Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksakirroosi, elinajanodote?

Vierailija
01.01.2019 |

Miehelläni on vakava maksakirroosi ja poistettu askitesta n. 8 vuotta sitten siitä asti ollut raitis. En löydä netistä tietoa minkälainen elinajanodote tällaisella tapauksella on. Tietääkö joku? On itse kovasti huolissaan. Iho ja silmät ihan normaalin väriset, maha ollut kauan jo turvonneen näköinen ja väsymys on kova (tosin voi johtua osittain myös lääkkeistä).

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdesyistä tuhottua maksaa ei yleensä aleta elinsiirrolla korjaamaan, mihin joku täällä viittasi. Sukulaisella meni maksa juomisen takia ja näin oli asia. Tärkeintä on olla juomatta, varmaan aina tapauskohtaista kauan elämä vielä jatkuu.

Exä sai maksansiirron vaikka oli sen maksan nimenomaan juomisella tuhonnut. Käytti kai toisinaan myös muita päihteitä. En tiedä mikä nykyään on hänen tilanteensa.

Vierailija
42/44 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia merkkejä maksatulehduksesta tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa

Vierailija
44/44 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin jo nuorena maksatulehdus jonka kerrottiin aiheuttaneen kirroosia. Taudin aiheuttajaa ei tunnettu mutta siksi paljastui myöhemmin autoimmuunihepatiitti. 

Söin ensimmäisen 40 vuotta lääkettä ja sitten oli maksansiirto ja siitä on nyt 20 vuotta. Nytkin toki syön lääkettä. 

Kirroosi voi johtua monesta eri syystä mutta minun tapauksessani tulee kohta 60 vuotta kirroosin toteamisesta. Eläkkeelle menossa, kunto on hyvä ja liikun paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme