Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perui häät

Vierailija
03.01.2019 |

Mies perui eilen häämme, joiden piti olla heinäkuussa. Kutsut, puku, hääpaikka, menut, koristeet ja muut odottaa valmiina. Mies on kasvanut ahdasmielisessä uskovaisessa perheessä ja perhe painostaa tämän ahdasmielisen lahkon vihkiseremoniaan, mikä on mielestäni todella synkkä ja ahdistava. Itse en kuulu edes kirkkoon, joten tästä syystä päädyttiin siviilivihkimiseen ja se miehellekin sopi vallan hyvin. Hän on koko aikuisikänsä ollut etäällä lahkosta ja elänyt ihan normaalia elämää. Mutta nyt siis vanhemmat ovat painostaneet tällä asialla ja saaneet näin ison jutun aikaan.

Mitä ihmettä teen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nolla / 5 provo.

Ihan oli oikein koristeetkin päätettynä ennen kuin tämä vihkikuvio tuli esille? 

Vierailija
2/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietit, haluatko elää hänen kanssaan vielä tämän jälkeen vai eroatteko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit jonkun muun harrastuksen? Kudo esim. villasukkia, käy kirjastossa, jne...

Vierailija
4/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei provo, niin väistit luodin!

Vierailija
5/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole erilainen morsian ja anna miehesi päättää minkälaiset häät teille tulee.

Vierailija
6/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyy nyt niin paljon erilaisia tunteita, että olen ihan sekaisin. Ensinnäkin valtava järkytys, koska asia tuli ihan yllätyksenä. Toiseksi jonkinlainen loukkaantuminen ja pettymys ja kolmantena kamala pelko tulevaisuudesta, että onko hän aina noin vanhempiensa vietävissä näinkin isoissa asioissa, esim. jos meillä olisi omia lapsia.

Ap

Vierailija
7/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies antaisi vanhempiensa päättää tuleeko meille häät vai ei niin kyllä mun puolesta se suhde alkaa olla taputeltu siihen. Ne tulee sitten työntämään sormensa myös lasten kasvatukseen ynnä muuhun.

Vierailija
8/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!  Mutta parempi näin kuin mennä naimisiin tuollaisen tyypin kanssa.

Vierailija
9/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies antaisi vanhempiensa päättää tuleeko meille häät vai ei niin kyllä mun puolesta se suhde alkaa olla taputeltu siihen. Ne tulee sitten työntämään sormensa myös lasten kasvatukseen ynnä muuhun.

No tämä juuri minulla isona pelkona nyt mielessä. Vanhemmat eivät siis halua määrätä häistä, mutta itse vihkimisen on ehdottomasti oltava heidän lahkonsa mukainen tai muuten kyseessä ei ole mikään oikea avioliitto eivätkä koskaan tule hyväksymään liittoamme. Minä koen tämän ihan mahdottomana, koska itse en ole lainkaan uskovainen. Vaikka mietinkin, että pitäisikö minun nyt paineen alla vain ”alistua” siihen?

Ap

Vierailija
10/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä juuri minulla isona pelkona nyt mielessä. Vanhemmat eivät siis halua määrätä häistä, mutta itse vihkimisen on ehdottomasti oltava heidän lahkonsa mukainen tai muuten kyseessä ei ole mikään oikea avioliitto eivätkä koskaan tule hyväksymään liittoamme. Minä koen tämän ihan mahdottomana, koska itse en ole lainkaan uskovainen. Vaikka mietinkin, että pitäisikö minun nyt paineen alla vain ”alistua” siihen?

Ap

Ja sitten kun tulee lapsia niin ne pitää kastaa heidän seremonioiden mukaan. Ootko varma, että sinun kasvatustapasikaan olisi heidän mielestä oikea? Millaisia arvoja he opettaisivat lapsillesi? Kumman takana miehesi seisoo, kun näistä asioista tulee erimielisyyttä?

Vierailija
11/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sitten kun tulee lapsia niin ne pitää kastaa heidän seremonioiden mukaan. Ootko varma, että sinun kasvatustapasikaan olisi heidän mielestä oikea? Millaisia arvoja he opettaisivat lapsillesi? Kumman takana miehesi seisoo, kun näistä asioista tulee erimielisyyttä?

Kyllä, juuri tästä syystä minulla on sellainen olo, että tämän asian kanssa aion pitää nyt pääni. Vaikka olisikin tosi helppoa olla kiltti ja suostua vain tähän.

Ap

Vierailija
12/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai yleensä uskonnollisia vihkimisiä suoriteta, jos toinen ei kuulu samaan (/mihinkään) uskontokuntaan?

Vierailija
13/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyy nyt niin paljon erilaisia tunteita, että olen ihan sekaisin. Ensinnäkin valtava järkytys, koska asia tuli ihan yllätyksenä. Toiseksi jonkinlainen loukkaantuminen ja pettymys ja kolmantena kamala pelko tulevaisuudesta, että onko hän aina noin vanhempiensa vietävissä näinkin isoissa asioissa, esim. jos meillä olisi omia lapsia.

Ap

Ei näitä tunnelistauksia, pilaat provon viimeistään näillä.

Vierailija
14/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, juuri tästä syystä minulla on sellainen olo, että tämän asian kanssa aion pitää nyt pääni. Vaikka olisikin tosi helppoa olla kiltti ja suostua vain tähän.

Ap

Teidän kyllä kannattaa ratkoa muitakin kysymyksiä kuin nämä häät ennen kuin menette naimisiin, esimerkiksi nuo kysymykset edellisessä kommentissa.

Vierailija
15/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kerro miehellesi että, jos ei halua enää suunnittelemianne häitä ero on väistämätön. Saat tietää kenen puolella mies on tosipaikan tullen.

Vierailija
16/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt se lahko niin me lahkolaiset voidaan eikä kommentoida.

Vierailija
17/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan kävi hyvin. Mies oli väärä.

Unohda hänet.

Vierailija
18/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sp, ei tämä nut oikein lähde kentoon. Liikaa epäjohdonmukaisuuksia.

Keksi jotakin vetävämpää tai ota lääkkeesi.

Vierailija
19/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on totta, niin sinuna vaihtaisin äijää (ei uskovaiseen/lahkolaiseen)

No jos haluat pysyy tässä parisuhteessa, nii ette pääse koskaan naimisiin

Vierailija
20/23 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika nolla / 5 provo.

Ihan oli oikein koristeetkin päätettynä ennen kuin tämä vihkikuvio tuli esille? 

Todellakin! Häät heinäkuussa ja tammikuussa koko homma jiirissä menuta, kutsuja, koristeita ym. myöden. Tämä nyt vaan on liian paksua. Irl hääpari joukkioineen väsää tuota kaikkea valmiiksi ihan viimeisiä päiviä ja tunteja myöden.

Ehkä sulla olis ap tulevaisuus ammattimaisena hääsuunnittelijana :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme