Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvella on kamalaa asua omakotitalossa

Vierailija
02.01.2019 |

Kokoajan lumihommia. Just kun on saanut tuskalla ja vaivalla kolattua pakolliset pihapolut autolle ja pihavarastoon ja postilaatikolle niin eikös kohta sada taas monta metriä uutta lunta ja eikun aloita taas homma alusta. Argh!!!!

Tulis jo kesä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkatulta voi kylä katsella pari- ja rivitalossakin, ei siihen tarvita omakotitaloa. Asun uudessa paritalossa ja takka laitettiin jo rakentamisvaiheessa. Sen kyllä pystyy asennuttamaan vanhaankin useimmissa tapauksissa, toisin kuin moni luulee.

Arvasin, että joku pikkusielu tähän puuttuu...

Vierailija
42/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mönkijä jolla pusketaan lumet. Ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takkatulta voi kylä katsella pari- ja rivitalossakin, ei siihen tarvita omakotitaloa. Asun uudessa paritalossa ja takka laitettiin jo rakentamisvaiheessa. Sen kyllä pystyy asennuttamaan vanhaankin useimmissa tapauksissa, toisin kuin moni luulee.

Paritalo on kyllä järjettömin asumismuoto. Rivari omakotitalon työmäärällä ja jos satut saamaan paskan naapurin niin se se vasta kivaa onkin, kun sen kanssa on vähän pakko olla kuitenkin tekemisissä.

Vierailija
44/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso piha koiran takia, tänään olen kolannut n.700 neliötä.

Olihan hikinen homma, mutta tein omaan tahtiin.

Välillä kahvilla, syömässä ja päikkäreillä.

Koirakin nautti, kun sai telmuta lumessa.

Vierailija
45/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita rivariin muuttoa. 80-90 luvun rivarin saattaa löytää vähän isommallakin pihalla, mutta lumihommia ei tarvi itse tehdä, kunhan oven edustan putsaa. Meidän perhe asui 2 vuotta omakotitalossa ja se sai riittää. Talvella lumihommat, kesällä nurmen leikkuu ja syksyllä haravointi. Nyt kun asutaan rivarissa on aikaa ja rahaa harrastaa ja tehdä mukavia juttuja. Suosittelen!

Meillä rivari ja kyllä pitää tehdä lumitöitä. Iso etupiha ja olin aivan poikki noista lumitöistä. Kova tuuli ja nyt istun viltti päällä. Meillä auto parkkeeretaan pihaan.

Vierailija
46/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa panostaa tekniikkaan.

Hyvä lumilinko maksaa 1500€ ja poistaa ongelman täysin.

On idioottimaista repiä itsensä hermoraunioksi kolan kanssa 30cm. hangessa, kun sitä ei todellakaan tarvitse enää tehdä tällä vuosituhannella.

Sama koskee ruohonleikkuuta. Jos nurmikkoa on vaikka 2500m2 on järjetöntä kävellä leikkurin perässä 6-7km. Kun voi hankkia nopeamman ajoleikkurin jolla 3 tunnin työ kutistuu alle tuntiin.

On kyllä yksi järjettömimpiä ostoksia kaava-alueen omakotitaloon. On jotenkin säälittävää katella, kun naapuri nyhrää sillä kömpelöllä masiinallaan parinkymmenen neliön pihaansa. Kun mennään samaan aikaan lumihommiin, niin minä olen kolannut jo puoli pihaa siinä vaiheessa kun naapuri vasta saa koneensa käyntiin. 30 sentin pakkaslumen kolaa normaalissa kaupunkiomakotitalossa vartissa. 

On kyllä surkuhupaisaa, että samat ihmiset, jotka ostelee näitä tuhansien eurojen turhakkeita, ostelee myös kalliita kuntosalikortteja ja sitten valitetaan, kuinka isokaan palkka ei tahdo riittää elämiseen. Lumityöt on yksi parhaimmista hyötyliikuntamuodoista ja rasittaa juuri sopivasti monia lihasryhmiä, vieläpä ihan ilmaiseksi.

Kummasti tuo linko on kelvannut avuksi naapuruston "kolamiehille" maaliskuussa, kun tila on loppunut kolan tyhjennykselle, tai kun on pudotettu lumet katolta.

Myös kolalla talven mittaan taputellun 20cm polannesohjon poistaminen on varsin kysyttyä palvelua keväisin.

Vierailija
47/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaksi ollaan luotu lumet 50m2 alalta. Nyt aura-auto oli kasannut jäätä 30cm töppyräksi ajotien reunaan.

Kuntoiluna otetaan, no probs.

Takassa palaa tuli eikä myrskystä tietoakaan täällä sisällä:) Ihanaa!

Vierailija
48/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin omakotitalo järven rannalta kun 6 vuotta pihatöitä ja remontteja, nurmikkoa ja lumitöitä riitti. Sitten naapurit olivat turhan lähellä, piipahtelivat kylään ja jos meillä oli vieraita niin vähintään molemman puolen naapurit tulivat kuokkimaan. Tarvittiin kaksi autoa työmatkoihin ja alkoi vain tympimään huolella reilun puolen tunnin työmatka oli keli mitä tahansa, pitkät päivät, pitkät ajomatkat ja siihen päälle kotihommat ja kaikki muu.

Ostettiin läpitalon huoneisto kerrostalosta meren rannalta ja ollaan viihdytty. Kumpikaan meistä ei ole hortonomi ja viihdytään omissa oloissamme. Ylin kerros takaa sen ettei ikkunoiden takana ole yllättäin naapurin naama tai heidän lasten naamoja piipahtelemsssa tai kysymässä voiko meille tulla tai meidän pihalla olla. Minulle oli liikaa se työn määrä, yksityisyyden puute ja työmatkat. Olen vihdoinkin stressivapaa 6 vuoden omakotitaloasumisen jälkeen.

Vierailija
49/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa ja rivarissa on kamalaa ympäri vuoden. Ja jos ajatellaan siltä kantilta, että liikuntaa pitäisi harrastaa väh. 3h viikossa, niin eihän nuo pihahommat ole edes mistään pois!

Pihahommat on ihan parasta hyötyliikuntaa. Tuloksia näkyy heti! Minä kun en mistään salista välitä mutta jaksan ahertaa ulkona omalla pihallani vaikka kuinka.

Vierailija
50/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse mennä salille. Minä tykkään lumitöistä. 

Vierailija
51/51 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvitse mennä salille. Minä tykkään lumitöistä. 

Asuisitpa lähellä, saisit tehdä meidänkin ja hyvällä tuurilla pääsisit vielä kesällä ruohonleikkuuseen.