Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako alkoholistin päästää risteilylle?

Vierailija
04.01.2019 |

Mitä helvettiä se siellä keksisi muuta tekemistä kuin juoda? Houkuttimia siihen on vaikka kuinka.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alaikäisestäsi on kehittynyt alkoholisti?

Vierailija
2/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti juo ihan missä tahansa jos haluaa juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ole kyse alaikäisestä eikä minun lapsestani.

Vierailija
4/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea aikuista ihmistä on estääkään. 

Se taas kuinka suuri on riski juomiseen riippuu monesta asiasta. Esim. kuinka syvästi alkoholisti on, onko juova vai kuivilla, jos kuivilla niin kuinka pitkään ollut, meneekö seurassa jossa muut juo. 

Vierailija
5/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästää? Kai se menee jos haluaa kun on aikuinen ihminen. Ei toista voi estää juomasta!

Vierailija
6/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästää? Kai se menee jos haluaa kun on aikuinen ihminen. Ei toista voi estää juomasta!

Niin kyllä hän joka tapauksessa sinne lähtee, eli päästäminen oli ehkä huono sanavalinta. Lähinnä tarkoitin, että pitäisikö minun lähteä vahtimaan. Meillä on hyvä luottamussuhde, eli henkilö kyllä voisi suostua tähän jos ehdottaisin.

Vierailija
7/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku huoltaja sinun pitää kuitenkin asianosaiselle olla, jos kerran sinulta tarvitaan lupa.

Vierailija
8/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä hän joka tapauksessa sinne lähtee, eli päästäminen oli ehkä huono sanavalinta. Lähinnä tarkoitin, että pitäisikö minun lähteä vahtimaan. Meillä on hyvä luottamussuhde, eli henkilö kyllä voisi suostua tähän jos ehdottaisin.

Joo, kyllä tosiaan vaikuttaa luottamus olevan kova. 🙄

Vierailija
9/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit??? Ei se sun vastuulla ole. Sen sijaan et mahdollistat ja kannustat toista alkoholismiin ja vastuuttomuuteen, kuluta energiasi hakemalla itelles apua tuohon läheisriippuvuuteen. Varsinkin jos lapsia sulla, on sun velvollisuus

Vierailija
10/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ei ole luottamussuhde vaan riippuvuussuhde. Olet osa alkoholiongelmaa

Vierailija
11/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaisi, jos joku lähtisi mukaan vain vahtimaan mua... Todella luottavaista.

Vierailija
12/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se todellisuudessa taitaa olla ihan oma lapsesi. Miksi valehtelet? Miksi valehtelit lastensuojelulle ja sosiaaliviranomaisille omasta päihteiden käytöstäsi ja siitä että vähitellen koulit lapsestasi alkoholistin?

Vierailija
13/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietit örveltämistä tai pettämisen mahdollisuutta, niin oman kokemukseni mukaan kaikkein "vaarallisimpia" ovat ihmiset, jotka juovat harvemmin ja eivät silloinkaan usein humalahakuisesti. Mutta sitten kun pikkujoulu, risteily tai Levin loma työ/kaveriporukassa pamahtaa, niin sitten juodaan moninkertaisesti ja sekoillaan huolella, koska kontrolli menee kun keho ei ole tottunut suuriin määriin alkoholia. Jokainen vastaavissa tilanteissa ollut tietää sen, miten se muuten kunnollinen sihteeri-Riitta tai hyväkäytöksinen toimitusjohtaja-Pena muuttuu varsinaiseksi löyhämoraaliseksi/aggressiiviseksi stereotypiaksi firman pikkujouluissa tai risteilyllä. Kontrolloimattomassa kännissä siis.

Sen sijaan varsinainen "alkoholisti" tai keskivertoa enemmän kuluttava ei yleensä sekoile risteilyillä sen enempää kuin lauantasaunan jälkeen kotona.

Ylläoleva on fakta, jota monikaan ei suostu tiedostamaan, vaikka vuodesta toiseen sama meno sosiaalisissa ryyppäjäisissä. Sitten 99% vuodesta ollaan kunnollisia perheenisiä/äitejä.

M49

Vierailija
14/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aviomies on raitistunut alkoholisti ja tietää itse omat rajansa.  Hän on ollut raitis jotain kymmenen vuotta.  Raitistumisen jälkeen ei ole osallistunut mihinkään sellaiseen, missä voisi olla varana retkahtaminen.  Joku voi arvostella tätä ja sanoa että jos kerran on raitis niin pitää pystyä olemaan raitis kaikissa tilanteissa, mutta ei se aina vaan niin mene, kyllä sitä pitää itse vaan olla valppaana ja välttää uhkaavat tilanteet.  Kymmenenkään vuotta raittiina ei ole mikään tae sille ettei voisi tulla  retkahdus, varsinkin jos ympärillä on ihmisiä, jotka suorastaan kehottaa ottamaan nyt edes sen yhden.

Mies on töissä isossa konsernissa missä järjestetään reissuja ja tilaisuuksia ja aina se alkoholikin siellä on mukana.  Hän ei osallistu niihin muuta kuin silloin,  jos mukana on ne muutamat muutkin täysraittiit kaverit.  Yksi ei ole ottanut ikinä muutenkaan ja kaksi on vaan lopettanut omista syistään ja voi siellä olla vielä jokunen muukin, siinä porukassa on sitten helpompi olla eikä kukaan painosta mihinkään. 

Raitistumisen alussa mies vaati minut kukaan kaikkiin tilaisuuksiin ja jos en päässyt, ei mennyt hänkään.  Niin hiuksenhienoista asioista siinä on kyse.  Ei voi täysin luottaa omaan itseensäkään vaikka päätös olisi miten luja.  Tuin häntä niin paljon kuin osasin, olihan se tuottanut perheellemme paljon tuskaa joten se kaikki kannatti.

Ap:n kysymykseen en osaa vastata, kun en tiedä tilannetta.  Jos ei ole raitistuneesta alkoholistista kyse, niin eihän se reissu kuivin suin mene ja voi tapahtua sitten mitä vaan.  Itse tiedät, onko parempi antaa miehen mennä yksin ja kärsiä mahdolliset töppäyksensä itse vai menetkö mukaan ja voit joutua sitten  kännäävää miestä siellä kannattelemaan ja hänen käytöksestään kärsimään.  Tai sitten ei. 

Vierailija
15/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos risteilemään haluaa niin laita se Korkeasaaren tai Suomenlinnan lautalle ja ota siltä pullo pois ennen lähtöä 😁

Vierailija
16/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietit örveltämistä tai pettämisen mahdollisuutta, niin oman kokemukseni mukaan kaikkein "vaarallisimpia" ovat ihmiset, jotka juovat harvemmin ja eivät silloinkaan usein humalahakuisesti. Mutta sitten kun pikkujoulu, risteily tai Levin loma työ/kaveriporukassa pamahtaa, niin sitten juodaan moninkertaisesti ja sekoillaan huolella, koska kontrolli menee kun keho ei ole tottunut suuriin määriin alkoholia. Jokainen vastaavissa tilanteissa ollut tietää sen, miten se muuten kunnollinen sihteeri-Riitta tai hyväkäytöksinen toimitusjohtaja-Pena muuttuu varsinaiseksi löyhämoraaliseksi/aggressiiviseksi stereotypiaksi firman pikkujouluissa tai risteilyllä. Kontrolloimattomassa kännissä siis.

Sen sijaan varsinainen "alkoholisti" tai keskivertoa enemmän kuluttava ei yleensä sekoile risteilyillä sen enempää kuin lauantasaunan jälkeen kotona.

Ylläoleva on fakta, jota monikaan ei suostu tiedostamaan, vaikka vuodesta toiseen sama meno sosiaalisissa ryyppäjäisissä. Sitten 99% vuodesta ollaan kunnollisia perheenisiä/äitejä.

M49

Tämä on ihan totta. Kokenut jatkuvasti suurkuluttava esimerkiksi on sen verran tottunut alkoholin vaikutukseen ettei se vie ihan järkeä päästä. Pikemminkin voi tuntua ettei enää mene sillä tavalla kivasti päähän ollenkaan kuin joskus nuorena. Alkoholisti taas helposti menee siihen omaan "tilaansa" juodessaan ja se harvemmin on varsinaisella alkoholistilla mikään hauska biletys- ja pettämistila. Usein se on väsynyt jurri, jossa henkilö sössöttää tylsämielisenä. Jos sekoilua esiintyy sekin on aika väsynyttä, kaatuilua, voi riisua vaatteita pois tms.

Taksikuskitkin on kautta aikojen sanoneet että  pahin pikkujouluasiakas on tyylikkään näköinen perheenäiti, joka kerran vuodessa juo, siellä pikkujouluissa. Näissä on suurin riski että esim. pissaavat tai oksentavat autoon. Samoin tämä ryhmä saattaa sekoilla juovuspäissään pettämällä vaikkeivät selvin päin hyväksy pettämistä. 

Vierailija
17/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän alkoholista vahtii, sitä enemmän hän keksii tapoja luistaa valvovan silmän alta.

Eli ajanhukkaa vahtimiset. Ja tosiaan toi, että alkoholisti harvemmin on täysin kuuppa nurissa,pikemminkin vain pienessä soosissa koko ajan.

Vierailija
18/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos risteilemään haluaa niin laita se Korkeasaaren tai Suomenlinnan lautalle ja ota siltä pullo pois ennen lähtöä 😁

Muuten hyvä, mutta Korkeasaaren lautalta saa muistaakseni kaljaa ja Suomenlinnassa on baareja :D

Vierailija
19/19 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aviomies on raitistunut alkoholisti ja tietää itse omat rajansa.  Hän on ollut raitis jotain kymmenen vuotta.  Raitistumisen jälkeen ei ole osallistunut mihinkään sellaiseen, missä voisi olla varana retkahtaminen.  Joku voi arvostella tätä ja sanoa että jos kerran on raitis niin pitää pystyä olemaan raitis kaikissa tilanteissa, mutta ei se aina vaan niin mene, kyllä sitä pitää itse vaan olla valppaana ja välttää uhkaavat tilanteet.  Kymmenenkään vuotta raittiina ei ole mikään tae sille ettei voisi tulla  retkahdus, varsinkin jos ympärillä on ihmisiä, jotka suorastaan kehottaa ottamaan nyt edes sen yhden.

Mies on töissä isossa konsernissa missä järjestetään reissuja ja tilaisuuksia ja aina se alkoholikin siellä on mukana.  Hän ei osallistu niihin muuta kuin silloin,  jos mukana on ne muutamat muutkin täysraittiit kaverit.  Yksi ei ole ottanut ikinä muutenkaan ja kaksi on vaan lopettanut omista syistään ja voi siellä olla vielä jokunen muukin, siinä porukassa on sitten helpompi olla eikä kukaan painosta mihinkään. 

Raitistumisen alussa mies vaati minut kukaan kaikkiin tilaisuuksiin ja jos en päässyt, ei mennyt hänkään.  Niin hiuksenhienoista asioista siinä on kyse.  Ei voi täysin luottaa omaan itseensäkään vaikka päätös olisi miten luja.  Tuin häntä niin paljon kuin osasin, olihan se tuottanut perheellemme paljon tuskaa joten se kaikki kannatti.

Ap:n kysymykseen en osaa vastata, kun en tiedä tilannetta.  Jos ei ole raitistuneesta alkoholistista kyse, niin eihän se reissu kuivin suin mene ja voi tapahtua sitten mitä vaan.  Itse tiedät, onko parempi antaa miehen mennä yksin ja kärsiä mahdolliset töppäyksensä itse vai menetkö mukaan ja voit joutua sitten  kännäävää miestä siellä kannattelemaan ja hänen käytöksestään kärsimään.  Tai sitten ei. 

Hienoa, että miehesi on ollut noin kauan raittiina. Todella kunnioitettavaa. Hyvää jatkoa teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi