sain poikaystävältä synttärilahjaksi essun
Minulla on syntymäpäivä viikonloppuna mutta juhlittiin sitä jo eilen poikaystävän kanssa kun hän on viikonlopun muualla. Olin laittanut herkkuaterian ja viinipullo löytyi ja tällaista. Tunnelma vähän lässähti kun lahjapaketista paljaatui esiliina. Ei kuulemma ollut nähnyt minulla kämpässäni sellaista. Kyseinen mies on hyvin syvältä maaseudulta ja molemmat köyhiä opiskelijoita joten en mitään ihmeitä odottanut mutta... pitääkö nyt jäädä essu päällä emännöimään yksiötäni viikonlopuksi? Romanttista...
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö leipoa tai laittaa ruokaa noin yleensä? Eli oletko sinä useamminkin kokkaillut teille ja ehkä maininnutkin, että ruoanlaitto on kiva harrasrtus? Jos näin on, niin tuo on todella ajattelevainen lahja. Jos ei, niin tuskin on mitään pahaa kuitenkaan tarkoittanut. Varmaan vain tottunut näkemään kotonakin (ja miksei kokkiohjelmissakin), että ihmisillä tuppaa olemaan essuja, kun keittiössä touhuavat, niin ajatteli ostaa sullekin, kun sulla sellaista ei ole.
Tämä. Voisiko AP kertoa, että kuinka innokas kokkailia on.
No tuleehan tuota päivittäin "harrastettua" kun yksin asuu. Ei vain koskaan ole ollut ongelmaa roiskumisen kanssa. -ap
Jos siis teet usein ruokaa (ja oletetaan, että poikaysäväsi on nähnyt sinut usein kokkailemassa), niin silloin tuo oli ihan ajatuksella hankittu lahja.
Mikä olisi ollut sellainen lahja, mikä olisi kelvannut sinulle?
Jotain henkilökohtaista. Ja romanttista, ei arkista -ap
1) Essuhan on henkilökohtainen. Se on ihan vain sinun käyttöösi ja sinun vaatteitasi/sinua suojaamaan.
2) Mielestäni on romanttisita, että poikaystäväsi on ensinnäkin huomannut, että laitat usein ruokaa ja toisekseen huomannut, ettei sinulla ole esiliinaa ja sitten vielä ajatellut, että tästä syystä voisit sellaisesta ilahtua. Tuo on sitä käytännön huomaavaisuutta ja toisen tarpeiden ajattelua, jota joku hassu realisti voisi oikeana rakkautenakin erehtyä pitämään.
Mutta minä olenkin 42-vuotias täti-ihminen, joka olisi ilahtunut käytännöllisesti ja tarpeellisesta essusta paljon enemmän kuin kukista (kuolevat kuitenkin kohta) tai koruista (en käytä kuin pieniä korvakoruja) tai tuoksuista (en käytä kuin todella harvoin ja vain muutamaa mietoa tuoksua, joista itse pidän), jostain pitsihepenistä puhumattakaan (ei yhtään tyyliäni). Mielestäni poikaystäväsi oli ihanan ajattelevainen käytännöllisellä tasolla, mikä on omasta mielestäni se paras mahdollinen ominaisuus. Mutta ehkä sinä olet poikaystävällesi väärä tyttöystävä, joten sinun kannattanee jatkaa sen romanttisen satuprinssisi etsintää ja antaa poikaystävällesi mahdollisuus löytää rinnalleen mukava nainen, joka haluaa jakaa onnellisen arjen hänen kanssaan pilvillinnoissa haahuilun sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Anna poikaystävällesi lahjaksi kattila.
Tai vessaharja ja kumihanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätkö leipoa tai laittaa ruokaa noin yleensä? Eli oletko sinä useamminkin kokkaillut teille ja ehkä maininnutkin, että ruoanlaitto on kiva harrasrtus? Jos näin on, niin tuo on todella ajattelevainen lahja. Jos ei, niin tuskin on mitään pahaa kuitenkaan tarkoittanut. Varmaan vain tottunut näkemään kotonakin (ja miksei kokkiohjelmissakin), että ihmisillä tuppaa olemaan essuja, kun keittiössä touhuavat, niin ajatteli ostaa sullekin, kun sulla sellaista ei ole.
Tämä. Voisiko AP kertoa, että kuinka innokas kokkailia on.
No tuleehan tuota päivittäin "harrastettua" kun yksin asuu. Ei vain koskaan ole ollut ongelmaa roiskumisen kanssa. -ap
Jos siis teet usein ruokaa (ja oletetaan, että poikaysäväsi on nähnyt sinut usein kokkailemassa), niin silloin tuo oli ihan ajatuksella hankittu lahja.
Mikä olisi ollut sellainen lahja, mikä olisi kelvannut sinulle?
Jotain henkilökohtaista. Ja romanttista, ei arkista -ap
Miksi tälle alapeukkuja? Itsekään en toivoisi essua lahjaksi samasta syystä, toki ymmärtäisin kauniin ajatuksen taustalla.
Tuohan on hyvä lahja. Sain kavereilta lahjaksi nätin essun ja olin tosi tyytyväinen.
Kumpi tekee ruuat ja kattaa kun poikaystävälläsi on synttärit?
Mulla ties miten monta lahjaksi saatua essua ja konttiin aina vien ne kun on ensin pari vuotta käyttämättömänä kaapissa lojunut
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä sitä tulet käyttämään.
Tai ITKET ja KÄYTÄT, valinta on vapaa, mutta käytät _AIVAN_varmasti.
T.Miehet
Oikeesti, kuinka moni käyttää essua?
Mä olen toivonut essua joululahjaksi. Sain. Tykkään kokata, mutta onnistun usein roiskimaan jotain paidalle. Essu säästää pyykkiä ja hermoja.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin jos olisi. Pitäisiköhän vinkata lahjaideaa niiden ainaisten kukkasten sijaan?
Ehkä hän toivoo, että pukeudut pelkkään essuun.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kyllä kuinka naiset loukkaantuvat saadessaan hyödyllisiä käyttöesineitä, kun taas joku rehupuska on niin romanttista että alapää on niagrana.
Mutta kaipa se on niitä sukupuolten välisiä eroja. Itehän heitän rehut roskiin tilaa viemästä heti kun niiden tuoja on kämpästä poistunut.
No mä en kukista tai muusta turhakkeesta tykkää, mutta kieltämättä olin hieman pettynyt, kun sain poikaystävältä joululahjaksi vaatehöyryttimen, koska vihaan silittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää essua vuonna 2019 ja vielä tärkeämmin, kuka katselee poikaystävää jonka mielestä sellainen olisi hyvä syntymäpäivälahja?
Minä. Essu oli joulun jälkeen ollut pesussa enkä ollut ehtinyt silittämään sitä, joten päätin leipoa ilman essua. Olisi kannattanut käyttää essua, sillä vaatteet likaantuivat. Etenkin ruuanlaitossa essu on hyvä, sillä rasvatahrat eivät lähde kunnolla nykyaikasilla pesuaineilla.
Mun mies joka kokkaa mulle ja on pari kertaa uhannut erolla yllätti, kyitenkin. Ite en ostanu sille juur kummempia. Mä opiskelija se töissä. Sain masennuslampun. Ihan paras. Oon aina pitkin vuotta vähä alakuloinen ja tuo tuntu kivalta lahjalta.
Pahoittelut miehestäsi ap. Aika moukka
Lisäyksenä. Mulla ei ois ollu varaa tuoho lamppuun.
Vierailija kirjoitti:
Essut ansaitsevat kunnianpalautuksen ja jopa paluun muodikkaaksi kotivaatteeksi, kukahan tätä rupeaisi ajamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Essut ansaitsevat kunnianpalautuksen ja jopa paluun muodikkaaksi kotivaatteeksi, kukahan tätä rupeaisi ajamaan?
En tiedä mutta olisihan se hienoa kun teinitytöt vertailisivat kenellä on kolmiraitaverkkareiden ja paljaiden niulkkojen yllä hienoin essu, montako taskua jne.
Kannattaisi varmaan tässä vaiheessa erota poikaystävästä. Hän löytää kyllä jonkun paremman.
Ihana poikaystävä ap:llä.
Ja miettikää tuota sanaakin. Essu. Tulee mielikuva jostain samaan aikaan naisellisesta, pienestä ja sievästä mutta kuitenkin suojaavasta ja pullantuoksuisesta. Hienoimpia sanoja kielessämme.
Se olis se kukkapuska.