Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko mielelläsi tuloveroa?

Vierailija
02.01.2019 |

Itse maksan ihan mielelläni. Veroprosenttini on 28 ja se voisi hyvin olla isompikin. Sen vuoksi pidän veroista, että tiedän saavani kulkea suhteellisen turvassa kaduilla ilman henkivartijaa, ylipäätään kulkea kaduilla, jotka on kunnossa, päästä sairaalaan hoitoon, ilman 100000 laskua, jne.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Työttömyyskorvauksesta jonka saan valtiolta maksan kunnalle parikymmentä prosenttia, tottakai se näin köyhän rahoissa on iso prosentti, mutta mulla on yksi lapsi koulut käynyt ja kaksi peruskoulussa, eli pelkästään jo se on sellainen etu etten saa sitä varmasti koskaan maksettua veroina kun en töihinkään varmaan pääse koskaan niin isoille palkoille että kovin suurta summaa maksaisin veroja.

Pelkästään lasten päivähoito oli aikoinaan jo yli tonnin per kuukausi per lapsi kunnalle menoa, en tienannut silloinkaan edes yhden lapsen edestä, ei edes miehen kanssa yhteensä maksettu tarpeeksi veroja kattamaan edes se päivähoito. Tosin kaksoset meni vasta 5-vuotiaana hoitoon ja senkin osa-aikaisena kun mies tekee vuorotyötä.

Miehellä on alle 40 000€/vuosi brutto ja veroprosentti vain 20. Reilu 10 vuotta sitten muistelin että hänellä oli 30%. Miehellä on vuosi vuodelta alentunut veroprosentti mutta mulla ei, paitsi toki silloin kun olen töissä ollut on ollut todella pieni prosentti.

Vierailija
22/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan ihan mielelläni. Veroprosenttini on 28 ja se voisi hyvin olla isompikin. Sen vuoksi pidän veroista, että tiedän saavani kulkea suhteellisen turvassa kaduilla ilman henkivartijaa, ylipäätään kulkea kaduilla, jotka on kunnossa, päästä sairaalaan hoitoon, ilman 100000 laskua, jne.

Sama juttu, ole iloinen veronmaksaja samoilla prosenteilla. Keinonivel 132€, sydänleikkaus samaa hintaluokkaa, oma ja lasteni koulutus.

Puhumattakaan kaikista muista palveluista joita yhteiskunta teillekin kustantaa, kaikki infra, kunnan ja valtion systeemit maistraateista poliisin ja palokuntaan. Kyllä olisi ikävä asua keskellä metsää ilman tietä, vettä ja sähköjä jos yhteiskuntaa ei olisi koko ajan avittamassa elämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna alkaa kansallinen tuloverolakko!

Suomalaiset kieltäytyvät maksamasta tuloveroa kunnes valtio luopuu työläisten orjuuttamisesta ja kurittamisesta. Tulovero on varastamista rehellisen ja ahkeran työläisen pussista. Kaikki rahat on työläinen itse omassa selkänahassaan ansainnut ja ne kuuluvat sille kenen on.

Juuri noin.

Samalla viinan pitäisi olla ilmaista kaikille, sillä onhan se huutava vääryys että joku repii nekin rahat rehellisen ja ahkeran työläisen selkänahasta. Sipilän vika tämäkin - nyt kaikki barrigadeille miosta sortua vastaan. Ja kun viina on vapautettu nin sitten kaikille aspiriinia kans.

Vierailija
24/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Työttömyyskorvauksesta jonka saan valtiolta maksan kunnalle parikymmentä prosenttia, tottakai se näin köyhän rahoissa on iso prosentti, mutta mulla on yksi lapsi koulut käynyt ja kaksi peruskoulussa, eli pelkästään jo se on sellainen etu etten saa sitä varmasti koskaan maksettua veroina kun en töihinkään varmaan pääse koskaan niin isoille palkoille että kovin suurta summaa maksaisin veroja.

Pelkästään lasten päivähoito oli aikoinaan jo yli tonnin per kuukausi per lapsi kunnalle menoa, en tienannut silloinkaan edes yhden lapsen edestä, ei edes miehen kanssa yhteensä maksettu tarpeeksi veroja kattamaan edes se päivähoito. Tosin kaksoset meni vasta 5-vuotiaana hoitoon ja senkin osa-aikaisena kun mies tekee vuorotyötä.

Miehellä on alle 40 000€/vuosi brutto ja veroprosentti vain 20. Reilu 10 vuotta sitten muistelin että hänellä oli 30%. Miehellä on vuosi vuodelta alentunut veroprosentti mutta mulla ei, paitsi toki silloin kun olen töissä ollut on ollut todella pieni prosentti.

Harvoin noin reilua tekstiä lukee. Kovahan tuo veroprosentti on teidän perheessä. Toivotaan teille parempia aikoja, sillä  työssäkäyvänä pärjään korkeammallikin prosentilla. Tsemppiä teille!

Vierailija
25/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa, ja onni on ettei tarvitse maksaa. En edes käytä mitään julkisia palveluita. 

Ja kuitenkin roikut täällä netissä. Ai niin, eihän se mitään maksa kun sähkö ja verkko tulee töpselistä. Logiikka hoi!

Sähkövero ja arvonlisävero. Äly hei!

Vierailija
26/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me keskiluokkaiset maksamme suurimman osan veroista, vaikka hyödynnämme vähiten kaiken maailman tukiaisia. Tuntuu aika epäreilulta maksaa vuodessa yli 50000 veroja ja mitä saan vastineeksi: ylen uusintoja ja kalliin yksityislääkärin laskun. Naapuri nostaa kaiken maailman tuet asuntotuesta toimeentulotukeen, eli käytännössä elätän hänetkin.

Olen ajatellut ihan samaa. Itse en ole nyt 9 vuoteen käynyt lääkärissä edes. Ylevero on ehkä naurettavin. Yritin eilen veromaksuillani katsoa sen Downshiftaajat sarjaa, niin ei ole enää Areenassa. Vttu suomalainen ohjelma ei ole omassa käytössä enää siellä. Mun pää ei riitä ymmärtää, että ne ei saa ängettyä ja pidettyä ohjelmia sinne pysyvästi, kun me väkisin kaikesta maksetaankin. Eli en saa rahoilleni vastinetta.

Vierailija
27/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloveroa maksan mielelläni kun prosentit on kohdallaan,mutta ALV on jo toinen juttu.Pienituloisille on kohtuutonta kun kaikki palvelut,sähkö ja rakennustarvikkeet ym on 24 prosentin alv ja ruokakin 13,se nostaa liikaa elinkustannuksia.Mieluumin maksaisin tuloveroa enemmän jos alv pienenisi,silloin menisi verot veronmaksukyvyn mukaan.

Vierailija
28/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Prosentti juuri avaamassani kirjeessä 3,5 %.

Sanoinko jo että nauratti

Vierailija
29/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me keskiluokkaiset maksamme suurimman osan veroista, vaikka hyödynnämme vähiten kaiken maailman tukiaisia. Tuntuu aika epäreilulta maksaa vuodessa yli 50000 veroja ja mitä saan vastineeksi: ylen uusintoja ja kalliin yksityislääkärin laskun. Naapuri nostaa kaiken maailman tuet asuntotuesta toimeentulotukeen, eli käytännössä elätän hänetkin.

Eikö sinulle ole lapsia? Parempiosaisten lapsilla on keskimääräistä parempi koulutus: peruskoulu->lukio->korkeakoulu, tuohon ketjuun uppoaa aika lailla yhteiskunnan varoja. Etenkin jos lapsesi on vielä väitellyt tohtoriksi. Yhden laskelman mukaan luonnontieteen tohtorin koulutukseen voi kulua useampia satoja tuhansia euroja. Tämä vain yksi esimerkki.

Parempiosaisena sinulle työssäkäyvänä on ilmeisesti myös työpaikan järjestämä terveydenhoito, sekin osin verorahoilla tuotettua.

Vierailija
30/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloveroa maksan mielelläni kun prosentit on kohdallaan,mutta ALV on jo toinen juttu.Pienituloisille on kohtuutonta kun kaikki palvelut,sähkö ja rakennustarvikkeet ym on 24 prosentin alv ja ruokakin 13,se nostaa liikaa elinkustannuksia.Mieluumin maksaisin tuloveroa enemmän jos alv pienenisi,silloin menisi verot veronmaksukyvyn mukaan.

niin menisi mutta ei kulutuksen mukaan (ruoan voisin tuosta ketjusta poistaa). Eikö ole reilua maksaa kulutuksen eikä omistamisen mukaan?

Vierailija
31/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan. Kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa, tai sitä, mitä siitä on jäljellä. Saatan olla niitä harvinaisia nettomaksajia, sillä maksan aika isolla prosentilla, ja käytän palveluja suhteellisen vähän.

Vierailija
32/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksa, ja onni on ettei tarvitse maksaa. En edes käytä mitään julkisia palveluita. 

Et käytä katuja, teitä, satamia, et ole käynyt kouluja, sinä tai lapsesi ette ole tarvinneet edes neuvolapalveluja tai rokotteita, muusta terveydenhuollosta puhumattakaan. Turvanasi ei ole lainsäädäntöä tai tuomioistuimia, ei kuluttaja-asiamiestä, fimeaa tai tullia. Tietojasi ei löydy väestörekisteristä eikä autoasi ole rekisteröity. Sinun maailmassasi ei ole hätänumeroa, johon voisit soittaa, jos tarvitset apua, ja palokuntaa tai poliisia et ole nähnytkään. Lääkärin palveluja et käytä edes omalla rahalla, koska siitä maksaa kela osansa, lääkäri on koulutettu yhteiskunnan varoin ja ammattipätevyystietoa ylläpidetään rekisterissä. Itse hoidat hampaasi ja kirjoitat reseptit.

En arvosta.

Vierailija
33/33 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

En maksa. Veroprosentti 58

Tuollaiseen prosenttiin ei pääse nykyään edes 10 000 000 euron vuosituloilla.

Mutta kun tienaa 10 miltsiä, niin on aikaa vastailla av-mammojen ketjuihin 😂 kun ei työt rasita. Ei ku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä