Suklaa tuliainen. Syönkö vai en. Perustelut.
Olen päättänyt olla vuoden syömättä suklaata. Ystäväni toi matkatuliaisina suklaata. Syönkö vai en? Tiedän pettäväni lupauksen itselleni. Toisaalta nämä ovat kaukaa tuotuja erikoissuklaita joita ei ole paljon. Joten voisin hemmolla niillä itseäni.
Mitä tehdä?
Kommentit (10)
Jos saa matka tuliaisina suklaa tuliaisia ulko mailta, niin tietysti ne pitää syödä, varsinkin jos ovat erikois suklaita! Ei suklaa lakkoa voi ottaa niin vakavasti! Pidä hemmottelu hetki!
Mä söisin. Tosin en ikinä tekisi tuollaista lupausta itselleni. Ehkä sunkin olisi järkevämpää vain vähentää suklaan syöntiä esimerkiksi 100 grammaan viikossa, niin ei tulisi tällaisia ongelmia?
Minkä neuvon itse antaisit samassa tilanteessa olevalle parhaalle ystävällesi?
Lievennätkö päätöstäsi sallimalla itsellesi suklaata vaikka yhtenä päivänä kuukaudessa, vai oletko ankara ja lahjoitat paketin eteenpäin?
Heitä ensin kolikkoa ja päätä vasta sitten, mitä kruuna ja klaava edustavat sen mukaan, minkä tuloksen oikeasti haluat tulevan.
Onko tää nyt joku uudenvuodenlupaus? Jos kolmantena päivänä jo harkitset repsahtamista niin en usko että tulee muutenkaan kestämään. Syö pois vaan.
Tai vaihtoehtoisesti voitkin ylittää itsesi ja pitää lupauksesi. Muistuta itseäsi siitä, miksi suklaalakko on sulle niin tärkeä asia. Ei kukaan ihminen tarvitse suklaata elääkseen - pärjäät hyvin vuoden ilmankin, jos niin haluat.
Ei ole järkeä lupailla tuollaisia. Ne ovat mahdottomia pitää. Tyyliin ensin syö joka päivä suklaalevyn ja seuraavaksi lupaa, että ei enää ikinä syö suklaata. Mahtaakohan pitää? Itselleen pitää asettaa realistiset tavoitteet. Etkä sinä kuole yhteen suklaahetkeen, jos olet laihduttamisen takia aloittanut lakon. Kunhan niistä ei tule säännöllisiä. Jos elämäntavat ovat suurimmaksi osaksi kunnossa niin yksi "virhe" ei koko järjestelmää romuta. Eikä kannata ajatella, että meni jo, joten voin palata vanhoihin tapoihin. Vaan no nyt tuli yksi askel taaksepäin ja seuraavaksi mennään kymmenen eteen päin.
Syö ne yhdessä sen ystäväsi kanssa, lihoopa sitten sekin ja sinä vähemmän.
Ei ole uudenvuoden lupaus ja en juurikaan syö suklaata tai herkkuja. Painokin on ok. Olen ollut ennenkin suklaattomalla ihan huvikseni ja vähän myös siksi että suklaa aiheuttaa epämiellyttäviä oloja, lähinnä kai se maito niissä. Esim kaakaota en voi juoda. Ap
Kun olin samassa tilanteessa, vein ainakin parina vuonna joululahjasuklaat töihin. Hyvin kelpasivat!
Kumpi on itsellesi tärkeämpää: itsellesi tehty lupaus vai itsesi hemmottelu?