Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmat vaihtuneet lähiöön ja tavalliseen arkeen

Vierailija
01.01.2019 |

En koskaan halunnut tavallista elämää, eikä halunnut puheiden mukaan mieskään. Oli unelmia ja ajatuksia, jotka kaikki vaihtuivat lähiöön ja volvoon, kun mies ei enää jaksa tai on mielestään liian vanha kaikkeen.
Kaikki on hyvin ja pitäisi olla onnellinen, mutta en pysty.
Se elämä jota halusin on viety.
Se elämä olisi ollut mahdollinen ja toteutettavissa...se ei olisi vaatinut paljoa rahaa, vain seikkailumieltä ja rohkeutta.
Täällä minä jumitan kotikaupungissani, josta aina halusin pois.
Kyllähän me hetken aikaa olimme ja elimme kuten oli puhuttu, mutta jotenkin vaivihkaa vuosien myötä tässä sitä ollaan.

Kuinka oppia tyytymään siihen mitä on ja olla onnellinen?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, missä asut?

Vierailija
2/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei riitä seikkailumieltä brasiliaan niin muuttakaa vaikka tukholmaan. Tai helsinkiin. Muutos piristää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa Volvo tandempyörään. Siitä se muutos alkaa.

Vierailija
4/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei ole kuin numero. Monet asiat on mahdollista vielä myöhemmällä iällä myös.

Vierailija
5/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimällä ja iloitsemalla niistä asioista mitkä ovat hyvin ja ymmärtämällä että aina ei asiat mene niinkuin unelmoi mutta se ei tarkoita ettei voisi olla onnellinen.

Vierailija
6/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen katsoin jonkin xx realityn. Siinä isälle oli sanottu koulussa ettei susta tuu mitään,korkeintaan vessojen siivooja. Koulun jälkeen 16v poika oli hypännyt bussiin ja mennyt kysymään pubista saako siivota vessoja. Siitä läks! 23v oli jo miljonääri ja nyt keski-ikäisenä hänellä ja vaimolla 12 omaa ravintolaa. Joo,hyvin menee mutta se vaatii kummaltakin 16-18 tuntisia päiviä. Eivät juuri tapaa lapsiaan.

Mitä kukakin arvostaa.

Vierailija
7/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko unelmasi epärealistisia? Sanot että elämä jota halusit oli toteutettavissa, mutta olisiko se sitä pitkällä aikavälillä? Mitä tekisit 6-kymppisenä, jos olisit siihen asti vain riippuliidellyt Andeilla ja elänyt kommuunissa kannabistilalla? (Keksin esimerkit itse kun et kertonut, millaisesta elämästä haaveilit)

Vierailija
8/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua estää elämästä elämääs just niin ku haluaisit? Tekstistä päätellen ei ole lapsiakaan.

Vierailija
9/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä olette?

MIssäpäin Suomea asutte?

Millaisia unelmia oli?

Vierailija
10/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 29 ja mies 38

Haaveet olivat loppujen lopuksi hyvin yksinkertaisia pienimuotoista maatilaa 50-100km säteellä kaupungista, lapset kyläkouluun, paljon matkailua kotimaassa ja toisinaan ulkomaillakin.

Yrittäjyyttä ja omavaraisuutta sen minkä voi ja mihin jaksaminen riittää.

Jossain kohtaa haaveilimme vapaaehtoistyöstä ulkomailla, mutta se oli sellainen hieman epärealistinen haave, vaikka kävimmekin näitä järjestävän tahon juttusillakin.

Olimme molemmat aktiivisen elämän kannalla, mutta nyt istumme lähinnä kotona kaiken aikaa.

Kalliin auton ja kovan lähiövuokran vuoksi ei ole vara matkustella edes kotimaassa, eikä miestä kiinnosta kotoa juuri lähteä mihinkään.

On meillä tietty harrastuksemme, eikä nyt aivan kotona istuta, mutta tässä kaupungissa olemme jumissa.

Miehen haaveet vaihtuivat arkisempiin helppoon rivitaloasuntoon, palvelut lähellä ja lapset isoon kouluun.

Viikonloput menee arkisissa harrastuksissa, arkisten ihmisten kanssa arkisista asioista jutellen.

Olemme molemmat arkisissa töissämme, vaikka minulla olisi koulutus tehdä sitä mistä haaveilin.

Miehellä on täysi oikeus vaihtaa haaveitaan ja tehdä elämässä sitä mitä tykkää, mutta kieltämättä on hieman petetty olo näin 9 vuoden jälkeen.

Elimme toisenlaista elämää muutamia vuosia ennen lasten syntymää kierrellen suomea ja asuen siellä täällä ja reissaten. Uskoin haaveidemme olevan yhteisiä, kun lapset syntyivät ja niistä puhuttiinkin pitkään, mutta nyt kun lapset alkavat lähestyä kouluikää huomaan eläväni jonkun toisen unelmaa, eikä mies keskusteluiden jälkeen enää jaa näitä haaveita ja unelmia, jotka ovat kantaneet minua elämässä ja joihin olin säästänyt ja tähdännyt. Luulin, että me molemmat olimme.

Hyvä, työteliäs ja perhekeskeinen mies hän on. Olisi typerää erota tämän vuoksi.

Kuinka ihmeessä voisin lakata haaveilemasta ja olla onnellinen tästä.

Moni ihminen haluaisi juuri tätä ja tiedän olevani monessa asiassa onnekas.

Vierailija
11/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua ap estää lähtemästä jos haluat ne unelmat toteuttaa? Ihan  turha syyttää miestä kun sinä itse olet vastuussa unelmiesi toteutumisesta.Ei kukaan muu.

Vierailija
12/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin reppu selkään ja haaveiden perään. Jätä kuitenkin lapset sinne arkea elämään. Uskallan väittää että parempi niin heille kuin esim. vapaaehtoistyö Gambiassa.

Vierailija
13/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ap estää lähtemästä jos haluat ne unelmat toteuttaa? Ihan  turha syyttää miestä kun sinä itse olet vastuussa unelmiesi toteutumisesta.Ei kukaan muu.

Onpa mustavalkoista. Kyllä perhe-elämässä tarvitsee joustoa ja ap ajatteli menevänsä kohti unelmiaan.

Mutta onhan se niin, että jos elämässä valitset yhden asian, et välttämättä saa toista. Pitää miettiä, mikä on tärkeintä.

Itse ajattelen, että sekä teen asioita, joista pidän. Mutta teen myös asioita, joihin vain tyydyn. Pitää miettiä, onko tuo tyytyminen nyt sellaista, joka katkeroittaa.

Vierailija
14/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vähän itsekästä olla niin niiden seikkailujen perään, jos mies ja lapset ovat onnellisia. Lapsia saadessa mielestäni sitoutuu siihen, että elämässä voi joutua tekemään paljon kompromisseja.

Mitä lapset haluaa?

Vierailija
15/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko miettiä mikä olisi sinulle pienin mahdollinen askel kohti omia päämääriäsi? Vapaaehtoistyö omassa kaupungissa? Pieni matka? Lapsesi ovat vielä pieniä. Kun ne kasvavat olette vapaat lähtemään kokemaan uutta. Ehkä miehesi on realisti ja haluaa suojella lapsia ja sinua. Voit edetä

Pienin askelin ja katsoa mitää hyvää se tuo elämääsi!

Vierailija
16/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 29 ja mies 38

Haaveet olivat loppujen lopuksi hyvin yksinkertaisia pienimuotoista maatilaa 50-100km säteellä kaupungista, lapset kyläkouluun, paljon matkailua kotimaassa ja toisinaan ulkomaillakin.

Yrittäjyyttä ja omavaraisuutta sen minkä voi ja mihin jaksaminen riittää.

Jossain kohtaa haaveilimme vapaaehtoistyöstä ulkomailla, mutta se oli sellainen hieman epärealistinen haave, vaikka kävimmekin näitä järjestävän tahon juttusillakin.

Olimme molemmat aktiivisen elämän kannalla, mutta nyt istumme lähinnä kotona kaiken aikaa.

Kalliin auton ja kovan lähiövuokran vuoksi ei ole vara matkustella edes kotimaassa, eikä miestä kiinnosta kotoa juuri lähteä mihinkään.

On meillä tietty harrastuksemme, eikä nyt aivan kotona istuta, mutta tässä kaupungissa olemme jumissa.

Miehen haaveet vaihtuivat arkisempiin helppoon rivitaloasuntoon, palvelut lähellä ja lapset isoon kouluun.

Viikonloput menee arkisissa harrastuksissa, arkisten ihmisten kanssa arkisista asioista jutellen.

Olemme molemmat arkisissa töissämme, vaikka minulla olisi koulutus tehdä sitä mistä haaveilin.

Miehellä on täysi oikeus vaihtaa haaveitaan ja tehdä elämässä sitä mitä tykkää, mutta kieltämättä on hieman petetty olo näin 9 vuoden jälkeen.

Elimme toisenlaista elämää muutamia vuosia ennen lasten syntymää kierrellen suomea ja asuen siellä täällä ja reissaten. Uskoin haaveidemme olevan yhteisiä, kun lapset syntyivät ja niistä puhuttiinkin pitkään, mutta nyt kun lapset alkavat lähestyä kouluikää huomaan eläväni jonkun toisen unelmaa, eikä mies keskusteluiden jälkeen enää jaa näitä haaveita ja unelmia, jotka ovat kantaneet minua elämässä ja joihin olin säästänyt ja tähdännyt. Luulin, että me molemmat olimme.

Hyvä, työteliäs ja perhekeskeinen mies hän on. Olisi typerää erota tämän vuoksi.

Kuinka ihmeessä voisin lakata haaveilemasta ja olla onnellinen tästä.

Moni ihminen haluaisi juuri tätä ja tiedän olevani monessa asiassa onnekas.

Teit lapsillesi palveluksen, kun et muuttanut landelle ja pakottanut näitä kyläkouluun

Vierailija
17/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa töissä olette nyt, saisiko työaikoja jotenkin järjesteltyä niin, että pääsisi tekemään pieniä irtiottoja ilman kauheaa lovea lompakkoon? Esim. jos teet nyt täyttä viikkoa, voitko siirtyä nelipäiväiseksi, ja päästä autolla jollekin harraste-eläintilalle auttelemaan? Tai edes kesäaikaan tollanen aikataulu, ja vuokraisit viljelypalstan tai -laatikon? Helpompi toki olisi reagoida säiden vaihteluun, jos kasvit olisivat omalla pihalla, mutta vähän lohtua omavaraisuushaaveeseen.

Vierailija
18/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kymmenen vuoden päästä harmittelet, miksi et silloin 2019 tehnyt mitään kun vielä olit nuorempi...

Vierailija
19/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan aikuiseksi kasvamiseksi. 

Terveellä tavalla ja täysin kehittyneen ajattelukyvyn ominaispiirteisiin kuuluu oman rajallisuutensa hahmottaminen. 

Vierailija
20/42 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää unelmat on mistä jengi paasaa nykyään?

Minulla on ollut kaksi isompaa unelmaa: Ferrari ja naisseura. Älyni ei kuitenkaan riitä isojen rahojen tekemiseen, joten olen realistisesti laskenut että näin keskituloisena siihen menisi ainakin 50 vuotta kituuttamista että minulla olisi mahdollisuus laittaa 150-200k autoon. Eli se ei ole realistinen unelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän