Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nastakengillä mennä kauppaan sisälle?

Vierailija
04.01.2019 |

Joku kertoi ettei nykyään enää saisi kun lattiat menee pilalle, pitääkö paikkaansa?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään sikailu ja röyhkeys on normaalia ja jos joku ymmärtää edes hävetä, se ei ole normaalia? Missä meni pieleen.

Vierailija
22/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämä nykyajan pinnalliset, kauniiden ja rohkeiden kyllästämät ihmiset varmasti edes huomaa, että nastat ropisee. Katsotaan vaan, että huonot housuissako tuo kävelee.. Se oleellinen jää aina vähemmälle huomiolle, normaalien huomioiden sijaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä mennyt. Ärsyttää se rapina. Tänä talvena oon käyttänyt vain kitkapohjaisia icebugeja ja ovat kyllä hyvät just siks että voi mennä kauppoihin äänettömästi.

Vierailija
24/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkasillaanko siellä kaupassa pitäs kävellä? Tai raahata jotain sisäkenkiä mukana, kun lähtee kauppaan? Minä ainakin kävelen kaupassa nastakengillä. Ne kun on pakko olla, kun lähden kävelemään kauppaan liukkailla keleillä. Pakko kävellä - keli kuin keli - en omista autoa.

Vierailija
25/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä mennyt. Ärsyttää se rapina. Tänä talvena oon käyttänyt vain kitkapohjaisia icebugeja ja ovat kyllä hyvät just siks että voi mennä kauppoihin äänettömästi.

Minulla oikein raapaisi lattiaa ne nastat kun en ole ennen tuollaisilla kävellyt. En sentään liukastellut koko myymälää lävitse niillä.

Vierailija
26/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia nastakenkiä olemassa jossa nastat saa kätsysti kengän sisälle piiloon kun kävelee sisätiloissa? Joku tuossa mainitsi Icebugissa näin olevan mutta onko kyse kaikista Icebug kengistä vai jostakin tietystä mallista?

Vierailija
27/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkasillaanko siellä kaupassa pitäs kävellä? Tai raahata jotain sisäkenkiä mukana, kun lähtee kauppaan? Minä ainakin kävelen kaupassa nastakengillä. Ne kun on pakko olla, kun lähden kävelemään kauppaan liukkailla keleillä. Pakko kävellä - keli kuin keli - en omista autoa.

Ei kai, mutta saa kai niitä hävettää, joilla on auto. Ei taivu luonne tuollaiseen asenteeseen.

Vierailija
28/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaisia nastakenkiä olemassa jossa nastat saa kätsysti kengän sisälle piiloon kun kävelee sisätiloissa? Joku tuossa mainitsi Icebugissa näin olevan mutta onko kyse kaikista Icebug kengistä vai jostakin tietystä mallista?

Entäs halvemmissa nastakengissä? Onko kaikilla tosiaan mielenkiintoa maksaa Icebugeista. Ei nuita esim. sairaanhoitajan palkoilla ostella, jos on muitakin kuluja.

Vierailija
29/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät pitää jättää kaupan ulkopuolelle, kenkätelineeseen. Se että ovatko ne vielä siellä kun tulet kaupasta onkin sitten eri asia, kauppa kuin ei vastaa telineeseen jätetyistä kengistä.

Pyörätelineeseenkö?

Jos muuta telinettä ei siinä lähellä ole.

Kerran jätin siihen pyörätelineeseen, en jätä enää. Joku puliveivari kerkes ne siitä napata. Kiva oli kävellä sukkasiltaan kotiin 45 asteen pakkasessa (se oli vielä silloin kun täällä Suomessa oli kunnon talvet)

Vierailija
30/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai, mutta saa kai niitä hävettää, joilla on auto. Ei taivu luonne tuollaiseen asenteeseen.

Ihan vapaasti saa kaikki auton omistajat hävetä, jos minä kävelen kaupassa nastakengillä.

Silloin, kun mulla oli auto, en kyllä hävennyt nastakengillä kävelijöitä.

Vierailija
31/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät pitää jättää kaupan ulkopuolelle, kenkätelineeseen. Se että ovatko ne vielä siellä kun tulet kaupasta onkin sitten eri asia, kauppa kuin ei vastaa telineeseen jätetyistä kengistä.

Pyörätelineeseenkö?

Jos muuta telinettä ei siinä lähellä ole.

Kerran jätin siihen pyörätelineeseen, en jätä enää. Joku puliveivari kerkes ne siitä napata. Kiva oli kävellä sukkasiltaan kotiin 45 asteen pakkasessa (se oli vielä silloin kun täällä Suomessa oli kunnon talvet)

Newsflash! Ilmasto ei lämpene vaan kylmenee. On tulossa jääkausi, vaikkakaan ei heti huomenna. Tämänvuotinen lumettomuus maan eteläisessä osassa johtuu föhntuulesta. Mannerjää ei sula vaan sitä on yksinkertaisesti liikaa, siksi se lohkeilee.

Vierailija
32/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin Icebug-malleissa on muttei kaikissa. Itsellä pari vuotta vanhat kengät ja niissä nastat eivät painu pohjan sisään.

Välttelen kaupoissa nastojen kanssa kulkemista mutta minkäs sille mahtaa jos tulee kävellen ja on liukasta. Heittäköön sitten ulos jos pokkaa siihen on.

Vierailija
33/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin Icebug-malleissa on muttei kaikissa. Itsellä pari vuotta vanhat kengät ja niissä nastat eivät painu pohjan sisään.

Välttelen kaupoissa nastojen kanssa kulkemista mutta minkäs sille mahtaa jos tulee kävellen ja on liukasta. Heittäköön sitten ulos jos pokkaa siihen on.

Ai teilläkin mies maksaa isoimmat laskut, kun on varaa merkkikenkiin. Toisinsanoen elättää..

Vierailija
34/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksityis yrittäjällä ole varaa poistaa asiakasta. Ketjut erikseen.

Vierailija
35/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä talvena on ollut niin liukasta, ettei paljon muilla kengillä ole voinut liikkua kuin nastakengillä. Ja kyllä menen nastakengillä niin kauppoihin kuin lounasravintoloihinkin. Jossain liikuntapaikoissa tms. olen nähnyt nastakenkäkieltoja (mikä on ihan ymmärrettävää), mutta en ainoassakaan kaupassa. Minä ajattelen niin, että kauppias voi toki halutessaan kieltää nastakengillä kauppaan tulon, mutta siitä tulee olla silloin ilmoitus heti kaupan ovella. Ihan niin kuin monessa paikassa on rullaluistin kielto. Mikäli kieltoa ei näkyvällä paikalla ole, on nastakengillä kulkeminen sallittua.

Vierailija
36/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä talvena on ollut niin liukasta, ettei paljon muilla kengillä ole voinut liikkua kuin nastakengillä. Ja kyllä menen nastakengillä niin kauppoihin kuin lounasravintoloihinkin. Jossain liikuntapaikoissa tms. olen nähnyt nastakenkäkieltoja (mikä on ihan ymmärrettävää), mutta en ainoassakaan kaupassa. Minä ajattelen niin, että kauppias voi toki halutessaan kieltää nastakengillä kauppaan tulon, mutta siitä tulee olla silloin ilmoitus heti kaupan ovella. Ihan niin kuin monessa paikassa on rullaluistin kielto. Mikäli kieltoa ei näkyvällä paikalla ole, on nastakengillä kulkeminen sallittua.

Järjenkäyttö sallittua.

Vierailija
37/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne mummelit nastoilla sisään kävelee ihan kyselemättä.

Vierailija
38/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse työn vuoksi nastakenkiä vaikka autolla kuljenkin. Liikun ulkosalla ja jos on jäiset kelit, en tietenkään halua kaatuilla koko ajan ja silloin on pakko laittaa Icebugit jalkaan. Tauolla käyn usein jossain Prismassa vessassa ja ostamassa syötävää, en kyllä sinne sukkasillaankaan lähde hipsimään. Toki ne nastat rapisevat, mutta kyllähän laattalattiat ne kestävät. Icebugit ei ole kuitenkaan sisällä varsinaisesti liukkaat, niissä on kuminastat jotka ottavat vähän vastaan kovilla alustoilla. Rapina niistä kyllä kuuluu enkä juoksuaskelia lähtisi niillä sisätiloissa ottamaan, mutta kaatumista ei sentään tarvitse sisätiloissa pelätä kun rauhallisesti kävelee.

Vierailija
39/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, tämä sääntöjen, verojen ja järjen puutteen maa.

Vierailija
40/91 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias on hyvä ja hiekottaa myymälän oven ympäristön, että asiakkaat pääsee sisälle ilman nastoja. Joskus on ollut pakko laittaa nastakengät, että pääsee autolta kauppaan. Jos ei ole hiekkaa, eikä saa nastoilla tulla, menen sellaiseen kauppaan, jonka edusta on hiekoitettu tai nastakengät sallittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi