Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylläpitoon käyttämäsi aika (ulkonäkö)?

Vierailija
31.12.2018 |

Luen kirjaa, jossa naishenkilö luettelee kauneudenhoitorutiinejaan. Hän ynnää käyttävänsä viikottain 8 tuntia ulkonäön ylläpitämiseen.

Mukana luvuissa hiustenvärjäys 6 viikon välein, manikyyri kerran viikossa, pedikyyri kesän aikaan parin viikon välein, muut hoidot ihon ja vartalon osalta, karvanpoistot ja sitten kotona kosteusvoiteiden levittäminen ym. sekä liikunta.

Miten paljon sinä käytät "ylläpitoon" viikottain?
Onko eroa talvella/kesällä?

(vastaan itse erikseen jotta tämä aloitus pysyy selkeänä)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin pesen kasvot aamusuihkun yhteydessä, harjaan hampaat ja kampaan hiukset.

Hiustenpesun yhteydessä (en pese joka päivä suihkun yhteydessä) niiden kuivaus 5 min, jos olen lähdössä ulos tai haluan vähän nostaa niitä tyvestä.

Iltaisin huuhtaisen kasvot ja pesen hampaat, alle 5 min.

Hiusten leikkaus 4-6 viikon välein, 30-40 min.

Sääri- ja kainalokarvojen ajaminen; talvella vain jos olen menossa uimahalliin, jumppaan tms tilaisuuteen, jossa näkyisivät, kesällä ehkä kerran viikossa, noin 5 min.

Käsivoiteen levittäminen käsiin iltaisin ennen nukkumaanmenoa, alle minuutti.

Aika mielenkiintoista laskea liikunta ulkonäön ylläpitämiseen.

Vierailija
2/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa aamuin illoin samoin kuin harhaan hampaat. Harhaan hiukseni aamuisin ja laitan ne kiinni. Sanoisin että alle vartti päivässä tähän menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin parikymppisenä paljonkin aikaa meikkaamiseen ja etenkin ulkonäön murehtimiseen. Nyt nelikymppisenä olen löytänyt luonnolliset värini ja aikaa menee enemmän vaatteiden valitsemiseen kuin puunaamiseen.

Arvioisin, että käytän meikkaamiseen maks 30 min viikossa. Hiustenleikkuuseen menee n. 40 min 5-6 viikon välein (pese-ja-pidä tukka, en värjää enkä föönaa). Sheivaus vie n. 15 min viikossa. Liikuntaan pitäisi käyttää enemmän aikaa, nykyisellään vain noin tunti viikossa. Kynsiä huomioin vaihtelevasti, jalkoja en koskaan ja iho on merkillisen hyvä niin rasvaan vain kesäisin aurinkovoiteella.

Vierailija
4/4 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden lankaus ja harjaus 2 krt pv, yhteensä 10 min

Suihku 1 krt pv, 30 min (hiustenpesu, kasvojen pesu, vartalon pesu, hoitoaine, sääri- ja kainalokarvojen ajelu)

Hiusten harjaus 2 krt pv, yhteensä 30 sek

Kasvojen ja kehon rasvaus 1 krt pv, 10 min

Kynsihuolto 1 krt / vko, itse tehty, 10 min

Hiuksia leikkautan kerran vuodessa, siihen menee n. 15 min. Käsiä rasvaan pitkin päivää (käsiä kuivattava työ). En meikkaa. Liikuntaa en laske näihin, enkä vaatteita.

Olen tosi luomu, ja pyrin vain pitämään hampaat ja ihon hyväkuntoisina. Hiukset ovat luonnostaan sellaiset, ettei niille tarvitse tehdä mitään.

Moni muu tällä ulkonäöllä käyttäisi meikkiä ja paljon ja varmasti värjäisi hiuksetkin, mutta en minä jaksa vaivautua. En jaksaisi laittaa joka aamu naamaria, jonka huuhtoisin päivän päätteeksi viemäriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan