Saako muiden nuoret kesätöitä?
Tiedän, hieman aikaisessa ehkä aiheeseen liittyvä keksustlu sillä kesätöitä haetaan keväämmästä, mutta kysympä silti.
Meidän kohta 17v lukiota käyvä tyttö haluaisi kesätöihin vanhainkotiin/päiväkotiin. Kyllä vissiin muutkin paikat kelpaisi, mutta mistään ei meinaa saada paikkaa...soitteli viimevuonna kuntamme yrityksiä läpi mutta ei.
kunta ei tarjoa kuin vaan 2vk ajaksi ja kesätyösetelin saa vaan 9luokalla.
Tyttö on aktiivinen seurakunnan toiminnassa ja kaikinpuolin hyvä käytöksinen ja reipas, turhauttaa miksi ei nuoriin luoteta ja voi tarjota työpaikkaa vaikka halu olisi päästä töitä tekemään. Sanotaan että pitäisi olla työkokemusta mutta mistä sitä saa jos kukaan ei ota töihin?
Kommentit (28)
Tuo seurakunnassa toimiminen on aikamoinen nounou. Itseltä ainakin loppuisi rekryinto siihen paikkaan.
Ei ole saanut vaikka useampaan paikkaan aina haettu. Aloitettu kesätöiden haku joa alkusyksystä jotta oltaisiin ajoissa, mutta aina sama juttu -- eli saadaan kuulla, että kesätyöpaikat on jo jaettu.
Mun tytär on ensi kesän terveyskeskuslääkärinä ja hän on vasta lukion 2. luokalla.
Verkostoituminen alkaa jo päiväkodissa! Lapsillani on kesätöitä, koska moni tuntee vanhempansa. Lapsi itse hake töitä, mutta muistaa muistuttaa, että isä on leijonissa/äiti tietyssä asemassa jne.
Mun nuori on saanut kesätöitä.
Hänellä on hyvät todistukset teteistä, kävi yläkoulun hyvässä koulussa, pääsi kesäsetelillä yhteen paikkaan, sen jälkeen saikin helposti oikean kesätyön, sitten pääsi festareille töihin jne.
Eli aina yksi askel johtanut seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo seurakunnassa toimiminen on aikamoinen nounou. Itseltä ainakin loppuisi rekryinto siihen paikkaan.
Sulla mitään paikkoja oo jaossakaan...
Vierailija kirjoitti:
Uskonnon perusteella on syrjiminen kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Yrittäjä olen ja palkkaan muös mm opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär on ensi kesän terveyskeskuslääkärinä ja hän on vasta lukion 2. luokalla.
Ettei nyt olisi pikkaisen viilannut mammaa linssiin?
Pitää löytää se ensimmäinen hanttihomma. Sain vaivoin ensimmäisen kesätyöpaikan 15-vuotiaana ja sen jälkeen joka kesä onkin löytynyt töitä eikä osa-aikatyön saamisessakaan ollut vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten tunnet varmaan lainkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten tunnet varmaan lainkin.
Ei se että arvottaa eri asiat ole lainvastaista. Joku miniräsäsenä pyöriminen ei ole mikään meriitti joka kannattaa laittaa hakemukseen. Tulkitsen sen tyhmyydeksi.
Sitten saa olla tosissaan peloissaan, kun nuoresi hakee työharjoittelupaikkaa. Edes ilmainen työvoima ei kelpaa.
Miksi ihmeessä seurakunnassa toimiminen olisi pahasta? On ollut kerhonvetäjänä ja isosenakin, välillä kuulemma haluaisi tehdä muitakin hommia...
ap
Se on vaan hiton vaikeeta ottaa alaikäistä oikeisiin töihin, vahdittavaksi ei ketään viitsi palkata..
Ei kai alaikäiselle ole koskaan kovin helppo löytää työpaikkaa. Useimmat vasta 18v täytettyään alkaa säännöllisesti käymään kesätöissä. Kun itse olin alaikäinen, auttelin vain osan kesästä isäni yrityksessä, ei varsinaisesti oikea kesätyöpaikka ollut.
Joillekin tuntuu olevan katastrofi jos 17v ei saa töitä, minun mielestäni suurin osa ei edes tehnyt oikeita kesätöitä kun olivat vielä alaikäisiä. Tämä siis vuonna 2005 kun itse täytin 17. Joku yksittäinen kaveri leikkasi nurmikoita mitä muistelen.
Kun täyttää 18v niin sitten saa jo helpommin, esim eri tehtailta usein saa helposti paikan.
Meidan teini sai 15v ja 17v kesinä töitä, yksi vuosi jäi välistä kun lähti liian myöhään liikkeelle
Mun esikoinen sai viime kesänä kolme työpaikkaa omin avuin. Oli 16. Olin aika hämmäatynyt kun joka paikassa toitotetaan että töitä ei saa.