Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tyhmää lähteä takaisin?

Vierailija
04.01.2019 |

Muutin noin vuosi sitten isoon kaupunkiin pienemmästä kaupungista, jossa minulla oli rivitaloasunto ehkä täydellisimmällä paikalla ikinä. Suunnilleen takapihalta alkoi maaseutu ja iso metsä jossa ketään ei liikkunut ikinä, mutta kymmenessä minuutissa pääsi pyörällä aivan keskustaan kaikkien palveluiden lähelle. Eikä kyseessä todellakaan ollut mikään pikkukylä vaan muuttovoittoinen kasvava kaupunki. Vannoin etten ikinä muuta sieltä pois.

Vaan toisin kävi, sain työpaikan tunnin bussimatkan päästä ja olin henkkoht. syistä juuri sillä hetkellä turhautunut asuinkaupunkiini. Niinpä repäisin ja muutin lähelle työpaikkaa isoon kaupunkiin, ajattelin että nyt tulee elämään muutos ja pääsen vanhoista kuvioista pois. No muuton jälkeen heti seuraavana päivänä alkoi jo ahdistaa, kun ikkunasta näkyikin vain varastorakennuksia ja ikkunat vielä sellaisessa kulmassa ettei valoa tule ollenkaan. (paitsi kesällä päivisin ja syksyllä aamuisin) Tämän piti ollla elämäni paras päätös, muuttaa isoon kaupunkiin jossa on paljon tekemistä ja näkemistä. Aluksi se tuntuikin hyvältä, päästä sivistyksen keskelle kultturellina itsekin. Tsänssit löytää nainenkin täältä on satakertaa parempi. Noh, siitä huolimatta minä ehkä kerran kuukaudessa menen mihinkään tapahtumiin tai kuppiloihin.

Aina on ollut vaikeuksia sopeutua, olen vähän kuin kissa joka kiintyy paikkoihin voimakkaasti. Mutta vuodenkaan kuluttua ei tunnu siltä, että palaisi kotiin kun palaa kotiin matkoilta. En tajua, mikä on vikana. On täälläkin paljon maaseutua ja metsää lähiössä kun asun, mutta ei se ole "sellaista" maaseutua missä ei yhtäkään autoa tai ihmistä kohtaa, ainoastaan villielukoita. Koen itseni niin luonto- kuin kaupunki-ihmiseksi, ja edellisessä kodissa oli kummatkin vaihtoehdot tarjolla. Kun kirjaimellisesti ketään ei siellä edellisessä paikassa tullut vastaan, niin kesät saatoin maata niityllä ottamassa aurinkoa pelkät kalsarit jalassa. Kun puolestaan halusin olla sivistyneempi, menin kaupunkiin teatteriharrastukseeni.

En nyt edes tiedä, mikä oli tämän vinkumiseni pointti. Tuntuisi jotenkin tyhmältä lähteä takaisin, kun työmatka olisi sitten talvisin ainakin joku 1,10 h. Mutta samalla koen, että se oli mun koti. Kaupungissa, mutta kuitenkin ihan maaseudun vieressä. Vanhempani päivittelivät ja kauhistelivat kun kerroin suunnittelevani ehkä joskus muuttoa takaisin. Ja no onhan se aika epärealistista varmastikin saada siltä alueelta enää kotia, kun ajat olivat vähän toiset kun sinne muutin. Hinnat olivat halvemmat eikä niin moni sinne silloin tahtonut, nykyään on suosittua aluetta eikä varmana tällainen nuori, vielä tutkintoa vailla oleva pojanklopi sieltä asuntoa saa. Kuitenkin jatkuvasti kolkuttaa takaraivossa haave paluusta, edes siihen samaan kaupunkiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä jorina. En jaksanut lukea. Mene vaan takaisin silti.

Vierailija
2/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se vielä piti sanoman että kissatkin tuntuu kaipailevan kovasti vanhalle seudulle. :D Täällä en uskalla ulkoiluttaa niitä ainakaan pitkiä lenkkejä valjaissa kun liikennettä on niin paljon, mutta siellä pelloilla ja metsissä menivät hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tällaisena vanhana tätinä neuvon sinua olemaan realisti. Reilun tunnin yhdensuuntainen työmatka kypsyttää hyvin nopeasti, kun sitä joka päivä tahkoaa. Sen seurauksena voit jopa alkaa inhota sitä entistä kotikaupunkiasi, johon nyt niin kaihoat.

Anna vaan itsellesi aikaa sopeutua uuteen kotikaupunkiisi ja ryhdy ottamaan sitä haltuun. Hanki uusia harrastuksia, käy eri paikoissa, tutustu ihmisiin. Se on sinun kotisi nyt. Tsemppiä!

Vierailija
4/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon kiintyny koti-seutuun niin, että kun yritin asua toisella paikkakunnalla sairastuin psyykkisesti.

Oli pakko palata että voi hengittää.

Vierailija
5/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä jorina. En jaksanut lukea. Mene vaan takaisin silti.

Oho, luulin että tällä palstalla juuri joristaisiin kovasti ja siksi tänne kirjoitinkin. Pahoittelut jos oli pitkäveteinen, koin tarvetta avautua ja eivät ainakaan mieskaverini olisi jaksaneet kuunnella... =)

Vierailija
6/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele sydäntäsi. Tsemppiä.

Vierailija
7/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi muuttaa viihtyisämpään asuntoon siellä nykyisessä kotikaupungissasi?

Vierailija
8/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos et vielä luovuttaisi vaan antaisit uudelle kotikaupungillesi mahdollisuuden.

Oletko miettinyt löytyisikö sinun uudesta kotikaupungista jotakin rauhallista tai sivummalla olevaa aluetta johon voisit harkita muuttamista?

Vierailija
9/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihtyisämpään asuntoon muuttoa oon harkinnut. Syrjäisempi aluekin voisi olla toki vaihtoehto, mutta sitten kaikki palvelut olisivat oikeasti aika kaukana, ja suurin osa niistä syrjäseuduista täällä on vähän sellasta ghettoa. Heh kun mikään ei ikinä ole hyvä.

Vierailija
10/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jatkan

Eli aion kyllä katsella vielä toisenkin vuoden, en hetken mielijohteesta tietenkään aio muuttaa. =)

Minä kans sairastelin syksyllä psyykkisesti. Olisinko edellisessä kodissa sairastellut, en tiedä. Mutta se ei ainakaan auttanut ettei luontoon päässyt, edellisessä kodissa saattoi lähteä vaikka keskellä yötä. Täällä ei ole suositeltavaa

Vierailija
11/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolla on kissoja on kyllä aivan totaalinen turn off, ei auta naisen saamiseen isokaan kaupunki jos on joku kissankarvoilla kuorrutettu hinuri.

Vierailija
12/12 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jolla on kissoja on kyllä aivan totaalinen turn off, ei auta naisen saamiseen isokaan kaupunki jos on joku kissankarvoilla kuorrutettu hinuri.

Miten tämä liittyy aloitukseen? Kyllä on naisystävät kissaihmisinä pitäneet.. =)

Ap