Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan samanlainen olo aamulla riippumatta siitä onko eilen juonut vai ei.

Vierailija
05.01.2019 |

Olen ollut pitkään alkoholin suursuurkuluttaja. Juominen on ollut aika runsasta ja enemmän tai vähemmän päivittäistä.
Toleranssi on kasvanut suureksi, isokaan määrä ei saanut mua varsinaisesti humalaan eikä krapulat vaivaa aamuisin. Tuntuu, ettei runsaskaan alkoholin käyttö vaikuta mun fyysiseen toimintakykyyn.

Terveyspuoli kuitenkin huoletti ja laitoin joku aika sitten korkin kiinni.
Yleensä hehkutetaan, että raitistumisen jälkeen on niin siistiä herätä krapulattomaan aamuun virkeänä ja energisenä.

Mä en huomaa mitään eroa. No, energiasta en nyt tiedä, nukuin yhdeksän tuntia viime yönä, enkä ole yhtään sen energisempi tai vähemmän lötkö kuin juomisen jälkeenkään.

Muilla samaa?
Mistä löytää motivaatiota juomattomuuteen, kun mitään erityisiä hyötyjä en huomaa? Päin vastoin, illat on vaan paljon, paljon työsempiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi vaikuttaa tupakoiinnin lopettmisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen humalassa ja tänään taaaas uuteen nousuuun.

Vierailija
4/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen humalassa ja tänään taaaas uuteen nousuuun.

Makeat juomat aiheuttaaa pahat krapulat.

Vierailija
5/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten laitoit korkin kiinni? Pari päivää sitten?

Kuule odottele ihan rauhassa ainakin useita kuukausia, itselläni on nyt kymmenisen kuukautta juomattomuutta takana, ja vasta NYT alkaa olo olemaan suht normaali. Eli hidas prosessihan se on pitkän ja raskaan juomisen jälkeen.

Vierailija
6/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulla. 

Olisin voinut kirjoittaa tuon sanasta sanaan. Elämä on masentavan tylsää näin, kun lapset ovat jo lähteneet pois ja asun yksin. 

Kapakasta sai mukavaa seuraa, en myöskään koskaan ollut varsinaisesti kännissä, koska toleranssi oli taivaissa. 

Aamulla joskus vähän väsähtänyt olo, jos raja-arvoa oli koeteltu, mutta se meni nopeasti ohi esim. reippaalla aamulenkillä. 

Terveysasiat tosiaan alkoivat huolettaa ja jätin alkoholin kokonaan pois puoli vuotta sitten. Olen pikemminkin vähemmän energinen, en takuusti ainakaan pirteämpi. En oikein tiedä mitä tehdä, rahaahan tässä säästyy ja voisin lähteä jollekin kivalle matkalle. Mutta onko sekää selvin päin kovin kivaa?

Vierailija
7/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio paremmaksi ja lisää reippailua ulkoilmassa. Kannattaa myös ehkä pestä peitto ja tyyny.

Vierailija
8/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä paha ja olet oikeasti vaarassa alkoholisoitua kunnolla.

Mulla on tuollainen kaveri ja valitettavasti vaikka hän ei itse huomaa olevansa humalassa/ juoneensa sen kyllä huomaa muut. Humalassa on varsinkin rasittavaa seuraa, kun ei tajua humalansa määrää eikä ikinä sammu tai lopeta juomista.

Vierailija
9/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemus saattaa olla huono ja välittäjäaineet jumissa, kun juomista on pitkään jatkunut.

Vierailija
10/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muuten paitsi se terveys tosiaan on parantunut. Maksa-arvot laskeneet jo kuukaudessa älyttömästi ja vatsa ei ole enää niin löysällä. Muuten sanoisin, että en tiedä millä täyttäisin tämän alkoholin jättämän tyhjyyden.

Vierailija
11/11 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo runsas juominen vaikuttaa tosiaan mm. välittäjäaineisiin eli kun kulutus on ollut kovaa luokkaa, lopettamisesta ei seuraa mitään varsinaista pikavoittoa tai nopeata palkintoa. Olo normalisoituu ja paranee kuukausien myötä.

10 mainitsi ettei tiedä millä täyttäisi alkoholin jättämän tyhjyyden. Oma kokemukseni on että ensin oli tyhjyys, sitten sitä yritti vältellä alkoholilla ja nyt tyhjyys on palannut. Olen terapiassa masennuksen takia ja hoksannut siellä että olen ollut jo vuosia erittäin yksinäinen. Eli silloin kun alkoholin käyttö alkoi karata käsistä olisi jotenkin pitänyt osata lyödä siihen jarruja ja uskaltautua esim. uusiin harrastuksiin ja jaksaa pitää yhteyttä harvoihin ystäviin. Eihän minulla nytkään ole minkäänlaista hinkua juomiseen silloin harvoin kun ystävät ehtivät tapaamaan. Yksinäisyys on minun tapauksessani se tuska jota juomisella yrittää turruttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän