Vuoden 2018 merkittävin kirja itsellesi?
Mulle se oli Hans Roslingin Faktojen maailma. Tosiasioita selkokielisesti ja kiinnostavasti kirjoitettuna.
Kommentit (12)
Song of Ice and Fire -sarja, jonka pohjalta on tehty sarja Game Of Thrones.
Ihan vaan siksi, että välttelin tuota sarjaa ties kuinka kauan, koska se oli niiiiiiin valtavirtaa. Asenteella "jos se on suosittu, se on ihan *aska". No ei se ollutkaan, vaan ihan hyvä.
Merkittävän siitä tekee se aikuisuutta kohti otettu askel ja oivallus, että suosittujen asioiden vältteleminen vain niiden suosion takia on aika, noh, lapsellista. Ihan samahan se on, mitä muut ajattelevat, jos siitä kerran itse nauttii. Vaikka nauttisivat siis kaikki muutkin.
En lukenut koko vuonna muuta kuin koulukirjoja, joten vastaan tyttäreni puolesta: Pekka Töpöhäntä tivolissa. Tämä on luettu nyt niin monta kertaa päivittäin, että ensi vuonna kyseinen kirja saattaa olla hetken ”hukassa”.
Kirja sisältää tyttäreni mielestä maailman parhaan vitsin.
Parturi kysyy: ”Ajellaanko niska koneella?”
Pilli sanoo: ”Tiskikoneella!”
3 v ei koskaan kyllästy tähän.
Luen yleensä elämäkertoja. Tänä vuonna iski Tuiskun Antin elämäkerta. Rehellinen ja raadollinenkin kuvaus median lemmikistä.
Mulla taas Riikka Pulkkisen Lasten planeetta. Rakastan Pulkkisen konstailematonta tyyliä.
Risto Isomäen Viiden meren kansa. Luen kaiken kyseiseltä kirjailijalta, eikä vielä ole eteen osunut huonoa teosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas Riikka Pulkkisen Lasten planeetta. Rakastan Pulkkisen konstailematonta tyyliä.
Mulla sama! Fanitan Riikkaa.
Mulle taas kolahti Michelle Obaman elämäkerta. En häpeä myöntää, että fanitan sitä ladya täysillä!