Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukuin melatoniinin avulla paremmat unet kuin koskaan. Miksi luonnollinen uni ei ole tällaista?

Vierailija
05.01.2019 |

Otin melatoniinit suuhun 22-23 välillä, nukuin n. 6 tuntia ja olo on nyt virkeämpi kuin normaalisti viikonloppuina, jolloin nukun 10 tuntia! Keho tuntuu todella levänneen eikä heräämisessä ollut mitään vaikeuksia. Heräsin vain ja nousin ylös. Normiaamuna viikonloppuna kierin puolelta toiselle sängyssä sinne 10-12(!) asti ja toistuvasti ajattelen "eii vieeläää". Miten saisi tällaisen tilan tulemaan luonnostaan, ettei tarvitsisi syödä melatoniinia? En sitä kuitenkaan viitsi ihan joka ilta napata. Liiallinen käyttö ei aiheuta juuri muuta haittaa kuin väsymystä päiväsaikaan, mutta sitä en haluaisi kärsiä turhaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin melatoniini voi aiheuttaa diabetesta. Läheskään kaikilla ei tosin sitä geeniä ole.

Vierailija
2/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiinia seuraavaksi?

Nukut rentona kuin tukki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä melatoniini tokikaan mikään ihmeaine ole, joskus olen nukkunut siitä johtuen pidempään kuin olisin muuten, koska melatoniini on tehnyt minusta heräämishetkellä väsyneemmän kuin olisin ilman sitä. Tänään sitä ongelmaa ei kuitenkaan ollut.

Vierailija
4/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun uni ei ole tarpeeksi syvää muutoin, heräilet tietämättäsi yöllä tms?

Vierailija
5/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenpekka! Mä popsin melatoniinia 9 mg joka ikinen ilta ja nukun silti ihan p*skasti.

Vierailija
6/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin univaikeuksista ja melatoniinin kanssa nukun normaalia paljon huonommin. Ei näköjään toimi kaikilla, hyvä että sinulla!

Melatoniinia pitäisi syödä max kuukausi, voisikohan olla että sen jälkeen nukkuisi aina luontaisesti virkeämpänä?

Vierailija
7/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kärsin univaikeuksista ja melatoniinin kanssa nukun normaalia paljon huonommin. Ei näköjään toimi kaikilla, hyvä että sinulla!

Melatoniinia pitäisi syödä max kuukausi, voisikohan olla että sen jälkeen nukkuisi aina luontaisesti virkeämpänä?

Saisko lähteen tuolle max kuukausi -jutulle?

Vierailija
8/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini on "unihormoni" jota ihmisen keho tuottaa myös itse. Se auttaa nukahtamiseen tablettina otettuna jos oma keho tuottaa sitä liian vähän. Muuten ei. Se on lyhytvaikutteinen ja tukee nimenomaan nukahtamista, unenkestoon se ei vaikuta. Pitkävaikutteinen valmiste on kyllä myös olemassa mutta se on saatavilla vain reseptillä (circadin). Vuorotyöläiset ja aikaero rasituksesta kärsivät hyötyvät usein melatoniinista kun oma luontainen rytmi on keinotekoisesti saatu sekaisin. Varsinaiset unilääkkeet ovat tietenkin tehokkaita mutta eivät ole suositeltavia pitkäaikaiseen käyttöön. Unihygieniaan kannattaa kiinnittää huomiota jos nukahtaminen on jatkuvasti ongelmallista. Netistä varmasti löytyy tietoa tästä asiasta. AP on aiemmin varmasti aiemmin nukkunut liikaa. Aikuisen ihmisen unentarve ei ole 10h jos on terve ihminen kyseessä.

Vierailija
9/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYRKKY

Vierailija
10/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihkeää seksiä ennen unia, toimii!

Vierailija
11/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi luopuu käteisestä viimeistään 2030-luvulla.

Vierailija
12/12 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Hyvä että sulla auttaa.

Mulla alla melatoniini, triptyl ja zopinox eikä nukuta vaikka en viime yönä nukkunut kun pari tuntia.

Melatoniini on aika harmiton ja hyvin siedetty, hyvin uskallat ottaa useammin.

Ehkä se on placeboa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä