Punaviinistä päänsärkyä. Onko yleistäkin?
Join päivällä ruoan kanssa punkkua pari lasia. Nyt sitten särkee päätä. Joka kerta sama juttu. Valkkareista en saa päänsärkyä. Mikä/mitä noissa punaviineissä on?
Kommentit (5)
Mulla oli ennen sama homma, enkä juonut punkkua vuosiin. Seuraavana kerran kun uskalsin juoda, niin ei tullut enää päänsärkyä.
Juu, se on juuri se tanniini, joka sen aiheuttaa. Sitä on niissä viineissä, joiden on määrä säilyä pitkään, koska tanniini säilyttää viinin. Olisikohan se niin, että vanha viini ei aiheuta särkyä, koska tanniini on jo vuosien varrella kulunut pois? Koska aina en sitä saa.
En nyt kyllä osaa varmaksi sanoa missä on vähiten tanniineja. T.5
sopii paremmin, näin mulle myyjä kertoi kun kyselin asiasta. Ne on mehumaisia ja keveitä, eikä tanniinia niin (paljoa?) kuin voimakkaissa.
yhden lasillisen, ja heti sen jälkeen kohtaus iski.. Niin jäi jouluateria väliin. Eka vessaan oksentamaan (mulla migreeni aina aiheuttaa oksentamisen), ja loppu ilta pimeessä huoneessa. Oli kiva joulu.. Sen jälkeen meni monta vuotta ennen ku koskin punkkuun.. Nyt viime jouluna uskalsin maistella, eikä mitään tullu..