Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko juomisongelma jos joka viikonloppu on juotava ainakin pullo viiniä?

Vierailija
31.12.2018 |

Pelkään alkoholisoituvani kuten isäni.
Biletän aina kun on mahdollisuus (viikonloppuisin) ja vedän kunnon humalatilan silloin. Jos olen vain yksinäni kotona juon ainakin pullon viiniä perjantaina tai lauantaina.
Olen masentunut ja käytän lääkkeitä. Tiedän, että alkoholi vaan lisää masennusta. Silti se hyvä olo minkä saan alkoholista on niin euforinen ettei mitään rajaa.

N25

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko juoda, niin kuulostaa ongelmalta. Vastaukseksi ei riitä että voisin olla juomatta jos haluaisin jos silti juo.

Vierailija
2/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon nytkin punaviiniä, kohta pullo mennyt ja ajattelin siirtyä vodkaan. En edes ole menodsa mihinkään tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää, että olen päätynyt juuri siihen tilanteeseen johon lapsena isän kännäämistä katselleena vannoin etten koskaan joutuisi.

Vierailija
4/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itsekin, että nyt kannattaa suitsia käyttöä.

AINA jos on pakko tehdä jotain, tässä tapauksessa "juotava", ei ihmisellä mene hyvin. 

Masennukseen alkoholi on vihoviimeinen asia, vaikka monet masentuneet itseään alkoholilla lääkitsevätkin.

Lue Raamattua, toivon että saat Jeesuksen ja rauhan sydämeesi <3 Rukoilen puolestasi.

Täti 47 

Vierailija
5/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä ei sinänsä ole suuri jos jää yhteen viinipulloon viikonlopussa. Kerta-annoksena naiselle kyllä turhan paljon.

Huolestuttavalta kuulostaa että se on pakko juoda. Sanoisin että sinulla on vakava riski alkoholisoitua. Koeta pitää aluksi joka toinen viikonloppu täysin raittiina, se parantaa mielialaasikin, koska juomisesi taitaa aiheuttaa syyllisyydentunteita?

Vierailija
6/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä ei sinänsä ole suuri jos jää yhteen viinipulloon viikonlopussa. Kerta-annoksena naiselle kyllä turhan paljon.

Huolestuttavalta kuulostaa että se on pakko juoda. Sanoisin että sinulla on vakava riski alkoholisoitua. Koeta pitää aluksi joka toinen viikonloppu täysin raittiina, se parantaa mielialaasikin, koska juomisesi taitaa aiheuttaa syyllisyydentunteita?

Aiheuttaa syyllisyyttä, koska olen mm. satuttanut itseni kännissä pahasti ja maksa-arvoni ovat koholla jonkin verran.

Yleensä se ei jää pelkkään pulloon viiniä vaan juon pullon pohjalle ja lähden kavereiden kanssa baariin jossa juon useita alkoholiannoksia.

Vierailija
7/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai viikoittainen viinipullo nyt kovin paha riski ole vaikka ei täysin riskitönkään. Määrät eivät vain tunnu jäävän siihen vuosien vieriessä... Itselläni avioero romautti päihteiden käytön tappiin. Nyt kun on puoli vuotta dokannut on alkanut raitistuminen jälleen ainakin tilapäisesti. Mutten mä enää tiedä mitä tästä tulee. Pitäiskö kokeilla aa:ta tai uskoontuloa. Kun on tuo viina kanssa yhtä pi-run ku_sta, kuten Laestadius tokaisi.

Vierailija
8/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä 3 kk raitista. Suosittelen!!,

Juot siis oikeasti noin 2 pulloa viiniä vähintään kerran viikossa. Luultavasti toisenakin vkl päivänä tissuttelet. Ja luultavasti välillä viikollakin. Mutta jos esim vain 3 isoa siideriä sitä ei "lasketa".

Tuo on yleistä. Itsekin olen eronnut ja lapsen kanssa kotona "vankina", on meinannut välillä lipsahtaa tissuttelet käsistä. Nyt lopetan ainakin kuukaudeksi pariksi kokonaan. Jotenkin pelottaa jo etukäteen että miten energinen sitä on, kun ei ole sitä säännöllistä krappapöhnää. Kun muistelee miten valtavan hyvin voin esim koko 9 kk raskaana.

Sun olisi hyvä löytää joku tukiryhmä. En kyl tiedä mistä sellaisia löytää. Itsekin voisin liittyä johonkin täysin anonyymiin.

Vierailija
9/9 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä 3 kk raitista. Suosittelen!!,

Juot siis oikeasti noin 2 pulloa viiniä vähintään kerran viikossa. Luultavasti toisenakin vkl päivänä tissuttelet. Ja luultavasti välillä viikollakin. Mutta jos esim vain 3 isoa siideriä sitä ei "lasketa".

Tuo on yleistä. Itsekin olen eronnut ja lapsen kanssa kotona "vankina", on meinannut välillä lipsahtaa tissuttelet käsistä. Nyt lopetan ainakin kuukaudeksi pariksi kokonaan. Jotenkin pelottaa jo etukäteen että miten energinen sitä on, kun ei ole sitä säännöllistä krappapöhnää. Kun muistelee miten valtavan hyvin voin esim koko 9 kk raskaana.

Sun olisi hyvä löytää joku tukiryhmä. En kyl tiedä mistä sellaisia löytää. Itsekin voisin liittyä johonkin täysin anonyymiin.

Miten osaat olla juonatta?