G: minkä ikäisen lapsen hiukset värjäisit?
Kommentit (15)
Tytöt on aina halunneet samalla kun äiti on värjännyt hiuksiaan.. Ja ihan kestovärillä.
Itse en ole koskaan värjännyt, enkä haluaisi lapsenikaan värjäävän.
Jotain värisuihketta tms. voisin jo nyt erikoistilanteessa käyttää (vappuna tai synttäreillä vaikka), lapsi 4v.
Vierailija:
Itse en ole koskaan värjännyt, enkä haluaisi lapsenikaan värjäävän.Jotain värisuihketta tms. voisin jo nyt erikoistilanteessa käyttää (vappuna tai synttäreillä vaikka), lapsi 4v.
Nimenomaan varoiteltiin lasten hiusten värjäämisen vaaroista. Joku suositeltu alaikärajakin oli mainittu... olisikohan ollut 13? Itse en kyllä antaisi ala-asteikäisen värjätä tukkaansa.
Hiusten värjäys lisää allergioita
Julkaistu 03.05.2006, klo 10.39 (päivitetty 03.05.2006, klo 21.17)
Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisi hiusten värjäysaineita.
Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväriaineita.
- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.
- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.
Onhan niitä monia muitakin luonnontuotteita, jotka eivät niin kauhean terveellisiä ole...
En tiedä niiden vielä toistaiseksi sallittujen terveellisyydestä.
ja ikävä sanoa, mutta usein näiden ihan pienten oppilaiden, joiden vanhemmat sallivat hiusten värjäämisen, vanhemmat eivät ole niitä fiksuimpia.
Samaisilla tytöillä on usein ihan liian varhain aikuismaisia vaatteita. Antakaa niiden lastenne olla lapsia ja lapsen näköisiä, vaikka he itse kuvittelevatkin haluavansa näyttää samalta kuin aikuiset.
Voihan sitä laittautua ja olla nätti joskus leikeissä kotona, mutta pitkäkestoiset muodonmuutokset ovat ihan eri asia. Millaisen viestin haluatte lapsenne lähettävän muille ihmisille? Pikkuaikuinen vai rehellisesti lapsi?
Kestoväriä laitoin sitten vasta lukioon mennessäni.
Ja en kyllä ala-asteella pukeutunut mitenkään aikuismaisesti. Farkut ja collagepaita olivat IN. Inhosin hameita.
voi haluta hiusten värjäämistä tosissaan (muuten kuin hetken mielijohteesta)? eihän hän edes voi ymmärtää koko asiaa: ajantaju yms. on veilä kehittymättä.
värjäisin itse yläasteikäisen vasta
että mun mielestä noin pienten ei tartte ottaa ulkonäköä niin keskeiseksi asiaksi. Lisäksi sen takia haluan välttää, etten halua altistaa lasta niille myrkyille, kemiallisille aineille siis.
Enkä ymmärrä, miksi 3v tukka pitää värjätä vain siksi, että hän haluaa. 3-vuotiaathan haluavat kaikkea maan ja taivaan väliltä!
Pienen lapsen hiuksia ei saisi värjäillä kestoväreillä. Jos ei muuta piristystä lapselle keksi, kun hiusten värjääminen, aika heikot on eväät äidillä.