Ilmastoahdistus ei näy suomalaisten matkustusinnossa: Ulkomaille matkaillaan entistä enemmän
Kommentit (28)
Lentomatkustus on julkista liikennettä. Julkinen liikenne on ekoteko.
Lentomatkustus saastuttaa vähemmän kuin vauhkotaan. Koneet on kehittynyt sitten 90 luvun
Vain pieni osa elää jossain viherkuplassa.
Me normaalit matkustamme kuten ennenkin.
Se ilmastovouhotus on suurimmaksi osaksi pelkkää turhaa melskaamista ja kyllä ihmiset sen tietävät.
No ihmiset on pääosin itsekkäitä valinnoissaan. Siksi vaaditaan poliittisia päätöksiä ja sääntelyä.
Vierailija kirjoitti:
Se ilmastovouhotus on suurimmaksi osaksi pelkkää turhaa melskaamista ja kyllä ihmiset sen tietävät.
Vouhouksesta en osaa sanoa, mutta sitä ihmettelen, että kaltaisiasi tosiaan on aika paljon, johtunee vain välinpitämättömyydestä, sillä jos asia kiinnostaisi, ottaisit asiasta selvää. Enkä tarkoita edes, että sun pitäisi luopua lentämisestä. Välinpitämättömyys/tietämättömyys ei ole mikään normaali...
Yksilöä on turha syyllistää. Päättäjien tulee tehdä sellaisia toimia, että verotus ohjaa ihmisten ja yritysten valintoja oikeaan suuntaan.
Ehkä matkailu ei ole väärään suuntaan tehty valinta.
Vierailija kirjoitti:
Yksilöä on turha syyllistää. Päättäjien tulee tehdä sellaisia toimia, että verotus ohjaa ihmisten ja yritysten valintoja oikeaan suuntaan.
Päättäjät ovat riippuvaisia suosiosta vaaleissa ja siksi eivät välttämättä uskalla tehdä päätöksiä.
Huvällä omallatunnolla käytän lentokonetta matkustamiseen. Suomessa junalla ja julkiset liikenneyhteydet. Ei oo pikkuautoa.vähän nautaa ja sikaa. Ei turhaa kerskakulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti olet järkeillyt saastuttamisesi hyväksyttäväksi. Vielä tulee aika, että sun matkustelusi lopetetaan, kun et itse tajua sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti olet järkeillyt saastuttamisesi hyväksyttäväksi. Vielä tulee aika, että sun matkustelusi lopetetaan, kun et itse tajua sitä tehdä.
Ettet ihan vähän luulisi liikoja? Tuota kirjoittajaa ei kyllä tulla estämään lentämästä...
Kyllä sitä taas suomalaista keskiluokkaa koitetaan syyllistää. Saman aikaan muu maailma ei välitä paskaakaan...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä taas suomalaista keskiluokkaa koitetaan syyllistää. Saman aikaan muu maailma ei välitä paskaakaan...
Ilmastoahdistus on hesarin ja ylen vihervassarien keksimä termi :D
Olette kyllä vajaita jos luulette, että sinun kierrätys/vegaanisuus/lentämisen lopettaminen pysäyttää ilmastonmuutoksen. Maapallon kymmenkunta suurinta yritystä aiheuttaa päästöistä yli 70%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ilmastovouhotus on suurimmaksi osaksi pelkkää turhaa melskaamista ja kyllä ihmiset sen tietävät.Vouhouksesta en osaa sanoa, mutta sitä ihmettelen, että kaltaisiasi tosiaan on aika paljon, johtunee vain välinpitämättömyydestä, sillä jos asia kiinnostaisi, ottaisit asiasta selvää. Enkä tarkoita edes, että sun pitäisi luopua lentämisestä. Välinpitämättömyys/tietämättömyys ei ole mikään normaali...
Tajuan mittakaavan. Eli sen miten häviävän pieni Suomi on isojen maiden rinnalla.
Voisin tehdä elämästäni helvetin kituuttamalla viherpiipertäjien toivomalla tavalla mutten tietenkään sitä tee.
Sen sijaan lähden reissuun reilun kuukauden päästä.
Minua ahdistaa Suomen surkea ilmasto ja juuri siksi lennähdän aurinkorannalle.
Vierailija kirjoitti:
näin myös sossupummien kohdalla. Tukijärjestelmä kuntoon niin loppuu vapaaehtoisesti pummeilevat. Niitä ei voi asiasta syyttää.
Kamala ilmaisu; ilmastoahdistus :) Ei mulla ahdistusta asiasta ole, mutta koko ajan enenevissä määrin sitä tulee mietittyä. Ja millaisilla valinnoilla itse voisi vaikuttaa. Minä tähtään arjen pieniin tekoihin. Osa ajattelee radikaalimmin.