koosta ja kontrolliin pääsee kumminkin niin myöhään.
Ap
Ei mullakaan ollut esikoisesta mitään merkkejä. Sitten yhtenä aamuna viikko yli lasketun oli maha kipeä ja tajusin että on säännöllisiä supistuksia. Älä stressaa, se synnytys alkaa kun sitä vähiten odotat. Eikä se käynnistys oo välttämättä paha. Siinä ainakin ajattelee synnytystä enemmän,mutta yhtälailla voi saada kivunlievitystä. Kokeilet rentoutua alkoi se synnytys miten hyvänsä.
Ei minullakaan alkanut. Sitten alkoi supistukset kun yritettiin käynnistää mutta ei se siitä huolimatta käynnistynyt ja sektiolla syntyi. Tsemppiä! Kyllä se sieltä ulos tulee :)