Ärsyttää miehen tapa kasvattaa lapsiamme
Lapset päiväkoti-ikäisiä.
Nytkin kuulin kuinka toinen sanoi, ettei tykkää hedelmäjogurtista. Mies: no anna tänne, minä syön (ottaa kipon) lapsi kiljuu ja parkuu eitä.
Jos lapsi kysyy mitä tämä on (vaikka se jogurtti) mies vastaa: leipää.
Hirveä show koko aamupala. Itse annan lasten omaan tahtiin syödä ja jutella ja vaikka nirsoilla.
Kun näistä sanon niin mies sanoo ettei tee mielestäni mitään oikein. Siksi en viitsi sanoa. Uhkaili ennen joulua usein tontuilla ym.
Olenko nipo?
Kommentit (21)
Ota lapset kainaloon ja jätä se sika. Voimaannu hyvä nainen, sinulla on siihen oikeus.
Niin menenkin. Tänäänkin menin kahvikupin kanssa makkariin.
Olisi kiva, että ruokailut olisivat rauhallisia, eikä mies puuttuisi kaikkeen lasten nipotukseen/kinoihin.
Hyvä kuulla, että mielestänne nuo tilanteet ovat ok. Itse olen lastenkin kanssa asiallinen ja vastaan kysymyksiin faktalla. Mies saattaa keksiä ties mitä satua..
Ap
Uhkaili tontuilla. Oi herrajumala. Samoin 99% vanhemmista.
Anna miehen olla omanlaisensa vanhempi. Sun tapa on taas sit sun tapa. Ei oikea tapa.
Sinä akateemikko ja mies duunari tai pikkupomo puhelinmyyntifirmassa?
Mulle tulee flashback itsestäni kymmenisen vuotta sitten kotiäitinä. Olin yksi nalkuttava, valittava diktaattori. Minä tiesin kaiken. Minun tavoilla tuli toimia.
Nyt kun katson taaksepäin tekisi mieli huutaa itselle, että rentoudu ja rauhoitu.
Jos lapset puhuvat, että pelkäävät tonttuja, niin mielestäni on menty aika kauas joulun odotuksen ilosta.
Muutenkin nipistäminen ja nimittely on väärin, ei vain siksi että tontut raportoivat pukille ja se mahdollisesti vaikuttaa lapsen saamaan materian määrään.
Mies uhkaili tontuilla päivittäin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin menenkin. Tänäänkin menin kahvikupin kanssa makkariin.
Olisi kiva, että ruokailut olisivat rauhallisia, eikä mies puuttuisi kaikkeen lasten nipotukseen/kinoihin.
Hyvä kuulla, että mielestänne nuo tilanteet ovat ok. Itse olen lastenkin kanssa asiallinen ja vastaan kysymyksiin faktalla. Mies saattaa keksiä ties mitä satua..
Ap
Satujen kautta oppii paljon.
Muistan omasta lapsuudestani juuri ne lähiaikuiset, jotka sanoivat jotain hassua. Se rikkoi rutiinin ja herätti ajatuksia.
Kun lapsi pääsee juonesta jyvälle, hän nauttii siitä, että hoksaa, mitä aikuinen sanoo tahallaan väärin, esim. jogurttia leiväksi. Siitä voi tulla heidän välistään huumoria, joka saattaa saada itkut vaihtumaan nauruksi.
Etkä sille mitään mahda, että tonttuja on, joka joulu, joten koeta kestää, jos et pääse kärryille.
Tontuilla uhkailu on vähän kyseenalaista, mutta yleensä lapset tapaavat palvoa niitä aikuisia, jotka väittävät pokkana jugurttia leiväksi. Ota oppia miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee flashback itsestäni kymmenisen vuotta sitten kotiäitinä. Olin yksi nalkuttava, valittava diktaattori. Minä tiesin kaiken. Minun tavoilla tuli toimia.
Nyt kun katson taaksepäin tekisi mieli huutaa itselle, että rentoudu ja rauhoitu.
Kiitos. Pitäisi varmaan viedä lapset hoitoon ja lähteä minilomalle. Teen vaativaa työtä, ja turha melu arjessa ärsyttää. Mies ikään kuin kiusoittelee lapset kiukkuisiksi. Saattaa kutittaa heitä niin kauan, että huutavat äitiä yms. Pikkujuttuja. Pitäisi osata rentoutua, miehen ollessa kotona en osaa (paitsi lapsivapailla). Mies on spontaani ja huoleton, minä se nipo joka yrittää huolehtia turvallisuudesta ja muusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No sinä et ainakaan ole akateemikko.
Vierailija kirjoitti:
Uhkaili tontuilla. Oi herrajumala. Samoin 99% vanhemmista.
Anna miehen olla omanlaisensa vanhempi. Sun tapa on taas sit sun tapa. Ei oikea tapa.
Itse en kyllä kestä mitään tontuilla uhkaamista. Lapsellinen tapa. Ei kaikkea toisen vanhemman kasvatustapoja tarvitse sietää, vaan niistä voi huomauttaa asiallisesti ja perustella parempi tapa. Fiksu aikuinen osaa reflektoida omaa toimintaansa ja tehdä siihen parannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tontuilla uhkailu on vähän kyseenalaista, mutta yleensä lapset tapaavat palvoa niitä aikuisia, jotka väittävät pokkana jugurttia leiväksi. Ota oppia miehestä.
Ot, sulla on ihana kirjoitustyyli! Tuli mieleen Jojo Moyersin kirjat 💞
Ihme valehtelija miehesi. Ota ero!
Anna kun arvaan. Mies ei myöskään opeta lapsia selviämään tunnetiloistaan vaan sen sijaan pelottelee kurituksella tms?
Tontuilla on uhkailtu maailman sivu, mutta vain joulun alla.
Onko sinulla ja miehelläsi todellinen keskusteluyhteys? Tuntuu, kun olisitte täysin eri maailmoissa. Puhukaa keskenänne syyttelemättä ja luokaa yhteiset pelisäännöt perheelle. Ja te vanhemmat: vetäkää yhtä köyttä. Mikään ei ole sen repivämpää pitemmän päälle kuin se, että toinen vanhempi kieltää ja toinen lupaa tehdä jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä et ainakaan ole akateemikko.
En niin. Ap kuulostaa kahdelta tutultani. Mies tekee niissä suhteissa kaiken väärin.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Mies ei myöskään opeta lapsia selviämään tunnetiloistaan vaan sen sijaan pelottelee kurituksella tms?
Ei pelottele, mutta pyytää olemaan vinkumatta.. Ei myöskään selvitä lasten riitoja, vaan käskee lopettamaan itkemisen.
Ap
Ehkä se totuus löytyisi puolivälistä.
Kumpikaan tyyli ei vaikuta ihan optimaaliselta.
Ei lapsi voi kaikkea tehdä niin kuin huvittaa eli löysäilet.
Toisaalta tuota miehesi tyyliä voisi lähinnä teineihin käyttää, noin nuoret eivät ehkä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, sulla on ihana kirjoitustyyli! Tuli mieleen Jojo Moyersin kirjat 💞
Kiitos. Kunpa voisit arvata, kuinka tarpeellisena ajankohtana kommenttisi tuli. Hyvää uutta vuotta, anonyymi enkeli.
Olet nipo, jos mies ei saa olla lasten kanssa tavallaan.
Mene vaikka toiseen huoneeseen lukemaan uutisia sen kahvikuppisi kanssa.