Suosittele kauniita ja kestäviä mukeja
Muumimukit ovat alkaneet ärsyttää.
Suosittele käytännöllisiä, kauniita ja kestäviä mukeja kahvin ja teen juontiin. Teema Mannila on ihan ok! Ja sellaiset tiskikoneessa pestävät tietenkin.
Kommentit (17)
Royal Dultonit käsinmaalattuine talvioineen on minun suosikki.
Meillä on Koko-mukeja ja Marimekon mukeja enimmäkseen
Mä lopetin kokonaan muumeista juomisen, kun ostin ikeasta ihan kivat perusvalkoiset kahvikupit. Hieman pienemmät kun muumit ja on kestävät.
Yksiväristä Teemaa, useampaa väriä pari kappaletta kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Hyacinthko se siellä postailee?
Pentikin astioissa on paksumpi lasitus kuin Teemassa. Lisäksi ne ovat kotimaisia.
Kauniita mukeja löytyy vaikka Iittalalta. Kestäviksi mukeiksi armeijan teräsmukit.
Vierailija kirjoitti:
Kauniita mukeja löytyy vaikka Iittalalta. Kestäviksi mukeiksi armeijan teräsmukit.
Teräs on siitä huono, että sitä ei voi laittaa mikroon, se on polttavan kuuma käsitellä ja juomat jäähtyvät nopeasti.
Mutta puinen kuksa, siinä on kestävyyttä ja kauneutta!
Mä myin toissa vuonna vähän muumimukeja ja ostin tilalle Marimekon siirtolapuutarha Kukka mukeja sekä lautasia. Olen edelleen tyytyväinen hankitaani.
Mun mielestä Marimekot tuntuu mukavemmilta kuin esim muumit, ne kun on pyöreämmän ja kevyemmän oloisia. Marimekkoja on erinäköisiä, luulis että jokaiselle löytyy mieluisa väri tai kuvio.
Meillä ole yhtään muumimukia koskaan ollutkaan. Nyt meillä on Marimekon, Pentikin, Kermansaven ja Amanda B:n mukeja. Kestäviä ovat, ei yhtään rikkoutunut ja mielestäni kauniitakin ovat. Meillä juodaan kahvi oikeista kahvikupeista mutta tee ja kaakao mukeista.
Meillä astiastona Pentikin Anis-sarjaa. Hyvät syvät ja matalat lautaset sekä mukit. Suomessa tehdyt. Teeman laatu notkahtanut viime vuosina hurjasti.
Minulla on paljon eri mukeja. On Pentikin vanhaa (todella ihania ja kestäviä ja Posiolla tehty!) sekä Marimekon siirtolapuutarhaa ja Iittalan Taika sarjaa. Iittalalta myös Paratiisi ja muutamia Arabian mukeja. Tykkään juoda kahvia mukista ja on ihana joka aamu valita erilainen muki. Tanskalaisia keraamisia mukeja tilasin myös muutaman, painavia ja tukevia ja tosi nättejä. Että kyllä mukeja on vaikka kuinka, katsele suomalaisten merkkien valikoimia tai mikä sitten miellyttää silmää.
Eikö Marimekolla ollut jossain mukeissa ja/tai kipoissa valmistusvirheitä, pohjat putosi?
Vierailija kirjoitti:
Käsinmaalattuja ei voi pestä koneessa.
*mallina siis