Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin valitus osoitetaan jos osastolla (poliklinikka) kohdellaan huonosti?

Vierailija
04.01.2019 |

Mihin/kenelle valitus kuuluu osoittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys potilasasiamieheen.

Vierailija
2/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se pakko tehdä niin vaikean kautta? Siis ei ole mitään aikaisempaa tahoa, mihin huomauttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se pakko tehdä niin vaikean kautta? Siis ei ole mitään aikaisempaa tahoa, mihin huomauttaa?

Potilasasiamies auttaa sinua valittamaan oikealle taholle, potilasasiamies itse ei ole mikään taho, joka valituksia käsittelisi.

Vierailija
4/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikön esimiehelle

Vierailija
5/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikön esimiehelle

Eli olisko se osaston ylilääkäri?

Vierailija
6/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen sairaalan nettisivuilta varmaan löytyisi palautelomake.

Vierailija
7/7 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitin hoitavalle lääkärille suoraan. Kyseessä oli ylipistosairaalan poliklinikka missä sain epäasiallista kohtelua ja epikriisissä vääristeltyä tietoa.

Osoitin valituksen lääkärille suoraan ja vaadin oikaisua. Ja se tapahtui. 

Potilasasiamies on varmasti hyvä vaihtoehto, ja uskon kyllä että netistä ohjeet löytyy. Olen myös nähnyt poliklonikoilla prosedyyreja joissa neuvotaan mihin valituksen osoittaa. Suomalaiset vain ovat niin hiiriä, kaikki niellään ja korkeintaan sitten kihistään nettisivuilla nimettöminä mikä ei mitään hyödytä!

Opetelkaa vaatimaan oikeuksianne! Niitä ei todellakaan läheskään aina saa, jos itse ei aktiivisesti osaa ja uskalla vaatia! Pikkuasioista ja turhasta ei pidä kannella. Pysytään asiallisina ja pidetään huoli omista oikeuksista ja hyvästä kohtelusta asialliseen tapaan.  Olen itse sairaanhoitaja, yli 30 vuotta työelämää takana, ja tiedän terveydenhuoltomaailman sisältä ja ulkoa. Ihmisiä me sielläkin työskentelevät olemme, syömme nukumme ja käymme vessassa niinkuin kuka muu tahansa. Jokainen on yksilö ja joukkoon mahtuu laidasta laitaan. Potilaan pitää osata vaatia ja uskaltaa vaatia! Lääkäri on ammatti, ei korota ihmistä taivaallisiin sfääreihin tavallista kuolevaista korkeammalle. Ihmisiä ollaan niin papit kuin piispatkin. Paavikin on!