Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30-vuotiaat nykyään "nuoria"?

Vierailija
04.01.2019 |

Uutisoinnissa "Nuoret olivat viettäneet poliisin mukaan tunturialueella joitakin päiviä ennen katoamistaan. Iältään he ovat noin 30-vuotiaita."
Aiemmin nuoriksi kutsuttiin max parikymppisiä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin itse juuri 30 ja en kyllä pidä itseäni nuorena. Nuoret ovat mun silmään teini-ikäiset.

Vierailija
2/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hurja käsite että eliniän odotus on noussut ja yhteiskuntakaan ei painosta perustamaan perhettä 20-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"YK määrittelee nuoriksi kaikki 15–24-vuotiaat, Suomen nuorisolain mukaan nuoria ovat kaikki alle 29-vuotiaat."

Vierailija
4/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 47-vuotias nuori.

Vierailija
5/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäriseura Duodecimin konsensuslausuman mukaan nuoruusikä ajoitetaan yleisesti ikävuosiin 13–22"

Vierailija
6/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiinnitin huomiota uutisointiin näistä tunturiin kadonneista. Jos uutisessa ei olisi mainittu heidän ikäänsä, olisin luullut heidän olevan 18-22-vuotiaita, kun puhutaan nuorista. 30-vuotias voi olla jo valmis erikoislääkäri ja vaikka viiden lapsen vanhempi. 

Vierailija
7/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu arvioitsijan omasta iästä. Kesätoimittaja (19 v.) saattaa kirjoittaa, että vuonna 1966 syntynyt vanhus jäi auton töytäisemäksi. Vastaavasti papparaiset pojittelevat kaikkia alle 50-vuotiaita miespoliiitikkoja.

Vierailija
8/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kiinnitin huomiota uutisointiin näistä tunturiin kadonneista. Jos uutisessa ei olisi mainittu heidän ikäänsä, olisin luullut heidän olevan 18-22-vuotiaita, kun puhutaan nuorista. 30-vuotias voi olla jo valmis erikoislääkäri ja vaikka viiden lapsen vanhempi. 

Eli nuoruuden taika on siinä, että ei kouluttaudu ja pysyy lapsettomana :D

Vierailija
9/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 75-vuotias teini

Vierailija
10/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisoinnissa "Nuoret olivat viettäneet poliisin mukaan tunturialueella joitakin päiviä ennen katoamistaan. Iältään he ovat noin 30-vuotiaita."

Hassulta kuulostaa, etenkin kun ainakin rikosuutisissa sanotaan, että tekijä tai uhri oli esim. 16-vuotias mies. Mikä maailma se sellainen on, jossa kolmikymppiset aikuiset on nuoria ja alaikäiset pojat miehiä?

Vierailija
11/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kolmekymppiset ovat jo väsyneen, kuluneen ja vanhan näköisiä. Ei voida luokitella nuoriksi, vaikka heillä mieli olisi kuinka nuorekas.

Vierailija
12/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on. Nuori on vielä kolmekymppisenä ja 50 on uusi 30. Eliniän odote on noussut viimeisen 100v aikana n. 20v ja ikäryhmien käsitteet muuttuvat sen mukana. Ennen pääsi eläkkeelle +50v ikäisenä koska silloin oli vanha. Nykyään eläkeikä on 68v ja tavoitetyöskentelyikä alkaa puskemaan 70v. Onhan 30v siinä vaiheessa nuori.

Vierailija
13/13 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska? 30-vuotiaat olivat trendikäs nuori ryhmä jo 30 vuotta sitten. Silloin kolme-ja nelikymppiset nuortuivat oikein joukolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän