Tyttis joutui jouluna lähtemään omasta kodista :(
Hän lähti kotiin (vanhempien luokse) viettämään joulua. En vain tiennyt etukäteen että joulupöydässä juomat on keskeisessä asemassa niinsanoakseni. Humalassa sitten ilmeisesti puretaan koko vuoden aikana kertyneet pettymykset. Riitoja siis on.
Tällä kertaa tyttis sai tarpeekseen. Hän lähti 17-vuotiaan pikkusiskonsa kanssa kesken joulunvieton takaisin opiskelupaikkakunnalle. Ne nautti sitten jouluaterian kahdestaan.
Itse sain tietää tapahtuneesta vasta tänään aamupäivällä kun palasin lomalta. Tyttis käyttäytyy kun mitään ei olisi tapahtunut. Olen järkyttynyt ja täydellisen ällikällä lyöty. Hän olisi edes voinut kertoa minulle tilanteesta niin olisin tullut hänen seurakseen hetkeäkään epäröimättä.
Ilmeisesti yksi perheen ongelmista on kulissit. Kaiken on näytettävä hienolta muille. 2000-luvun viimeistään puolessavälissä ostettu talo, pari autoa ja kaukoloma kerran vuodessa. Kaikki käyttötavarat ostetaan uutena ("ei kiinnosta muiden vanhat p*skat") ja "Lidlissä käy vain köyhät". Sitten riidellään rahasta.
Kommentit (12)
No ainakin tyttöystävälläsi on sinut tukenaan, eli asiat eivät ole lainkaan niin huonosti kun voisivat olla. Eihän tuossa nyt oikein muuta voi kun sanoa, että tuet häntä jos hän sellaista kaipaa.
On tottunut tilanteeseen eikä kokenut kotiin paluuta ongelmana? Itse en ikinä odottaisi jonkun keskeyttävän reissunsa, koska omat suunnitelmani muuttuvat. Tai pilaisi toisen lomaa märisemällä aina vaikeista vanhemmistani.
Tyttis, harvinaisen halventava sana... Mitäs tohon nyt sanoisi, tyttöystäväsi eikä sisarensa enää siedä juopottelua, tekivät fiksusti. Miksi ihmeessä sulle olisi pitänyt raportoida??
Kodilla tarkoitan tyttöystävän omaa kotia opiskelupaikkakunnalla enkä lapsuuden kotia. T: 4
Mitäs tuohon voisi sanoa. Tosiaan tuo "tyttis" kuulostaa jotenkin lapselliselta ilmaisulta. Koetapa sinä elää parempaa elämää kuin tyttiksen porukat.
Hän on itsenäinen ja pärjäävä. Ei katsele kauaa sinun holhoomistasi. Hyvä tytöt.
No hänhän toimi oikein fiksusti. Ei jättänyt sisarustaankaan kärsimään vanhempien juopottelusta. En näe mitään aihetta ainakaan moittia häntä, päinvastoin.
En minäkään mitään poikaystävää kesken loman kotiin hätyyttäisi tulemaan, varsinkin jos kerran pärjäisin ja jaksaisin ihan hyvin itseksenikin. Avo-/aviopuolisolta voisin pyytää loman keskeyttämistä erityisen vaikeassa tilanteessa, mutta käyttäisin kyllä harkintaa silloinkin. Jos kokisin pärjääväni ihan ok yksinkin, en olettaisi toisen keskeyttävän lomaansa. Ja "poikkis" on aika eri asia muutenkin kuin vakiintunut parisuhde.
Tyttis on kamala sana. 2000-luvun puolessavälissä ostettu talo?? 🤔🤔
Kai hän on kotiväkeensä tottunut ja sopivat riitansa ajallaan. Vähän moraalista krapulaa saa vanhemmille tullakin. Tilanne ei ole mitenkään ennenkuulumaton. Moni jutuu pyytämään läheisiään olemaan jouluna selvinpäin ja monesti ihan turhaankin.
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa?