Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä makkaramerkkiä englantilaiseen aamiaiseen?

Vierailija
03.01.2019 |

Haluan huomenna syödä englantilaisen aamiaisen. Sitä ennen käyn kaupassa ostamassa ainekset. Katselin netistä kuvia englantilaisesta aamiaisesta, ja makkarat ovat siinä pieniä, mutta eivät nakkeja vaan ihan makkaroita. Ne ovat tyypillisiä suomalaisia makkaroita kuten hk-sinistä pienempiä. Mitä makkaramerkkiä suosittelette? Kysyn kun en itse koskaan osta makkaraa enkä tiedä millaisia on kauppojen valikoimassa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisiko ihan bratwurstia saman tien? Mutta se ei ole englantilaista...

ap

Vierailija
2/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavan kaupoista ei löydy sellaisia raakamakkaroita joita Englannissa aamiaisella laitetaan. Jotkut lihaisammat nakit tai vähemmän maustetut raakamakkarst (joita kesäisin enemmän valikoimissa) ajaa asiaa ja niitä.olen käyttänyt, joskus myös bratwurstia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei taida niin huonolaatuista makkaraa löytyäkään?

Vierailija
4/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat tyypillisiä suomalaisia makkaroita kuten hk-sinistä pienempiä. Mitä makkaramerkkiä suosittelette?

hk-sinistä

Vierailija
5/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain lihaisaa raakamakkaraa ja laittaisin varmaan myös ryynäriä/mustaa makkaraa.

Vierailija
6/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei taida niin huonolaatuista makkaraa löytyäkään?

HK-Sininen, Punainen lenkki, Hiillos, Camping, Atrilli?

Vierailija
7/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku miedosti maustettu raakamakkara olisi luultavasti lähimpänä oikeanlaista. Ihan aitoja joutuu kyllä hakemaan pienemmiltä tekijöiltä, esim Feri's Helsingissä tekee ihania englantilaistyyppisiä makkaroita.

Vierailija
8/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti englantilaisissa aamiaismakkaroissa on yrttejä mausteena, salvia ja lipstikka ainakin usein käytetty. Jotain yrttisiä raakamakkaroita kannattaa koittaa. Bratwursti on itse asiassa ihan hyvä vaihtoehto jos ei oikein muuta löydy.

Vierailija
9/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs HK Maakarit. Carlos Wojtek ja mitä niitä on. Itse tykkään. En omista HK Scania.

Vierailija
10/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan joku Iso-viitonen tmv halpanakki sinne päinkään...?

Vierailija
11/14 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä esim. saa samantyylisiä raakamakkaroita. Paistat pannulla öljyssä ja nam!

Vierailija
12/14 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S- ketjun "Kotimaista yrttinen raakamakkara" on lähintä mitä olen kohdannut täällä suomessa asuttuani 15 vuotta Birminghamissa.

Vierailija
13/14 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaatko astiat myös englatilaisittain, jätät astiat huuhtelematta kuivumaan, hyvä makusäväys varmaan tulee tiskiaineesta joka jäi astoista.

Vierailija
14/14 |
26.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakamakkaroita tai niiden puutteessa bratwurstia onkin täällä jo hyvin suositeltu, lähimpänä englantilaismakkaroita.

Suomesta ei taida harmillisesti tällä hetkellä saada englantilaistyyppistä pekonia, jossa on "raidallisen" osan lisäksi myös fileetä mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi