Kysymys: millaiset ihmiset haluavat julkkisten kanssa yhteiskuvaan?
Olen töissä media-alalla ja työn sivutuotteena tapaan julkisuuden henkilöitä, joiden ympärillä tuntuu hääräävän  paljon naisia. Jotkut miehetkin haluavat fanikuvaan, mutta pääosin ne ovat naisia, jotka pyrkivät lähikontaktiin miesjulkkisten kanssa.
Olen tätä ilmiötä ihmetellyt jo nuorena, mutta teineiltä sen ymmärtää jotenkin paremmin. Mutta miksi aikuiset, usein perheelliset naiset hakeutuvat ravintolassa tai junassa tms. julkkiksen seuraan ja pyytävät yhteiskuvaan, eikö se nolota itseä yhtään?
Etenkin jos kyseessä on naimisissa oleva perheellinen julkkis, on jotenkin kummallista haluta kiehnätä siinä kainalossa ja laittaa omistavalla kuvatekstillä kuva omaan Instaan, johon sitten kaverit laittavat kielihymiöitä.
Olen jutellut asiasta joidenkin julkkisten kanssa, ja he kokevat tämän ventovieraille poseeramisen olevan pakollinen paha, eli he eivät suuremmaksi osin nauti itse lainkaan "apinan" roolistaan. Silti nämä naiset vaan tunkevat iholle kännykkänsä kanssa.
Jos itse olisin julkkis työni takia, kieltäytyisin yhteiskuvista vetoamalla siihen, että olen siellä yksityisenä henkilönä. Mutta miehet eivät tunnu kehtaavan, ehkä kokevat velvollisuudekseen tämän...
Naisjulkkiksilla vastaavaa ongelmaa ei ole, koska miesfanit ovat hyvin etäisempiä ja lähestyvät vain somessa. Livenä Sara Sieppikin saa olla rauhassa, mutta joku kuuluisa lätkänpelaaja ei todellakaan.
Miksi naiset tekevät tätä, haluavat palan famea itsekin?
Kommentit (2)
Jotkut julkkikset kyllä ruokkivat tätä ilmiötä, antavat tällaisille naisille ylimääräistä flirtti huomiota jne. Nämä naiset eivät varmaan saa huomiota kotona yms. Tai heillä ei ole miestä. Nolointa on fb-profiilikuvat jonkun julkkiksen kanssa. Kuinka kehtaavat?
Epätoivoiset.