Ostaisiko eskarikevääksi lapselle kurahousut jo ilman henkseleitä vai edelleen henkseleillä? Kokemuksia?
Tyttö on jo aika koululaisen oloinen (alkuvuodesta syntynyt), joten henkselittömät voisi olla sillain jo kivemmat isommalle lapselle sopivat. Toisaalta melkein kaikilla muilla näyttäisi olevan henkselimallia ja joskus aiemmin kun eskarin tätien kanssa juttelin, he suosittelivat vahvasti henkselimallia. Meidän eskarissa näitä käytetään paljon, joten siksi olisi tärkeää, että on hyvä malli.
Kommentit (20)
Osta kurahaalari. Helppo riisua ja nopea puhdistaa. Paljon parempi ratkaisu kuin housut.
Vierailija kirjoitti:
Osta kurahaalari. Helppo riisua ja nopea puhdistaa. Paljon parempi ratkaisu kuin housut.
Ai kokohaalari? Onko niitä näin isoille? Olen nähnyt sellaisen jollain ihan pienellä joka konttaili maassa.
Mietin ensin aika pitkään mikä vitsi tähän piilee, kun kurahousuja mietitään eskarievääksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin ensin aika pitkään mikä vitsi tähän piilee, kun kurahousuja mietitään eskarievääksi.
Juu, ei evääksi vaan kevääksi. Edellisissä on reikiä ja vähän pienetkin.
Sanoisin että henkselimalli, ainakin pojalle joka nuohoaa joka lätäkön ja kurakasan mitä löytyy.
Exä osti tuolle olkaimettomat talvihousut mitä joutuu nostelemaan jatkuvasti, maha ja selkä jatkuvasti paljaana takin alla sen takia.
Haluatko kiusata lastasi vauvojen henkselikurahousuilla? Ymmärrän hoitajien kannan, he eivät ajattele lapsesi tunteita tai asemaa ryhmässä ollenkaan, mutta sinä olet hänen äiti. Sinun kuuluu olla lapsesi puolella.
No jos lapsi on niihin tottunut, ostaisin samanlaiset edelleen. Sitten koulun alettua ne toiset, jos ylipäätään vielä tarvitsee enää silloin.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kiusata lastasi vauvojen henkselikurahousuilla? Ymmärrän hoitajien kannan, he eivät ajattele lapsesi tunteita tai asemaa ryhmässä ollenkaan, mutta sinä olet hänen äiti. Sinun kuuluu olla lapsesi puolella.
Ap:han mainitsi, että muilla on samanlaiset.. Mitä kiusaamista se siis muka olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kokohaalari? Onko niitä näin isoille? Olen nähnyt sellaisen jollain ihan pienellä joka konttaili maassa.
Googlaa sadehaalari. Omat lapseni halusivat sadehaalarin koska kurahousujen pukeminen oli hidasta.
Mun mielestä ne henkselit on helvetistä kurahousuissa. Ostettiin jo eskarisyksyllä ilm an henkseleitä. Aiemmin henkselit oli aina huonosti, kiristi tai roikkui.
Osta ne kummat lapsi itse mieluummin pukee päälleen. Meillä moni lapsi tykkää henkselittömistä. Paras ja lapsista mukavin on kokohaalari, jonka alle mahtuu hyvin lämmin välipuku. Se menee loskakeleistä kurakeleihin, on helppo pukea ja kevyt päällä.
T: eskariope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sadehaalari. Omat lapseni halusivat sadehaalarin koska kurahousujen pukeminen oli hidasta.
Eikö se haalari ole aika tukala? Kun niitä kurahousuja käytetään muulloinkin kun sateella, ja silloin ei laiteta sadetakkia, vaan housut, kumpparit ja kurahanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se haalari ole aika tukala? Kun niitä kurahousuja käytetään muulloinkin kun sateella, ja silloin ei laiteta sadetakkia, vaan housut, kumpparit ja kurahanskat.
Kurahousut ovat kuumemmat koska niiden alla on enemmän vaatteita.
Loskakellillä talvella sadehaalareiden alle laitettiin villapuku. Muilla lapsilla oli märät toppahaalarit ja kurahousut jotka olivat liian kuumat nollakelille. Toppahaalari ja kurahousut estävät lasta liikkumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurahousut ovat kuumemmat koska niiden alla on enemmän vaatteita.
Loskakellillä talvella sadehaalareiden alle laitettiin villapuku. Muilla lapsilla oli märät toppahaalarit ja kurahousut jotka olivat liian kuumat nollakelille. Toppahaalari ja kurahousut estävät lasta liikkumasta.
Mut onko noissa sadehaalareissa siis vuori? Ainakin meillä on ohje, että kuriksien pitää olla kuivatuksen vuoksi vuorittomat. Koskee myös kurahanskoja.
Henkselihousujakin on erilaisia. Esim. Didriksonilla on mielestäni isommalle kivemman mallisia kuin Rukalla. Huutonetissä esim. tällainen 140-senttinen:
https://www.huuto.net/kohteet/didriksons1913-punaiset-kurahousut-uudenv…
<
Ohis, mutta käytettekö tän ikäisillä (eskari-eka-toka) kuriksia vapaa-aikana ?
Vierailija kirjoitti:
Henkselihousujakin on erilaisia. Esim. Didriksonilla on mielestäni isommalle kivemman mallisia kuin Rukalla. Huutonetissä esim. tällainen 140-senttinen:
https://www.huuto.net/kohteet/didriksons1913-punaiset-kurahousut-uudenv…
<
Mikä kauppa myy didrikssonia?
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ja talon takapihalla. Missään julkisella paikalla ei suostu. Tokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä ja talon takapihalla. Missään julkisella paikalla ei suostu. Tokalla.
Meidän koululainen ei halua edes omalle pihalle kurahousuja laittaa.
Olen aikuinen mutta minulla on edelleen toppahousut henkseleillä. Vastaan siksi että henkseleillä, pysyvät varmasti mukavammin paikallaan.