Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua unettomuuteen

Vierailija
31.12.2018 |

Saako unettomuuteen mitään apua lääkäristä? Kaikki konstit on kokeiltu. Valvon johonkin neljään ja nukun sitten klo 12 asti. En ole pirteä koko päivänä. Nyt olen maannut sängyssä 4 tuntia.

Olen lomalla, joten tämä onnistuu. Työt jatkuu ylihuomenna enkä tiedä, miten tulen selviämään. Tämä on alkanut jo ennen lomia.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiltä voi saada väliaikaista apua, unilääkkeet. Sitten ne alkaa parkua lääkkeiden väärinkäytöstä.

Jos mielialalääkkeet auttaa niin niitä saa. Ne on nykyinen yleislääke. Kipuun, unettomuuteen ja kaikkeen vaivaan ketipinor.

Vierailija
2/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä ja elämätavat/rytmi kuntoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini apteekista?

Vierailija
4/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiltä voi saada väliaikaista apua, unilääkkeet. Sitten ne alkaa parkua lääkkeiden väärinkäytöstä.

Jos mielialalääkkeet auttaa niin niitä saa. Ne on nykyinen yleislääke. Kipuun, unettomuuteen ja kaikkeen vaivaan ketipinor.

Joillain, kuten minulla, se on toiminut loistavasti jo 13 vuotta. Toisille se ei sovi laisinkaan.

Vierailija
5/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rytmi on kääntynyt nyt lomalla päälaelleen, mutta työpäivinäkin on ollut univaikeuksia. Silloin yöunet ovat jääneet vähiin, koska ei voi nukkua myöhään.

Arvelen olevani masentunut, josta varmaan johtuu nämä nukkumisvaikeudet. 

Hain apteekista aikaisemmin jotain Dormiplant-valmistetta. Täytyy etsiä se ja kokeilla. En muista, auttoiko se viimeksi.

ap. 

Vierailija
6/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini, nikotiini pois

Lenkkeily kaveriksi

Ei päiväunia

Huone pimeä ja viileä

Ei sinistä valoa

Meditointi

Melatoniini, sinkki, magnesium illalla

Vierailija
7/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mistä on oikeasti apua on oikeat lääkkeet. Niitä on nykyään vaikea saada. Vajaalla lääkityksellä olen sinnitellyt viimeiset pari vuotta. Stella 10 mg hyvä lääke mutta korkeintaan 2 viikossa ei riitä mitenkään. Eihän tuo jatkuva univaje ole paha. Tekee vain eutanasian houkuttelevaksi.

Vierailija
8/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopeitto?

Vierailija
9/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut 8 tuntia yössä, älä valita. Aikaista rytmiäsi, melatoniini tahdittamaan.

Vierailija
10/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saat mirtatsapiinia (väsyttävä masennuslääke, josta tulee kauhea makeanhimo) tai Ketipinoria (neurolepti, auttaa monella nukkumista). Luultavasti ensin kuitenkin kyselevät juotko kahvia illalla ja onko huone viileä ja menetkö nukkumaan vasta kun väsyttää. Yms. itsestäänselvyyksiä. Ja käskevät rentoutua. Olethan kokeillut melatoniinia, jota saa ilman reseptiä. Ota hyvissä ajoin.

Vierailija
11/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingviinien matka -elokuvan lisäisin kommentoija-6:n listaan

Vierailija
12/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia enää illalla ja yritän käydä päivittäin kävelyllä. Olen yrittänyt kaikenlaisia rentoutumiskeinoja. Vaikka olen päivisin kuin zombie, niin illalla sänkyyn mennessä piristyn yhtäkkiä. 

Sille, joka sanoi, ettei saa valittaa: olen nukkunut nyt loman aikana riittävät yöunet, koska voi nukkua klo 12-13 asti, mutta työaamuina se ei onnistu. Menen ajoissa sänkyyn, mutta nukahdan neljän maissa. Työpäivinä lisäksi heräilen öisin monta kertaa. En ole pirteä aamulla. 

ap. 

Vierailija
13/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor ei ole mielialalääke vaan psykoosilääke. 

Vierailija
14/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävaikutteinen ja vahva melatoniini auttaa minulla. Kokeile ihmeessä. Turvallinen pitkäänkin käytettynä.

Vierailija
15/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja saa apteekista ilman reseptia. 1,9 mg. Vahvempiakin on, mutta niitä saa käyttää vain lyhyen aikaa.

Vierailija
16/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-teaniini ja magnesium phosporicum ovat kumpikin auttaneet minulla.

Vierailija
17/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen hakea apteekista jotakin. Jospa sieltä saisi apua tähän vaivaan. Tuntuu, että kaikki konstit on kokeiltu.

ap.

Vierailija
18/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tulevat riippuvaisiksi lääkitykseen ja alkavat ajatella, että elämä onkin ihan hyvää lääkityksen varassa. Mielestäni lääkkeiden tulisi olla viimeinen vaihtoehto, koska ne voivat vaikuttaa vahingollisesti vaikket huomaisi tai osaisi yhdistää lieveilmiöitä lääkkeeseen.

Mieti unettomuuden syytä. Käytkö ylikierroksilla henkisesti ja jos kyllä, miksi? Henkiseen hyvinvointiin auttaa meditaatio, keskusteluapu, ihmissuhteiden ylläpitäminen, liikunta (ei myöhään illalla), vuorokausirytmin ylläpitäminen, ruokavalio joka ravitsee kehoa ja aivoja jne.

Vierailija
19/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kello soimaan 10.00 ja nouset etkä jää nuokkumaan ja illalla menet normaaliin aikaan 21-22.Tee tätä useampana päivänä ja unirytmi palautuu illasta rupeaa nukuttamaan mitä aikaisemmin aamulla heräät etkä nuku päivisin.

Vierailija
20/45 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini, nikotiini pois

Lenkkeily kaveriksi

Ei päiväunia

Huone pimeä ja viileä

Ei sinistä valoa

Meditointi

Melatoniini, sinkki, magnesium illalla