Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtoteen juojat! Suosituksia?

Vierailija
04.01.2019 |

Markettien irtoteevalikoima on niiiin nähty, Keisarin Morsian ja Tiikerin Päiväuni tulee jo korvista ulos.

Eli siis, millaista teetä juotte ja mistä sitä ostatte/ tilaatte? Ap asuu pienellä paikkakunnalla missä ei ihmeempiä erikoisliikkeitä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen tee. Irtona erikoisliikkeestä.

Pussiteehen olen viimeksi koskenut 20 vuotta sitten.

Vierailija
2/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut valkoista teetä? Tai vihreää teetä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen teen suurkuluttaja tosin lähinnä menee maustamatonta vihreää teetä. Japanilainen sencha on parempaa kuin kiinalainen gunpowder. Marketti teesta clippersin maustamaton vihreä tee on oikeasti ihan ok sekä pussissa että irtoteenä. Maku teet yleensä on kamalia. Lisäksi juon hibiskus juomaa. Muuten ostan teet teekaupoista pk-seudulla mutta onhan noita nettikauppojakin joista voi helposti tilata.

Vierailija
4/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaisesta itse tykkäät? Hyvää perusteetä on ne Sergejefit(?) voin muistaa nyt nimen ihan väärin mutta jaavan tee esim tosi hyvää mustaa teetä ja saa monista taviskaupoista. Itse en tilaa netistä vaan käyn välillä eri kaupungista hakemassa teetä esim Demmersiltä Helsingistä Vanilla Bourbonia.

Vierailija
5/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on mahdollisuus käydä Forsmanin myymälässä, mutta heiltä voi verkossakin tilata. Tuotteet eivät ole kaupan hyllyllä vanhentuneet, kun tilaat suoraan:

http://www.forsman-tea.com/fi/teemyymala

Vierailija
6/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut valkoista teetä? Tai vihreää teetä?

Olen joo, se jäikin sanomatta että meillä menee eniten mustaa teetä. Vaihtelun vuoksi tulee joskus ostettua valkoista ja vihreää, mutta niitä käytetään sen verran vähän, että ei ehditä kyllästyä yhteen tiettyyn laatuun.

Meillä siis on neljä teenjuojaa plus satunnaiset vieraat ja teetä haudutetaan pari-kolme pannullista päivässä.

Pussiteetä on vallan hyvät valikoimat kaupoissa mutta tällä sakilla se tulee ihan tolkuttoman kalliiksi. Ja maistuu aina.. No, sille pussille.

Vierailija
7/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 siis ap :)

Vierailija
8/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silver needles. Paras, muuta en kaipaa.

Vierailija
10/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tescon English breakfast -tee. Hyvä hinta-laatu -suhde.

Vierailija
11/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. teenjuontia, testannu vaikka mitä ..tänäpäivänä juon ed liptonin normiteetä (pusseissa). Hyvä haudutus, ja se on siinä.

Vierailija
12/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Russian earl grey ja earl grey on hyvää mutta kokeile myös Luonnon tee Wiisas tyrni, sitä on pussiteenä ja irtoteenä ja mä tarjosin sitä myös yhdelle tutulle joka asuu Yhdysvalloissa ja sekin tykkäsi teestä

Vierailija
13/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaista teetä vuorokauden ajan, syötävän ja fiiliksen mukaan.

Kotona juon useinmietos mustaa teetä, kuten darjeelingia. Myös savustettu lapsang souchon on jostwin syystä mielestäni hyvää, mitta se vaatii hieman totuttelua.

Töissä juon usein valkoista teetä sen runsaan kofeiinipitoisuuden takia. Appelsiinilla maistettuna tosi hyvää.

Vierailija
14/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin viime vuonna Take-T:n valikoiman ja heiltä suosittelen ainakin näitä makuja: Kultakarkkisade (musta tee), Sencha Kanelisuklaa (vihreä tee) ja Crackpot (hedelmäteet).

Take-T:llä on kaupat Jyväskylässä ja Tampereella, mutta noille paikkakunnille on täältä matkaa, joten olen ahkerasti hyödyntänyt nettikauppa iloja: https://take-t.fi

Vierailija
15/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 v. teenjuontia, testannu vaikka mitä ..tänäpäivänä juon ed liptonin normiteetä (pusseissa). Hyvä haudutus, ja se on siinä.

Ei ole niin helppoa aina hyvä haudutus mutta sen voi oivaltaa parempiin tarkoituksiin aina myöhempänä ja se on siis aina hyvää.

Vierailija
16/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekauppa.fi tai thehuone.fi. Maustamattomia ostan useimmin. On mahtavaa, miten paljon erilaisia makuja voi olla, vaikkei olisikaan maustettu! Valkoinen, vihreä, keltainen, puerh, mate (vaikkei varsinaisesti teetä olekaan), eri laadut, alueet, vuodenajat... Ei hyvän teen makua kannata peittää millään, ainakaan esansseilla.

Vierailija
17/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sanoa teetä joka ei ole oikeasti teestä valmistettu? Hibiscus-tee hunajalla on suosikkini.

Vierailija
18/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nämäkään oikeasti teetä ole, mutta Kuuma tanssi -mate ja Aavikkokerma-rooibos ovat myös hyviä :) (Ihan ruokakaupasta löytyy)

Vierailija
19/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti suosittelen Carinbean Kiss - teetä syksylle ja Neiti Kevät -teetä keväälle Teeleidin valikoimasta. Ehdottomasti parhaita. Kesällä ihan perus vihreetä minttuteetä.

Vierailija
20/27 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

English tea shopin pyramiditee vastaa aika lailla irtoteetä ja on hyvänmakuista. Tosin en tiedä mitä muita kuin joulumakuja heillä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi