Mitä tekisitte jos olisitte tunnilla opettamassa, oppilailla olisi koe ja....
Teille iskisi aivan hirveä vessahätä. Lähtisittekö vessaan ja antaisitte tehdä oppilaiden yksinään koetta vai mitä tekisitte
Kommentit (16)
Osana aikuisuutta on ennakointi: harva yksinvalvottava tenttitilaisuus kestää yli 3 tuntia.
Joko istuisin jalat ristissä kokeen loppuun asti tai sitten pistäisin vaivihkaa viestiä vapaana olevalle kollegalle, ehtisikö hetkeksi valvomaan koetta.
Itsellä oppilaana on ollut kokemusta opettajasta, joka nukkui kokeen aikana.
No jos ei nyt mikään oksennustauti tai yhtäkkinen paskaripuli iskisi, niin ei kai tuollaista tilannetta pääse 45 min sisällä tapahtumaan. Jos, niin olisihan se mentävä, jos ei ketään ehdi pyytää paikalle siksi aikaa.
Yksinvalvottavissa kokeissa kannataa suosia kokeita jotka eivät vaadi ulko-opettelua. Ja jos joku kopioi vastauksen suoraan kaverilta sen kyllä pätevä opettaja huomaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos ei nyt mikään oksennustauti tai yhtäkkinen paskaripuli iskisi, niin ei kai tuollaista tilannetta pääse 45 min sisällä tapahtumaan. Jos, niin olisihan se mentävä, jos ei ketään ehdi pyytää paikalle siksi aikaa.
Entäpä jos jollakin onkin pakkoinkontinenssi että yhtäkkiä tulee hirveä kusihätä
Mulla oli melkoinen raskauspahoinvointi ja jännitin aina noita koetilanteita, mutta ei onneksi sitten koskaan osunut oksentaminen niihin. Mietin kyllä valmiiksi, että oksentaisin roskikseen ja käskisin oppilaita vain jatkamaan...
Kerran poistuin oppitunnilta kesken, kun piti mennä oksentamaan ja kerran en päässyt koskaan oppitunnille, kun jäinkin vessaan pää pöntössä. Tai pääsin lopulta 30 minuutin jälkeen. Mutta onneksi mulla oli sen verran hienontunteinen raskauspahoinvointi, ettei koskaan osunut koetilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos jollakin onkin pakkoinkontinenssi että yhtäkkiä tulee hirveä kusihätä
No sitten laittaa tuollaista tilannetta varten vaikka vaipan, jos se on siis niin paha, että ei riitä että ennen tuntia on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteen ennakointi auttaa siihenkin. Joko pyytää että joku tulee valvomaan tuntia välillä tai sitten muuten suunnittelee koe tilsnteen niin että wc:ssä käynti ei haittaa.
Peruskoulun kokeet harvemmin kestää tuntia pidempään, joten hyvin pystyy pidättelemään. Lukiossa taas opettajat yleensä vaihtuu jossain vaiheessa koetta, ei kukaan ole siellä kolmea tuntia.
Jos mää saiiisin perustaa oman koulun niiin mä en opetttaisi vaaan mä enn olisii valmentajaaa kuteeen yksiii yksi sanoiii vaaan antaiiisin ppilaillle madollisuuuden jakaaa tietoa, muttta ongelma siiinä on se etttä amiksessa esim tieto ei jakaaaannu koska ihmisen ovaat useeein petttyneitä itseeeensä?
Soitat toisen open paikalle?Tai vahtimestarin tai sihteerin yms?
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun kokeet harvemmin kestää tuntia pidempään, joten hyvin pystyy pidättelemään. Lukiossa taas opettajat yleensä vaihtuu jossain vaiheessa koetta, ei kukaan ole siellä kolmea tuntia.
Kuka sinne lukion kokeeseen tulee valvomaan 3 tunnin jälkeen? Mistä tietosi on peräisin?
Itse olen ainakin usein joutunut valvomaan yli 4 h. Yleensä silloin tosin essee yms. meneillään ja paikalla enää muutama opiskelija, joten käyn kyllä tarpeen tullen siinä vaiheessa vessassakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mää saiiisin perustaa oman koulun niiin mä en opetttaisi vaaan mä enn olisii valmentajaaa kuteeen yksiii yksi sanoiii vaaan antaiiisin ppilaillle madollisuuuden jakaaa tietoa, muttta ongelma siiinä on se etttä amiksessa esim tieto ei jakaaaannu koska ihmisen ovaat useeein petttyneitä itseeeensä?
Vaiikka oliikiiin josku vttumaista niin mä ennn ainakaaaan ole masentunutt vaaan ennnemmin ajatteleeen etttä olen yhtä tutkintoaa rikkkaaaampi ja ymmmärrän asiooitaaa paremmmin.
Ennakointi. Kuinka kirurgi, joka leikkaa kuusi tuntia putkeen pärjää tai orkesterimuusikko oopperan ajan- ei siitä viulisti poistu välillä pissalle!
Vierailija kirjoitti:
Ennakointi. Kuinka kirurgi, joka leikkaa kuusi tuntia putkeen pärjää tai orkesterimuusikko oopperan ajan- ei siitä viulisti poistu välillä pissalle!
Varmaaan vähän sama hommma kun emääännän pakotttamanaa tullu sinnne ja leikkkaukseessa makaaaa jossa rauuuhotttavisssa jos yks äijä lähhhtee kuselllke niin eikai siiinä punkkuuun tukehdu.
Ennakointi?
Mitä jos jollakin oppilaista iskee hätä?