Mies kuorsaa! Olemme eron partaalla, auttakaa
Olemme asuneet yhdessä vasta hetken aikaa, muutaman kuukauden, mutta ongelma on vain pahentunut koko ajan. Aluksi mies ei kuorsannut lainkaan. Sitten se alkoi, enkä tiedä miten saadaan loppumaan. Eri huoneet eivät ole vaihtoehto, mieluummin ero. Mies ei ole ylipainoinen, eli painoa ei voi pudottaa. Ostin hänelle korkeamman tyynyn, josta ei tykkää, kun "tulee niska kipeäksi". Mitä muuta voimme tehdä?
Mies itse on aika välinpitämätön ratkaisua kohtaan, hän sanoo vain että saa nukuttua ja ongelma on minun. Muuten mies on ihana ja meillä menee hyvin.
Kommentit (24)
Kuorsaussuihketta myydään apteekissa ja suosittelen myös tutkimusta lääkärissä
Moottori kohde tai asentotyynu auttaa lähes aina. Ettekö katso tvtä. Tai sitten se ylipaine hengitys maski yöksi. Myöskin laihdutus vähentää kuorsaamista.
Silikoniset korvakäytävän suulle painettavat tulpat vaimentaa ääntä todella tehokkaasti, eikä niitä tarvitse edes survoa korvan sisään. Kokeile!
Vierailija kirjoitti:
Moottori kohde tai asentotyynu auttaa lähes aina. Ettekö katso tvtä. Tai sitten se ylipaine hengitys maski yöksi. Myöskin laihdutus vähentää kuorsaamista.
Siis moottorivuode ja asentotyyny
Täällä auttoi ylimääräinen petauspatja (siis uusi hankittiin vanhanpäälle, pehmeni mukavasti) ja todella paksu tyyny.
Miten iltasyönti?
Itsellä sekin vaikuttaa osaltaan ja olen siis mies, joka kuorsailee.
Onko kyseessä pelkkä kuorsaus vai tuleeko myös hengityskatkoja (välillä ihan hiljaista ja sitten yhtäkkiä kova kuorsaus)? Silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.
Jos pelkkää kuorsausta niin kuorsauskisko voisi auttaa. Se tuo alaleukaa eteenpäin ja pitää nielun paremmin auki.
Jos ei ole ikinä tutkittu ja ei ole selkeää syytä, kuten mainittava ylipaino, kannattaa käydä lääkärillä tutkittavana.
Eihän käytä alkoholia? Se lisää kuorsausta. Ja mitä miehesi kommenttiin tulee, että ongelma on vain ap: n niin on kyllä ihan pässi mies. Jos hänellä on uniapneaa niin varmasti on isompi ongelma sille joka lopettaa hengittämästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä pelkkä kuorsaus vai tuleeko myös hengityskatkoja (välillä ihan hiljaista ja sitten yhtäkkiä kova kuorsaus)? Silloin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.
Jos pelkkää kuorsausta niin kuorsauskisko voisi auttaa. Se tuo alaleukaa eteenpäin ja pitää nielun paremmin auki.
En ole ainakaan huomannut tuollaisia katkoja -ap
Jollekin oli auttanut kuorsauskisko.
Kannattaa käydä vielä tutkimuksissa.
Ei siihen mikään auta, kokeiltu on. Itse muutin yläkertaan omaan huoneeseen. Ihana nukkua hyvin, mies saa yksin jyristä alakerrassa.
Karkaan nykyisin eri huoneeseen. 39 v kuuntelin, heräilin ja valvoin...kunnes tajusin, että MIKSI IHMEESSÄ EN VAIHDA HUONETTA!. Nyt saan nukuttua. Silti vähän harmittaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mikään auta, kokeiltu on. Itse muutin yläkertaan omaan huoneeseen. Ihana nukkua hyvin, mies saa yksin jyristä alakerrassa.
Tei juuri samoin. 39v ensin kuuntelin. 😀
Onko tuo siis sinun vai miehen mielipide, että jos ei samassa sängyssä ja huoneessa nukuta, niin ero?
Lääkäriin, kuorsauskiskoa ja nenään laitettavaa "pyykkipoikaa", kyllä sitä luulisi kaikkea haluavan ennen eroa kokeilla. Korvatulppia en itse suosittelisi, koska nehän eivät poista vaivaa ollenkaan, sillä kuorsaaminen ei ole hyväksi tai haitatonta sille kuorsaajallekaan.
Oma parisuhteeni päättyi siihen, ettei mies nähnyt kuorsaamistaan ongelmana, eli ei myöskään ollut kiinnostunut tekemään asialle mitään, vaikka itkin ja anelin ja olin jossakin vaiheessa jopa sairaslomalla töistä, koska olin niin puhki univajeesta. Miehen mielestä eri huoneissa nukkuminen ei ollut mahdollista ja kun olin lopulta tästä piittaamatta siirtänyt nukkumiseni pidemmän aikaa sohvalle, hän valitsi mielummin eron. Minä valitsin unen ja kiitän itseäni tästä valinnasta joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat kai yli paine hengitys maski? Nyt tarkkana yhdys sanojen kanssa!
Mietin myös mikä on moottori kohde ja miten television katselu auttaa kuorsaukseen.
Kuorsaajat kuorsaavat lähinnä selällään nukkuessaan. On erilaisia niksejä, joilla kuorsaaja saadaan välttämään selällään nukkumista, esim. se, että ompelee pyjaman selkään jonkin esineen. Moni on sanonut, että se oikeasti vähentää kuorsausta. Jotkut eivät kuorsaa ollenkaan kyljellään.
Tuo varmaan pitää paikkansa, että alkoholin käyttäminen lisää kuorsaamista, kun kurkun ja leukojen lihakset rentoutuvat eikä edes herää huonosta asennosta yhtä todennäköisesti kuin selvinpäin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jep. Minullakin oli tuollainen itsekäs mies. Ero tuli. Lähde ennen kuin sinulla on 4 lasta jotka myöskin ovat "sinun ongelmasi".
Jos on uniapnea, niin siihen on olemassa laitteet, jotka lopettavat kuorsauksen kuin seinään.
Aina näillä kuorsaajilla on superpska asenne ongelmaan: mitä välii, kun ei haittaa mua.
Ainiin, ja itsestäänselvin asia eli korvatulpat, eivät auta. Kuorsaus kuuluu niiden läpi ja jossain kohtaa yötä herään vaikka ehtisinkin nukahtaa ennen kuin kuorsaus alkaa.