Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua unettomuuteen

Vierailija
31.12.2018 |

Saako unettomuuteen mitään apua lääkäristä? Kaikki konstit on kokeiltu. Valvon johonkin neljään ja nukun sitten klo 12 asti. En ole pirteä koko päivänä. Nyt olen maannut sängyssä 4 tuntia.

Olen lomalla, joten tämä onnistuu. Työt jatkuu ylihuomenna enkä tiedä, miten tulen selviämään. Tämä on alkanut jo ennen lomia.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten pikkuhiljaa kääntää sitä unirytmiä takaisin normaaliksi. Eli jos olet herännyt klo 12 niin todennäköisesti et nukahda klo 10 illalla. Heräät joka aamu tunnin aikaisemmin, kyllä se pikkuhiljaa siitä siirtyy. 

Unihäiriöt on todella paljon yleistyneet nykyään kiitos älypuhelimien ja miten niihin tuijotetaan aina yömyöhään asti

Vierailija
22/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtamisongelmista ja pahasta unettomuudesta kärsineenä itse en suosittele nukahtamislääkkeitä (Stella ym) tai unilääkkeitä, kun niihin tulee riippuvuus ja vieroitusoireena unettomuus. Vain todella pahassa kriisissä näitä kannattaa käyttää ja silloinkin tilapäisesti. Pieni määrä mirtatsapinia tai ketipinoria auttaaa, jos unettomuus on lievää, mutta päivällä voi väsyttää. Lievään unettomuuteen käy melatoniini,mutta itselläni ei toimi jos olen oikeen stressaantunut tai ahdistaa tms. Lievään unettomuuteen kohdallani auttanut myös Clipper unitee ja joku luontaislääke,jossa oli sitruunamelissaa,kamomillaa ym. Säännöllinen liikunta auttaa. Suosittelen myös rukousta esim. Yhteiskristilliset Healing roomit ympäri Suomea). On hyvä tiedostaa tai selvittää mikä mahdollisesti aiheuttaa unettomuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt mennä sänkyyn klo 24 viimeistään näin lomalla, mutta pyörin sängyssä useamman tunnin. Tapaan myös monesti lukea illalla ja saatan torkahtaa kesken sivun. Mutta sitten pitää nousta vessaan ja olen taas pirteä. 

Stressiä on ja huolia. Ahdistaa ja olen ehkä masentunut. Uskon näiden valvottavan. 

ap. 

Vierailija
24/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt mennä sänkyyn klo 24 viimeistään näin lomalla, mutta pyörin sängyssä useamman tunnin. Tapaan myös monesti lukea illalla ja saatan torkahtaa kesken sivun. Mutta sitten pitää nousta vessaan ja olen taas pirteä. 

Stressiä on ja huolia. Ahdistaa ja olen ehkä masentunut. Uskon näiden valvottavan. 

ap. 

Vähennä nesteiden juontia iltaa kohden niin vessassa ei tarvitse ravata. 

Jos on stressiä ja huolia, niin mikään lääke apteekista ei auta unettomuuteen. Niihin pitäisi sun hakea apua ihan lääkäristä/terapiasta. 

Vierailija
25/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilma on hyvä apu unettomuuteen.

Vierailija
26/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt tästä ahdistuksesta ja stressistä jo pitkään. Lisäksi työasiat stressaavat. Ehkä unettomuuteni on seurausta niistä. En oikein tiedä, mistä saisi apua. 

ap.

Vierailija
27/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatonin 5mg ja piikkimatto+tyyny n puol tuntia paljaalla selällä sängyssä ja nukahdan usein maton päälle ja herään vetämään maton ja tyynyn pois.

Aiemmin illalla magnesiumia n 400mg.

Vierailija
28/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt tästä ahdistuksesta ja stressistä jo pitkään. Lisäksi työasiat stressaavat. Ehkä unettomuuteni on seurausta niistä. En oikein tiedä, mistä saisi apua. 

ap.

Liiku ulkoilmassa, siitä saat apua unettomuuteen.

Vierailija
29/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn päivittäin kävelyllä esim. metsässä ja työpäivinä pyöräilen työmatkat. Huomaan kävelyn positiivisen vaikutuksen ja se kyllä vähän piristää tätä väsynyttä ja apaattista olotilaa. 

Pitää kokeilla tuollaista piikkimattoa. Olen kuullut, että se voisi auttaa päänsärkyynkin.

ap. 

Vierailija
30/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsinyt vuosia vuosia unettomuudesta, lopulta sain lääkityksen essitalopram ahdistukseen (jonka lääkäri näki mutta itse en) ja surmontil iltaisin unettomuuteen. Olen nukkunut nyt 1,5 vuotta ilman ongelmia. Elämä hymyilee. Että suosittelen tätä lääkecomboa, jos lääkäriin menet ja tunnistat itsestäsi yhtään ahdistuneisuutta. Ja lääkkeiden kieltäjille sanon; enemmän harmia tuottaa aivot jotka ei saa nukkua. Vuosiin..

Vierailija
31/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Terapiasta

Lääkäriltä

Mielenterveystoimistolta

Vierailija
32/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneton myös kirjoitti:

Kärsinyt vuosia vuosia unettomuudesta, lopulta sain lääkityksen essitalopram ahdistukseen (jonka lääkäri näki mutta itse en) ja surmontil iltaisin unettomuuteen. Olen nukkunut nyt 1,5 vuotta ilman ongelmia. Elämä hymyilee. Että suosittelen tätä lääkecomboa, jos lääkäriin menet ja tunnistat itsestäsi yhtään ahdistuneisuutta. Ja lääkkeiden kieltäjille sanon; enemmän harmia tuottaa aivot jotka ei saa nukkua. Vuosiin..

Ulkoilma on paras "lääke", ei kemikaalit.

Vierailija
33/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuulla positiivisia kokemuksia lääkityksestä. Ehkä minunkin pitäisi lähteä lääkäriin näiden ongelmieni kanssa. Kärsin myös paniikkikohtauksista. Joskus tuntuu, että elämä on yhtä ahdistusta. 

ap. 

Vierailija
34/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain vihdoin avun: vyöhyketerapia. Mulla on myös ollut pitkään päällä kova stressi ja ahdistava elämäntilanne ja on edelleen. En saisi nukuttua juuri yhtään ilman vyöhyketerapiaa. Ja kaikki keinot olen kokeillut, harrastan liikuntaa, ulkoilen, joogaan iltaisin, rauhoitan illat, en juo kahvia, en syö enää seitsemän jälkeen mitään, menen ajoissa nukkumaan, on hyvä patja ja tyynyt, raikas makuuhuone. Olen kokeillut melatoniinin, lasin viiniä, erilaisia yrttiteelaatuja, laventeliöljyn. Taivas aukesi, kun heti ensimmäisen vyöhyketerapiakerran jälkeen nukuin 9 tuntia putkeen, oli aika käsittämätön olo, kun heräsin! Aluksi vaikutus kesti sen yhden yön, eli hoidon jälkeisen, sitten aina vain pidempään. Nykyään käyn 3 viikon välein ja nukun hyvin, aniharvoin herään liian aikaisin ja lähes joka ilta nukahdan puolen tunnin sisällä. Suosittelen kokeilemaan ennen kuin aloitat mitään lääkkeitä. 

Vierailija
35/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uneton myös kirjoitti:

Ulkoilma on paras "lääke", ei kemikaalit.

Ap on kirjoittanut moneen otteeseen ulkoilevansa päivittäin. 

Vierailija
36/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. 12 vuotta olen kärsinyt unettomuudesta. Kaikenlaista on kokeiltu, liikunnat, ruokavalio, lääkkeitä, myös useamman vuoden psykoterapia. Tällä hetkellä syön pienen annoksen mirtatsapiinia ja kolmena iltana viikossa Stilnoctia. Taas on uusi lääkäri terveysasemalla ja käytävä keskustelemassa lääkityksestä. Aikanaan tämä alkoi kilpirauhasen tulehduksesta mutta vaikka tyroksiini on nostanut arvot kohdilleen, unettomuus on ja pysyy.

Vierailija
37/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oo saanu apua vielä mistään yli 30 vuotiaanakaan :D varmaan olen syntynytkin uniongelmaisena, ja alkoholin huuruinen, levoton lapsuus vaan ruokki tätä piirrettä lisää. Olen epäillyt että mahdollisesti olen niitä jotka eivät vaan tuota ”unihormooni” melatoniinia elimistössään normaalisti, tai sitten sisäinen kelloni vaan on tälläinen, ja sehän ei aamuihmisille suunnitellussa yhteiskunnassa meinaa kelvata, mutta olen tehnyt kovasti töitä saavuttaakseni sellaisen elämän ja arjen joka toimii minun rytmeilläkin, koska ihan periaatteesta en lääkkeitä halua napostella jos ei ole kyse oikeasta sairaudesta. Eli tsemppii pystyn vaan toivottamaan sulle Ap, meitä unirytmittömiä yökukkujia on paljon :)

Vierailija
38/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. 12 vuotta olen kärsinyt unettomuudesta. Kaikenlaista on kokeiltu, liikunnat, ruokavalio, lääkkeitä, myös useamman vuoden psykoterapia. Tällä hetkellä syön pienen annoksen mirtatsapiinia ja kolmena iltana viikossa Stilnoctia. Taas on uusi lääkäri terveysasemalla ja käytävä keskustelemassa lääkityksestä. Aikanaan tämä alkoi kilpirauhasen tulehduksesta mutta vaikka tyroksiini on nostanut arvot kohdilleen, unettomuus on ja pysyy.

Ulkoilma on lääke unettomuuteen.

Vierailija
39/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilma on lääke unettomuuteen.

Ja ”vuoden 2018 yleistys” palkinto meni kyseiselle kommentille, toinen sija meni ”laihdut kun lopetat syömisen” fraasille :D

Vierailija
40/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunkekaa se ulkoilma takapuoleenne.