(osa 2, sukupuolierot) Hyväksytkö sen että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä
Koska tuo vanha ketju oli jo pitkä ja sekava, tehdäänpä kysely samasta teemasta että tiedetään kuinka monelle on ok että puolisolla näitä kavereita on. Uskotko että tässä on sukupuolten välillä eroa? Ovatko naiset tässä mielessä hyväksyvämpiä? Vai miehet? Miksi?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en pysty vastaamaan, koska oma lähtökohtani on se, ettei kumpikaan ole toiselle tilivelvollinen vanhoista säädöistä tai siitä, mistä kenetkin tuntee.
Hmm, eikö se tarkoita sitä että hyväksyt sen että toisella on näitä menneisyyden tyyppejä kavereina?
Vaikea sanoa onko sukupuolten välillä eroa, ainakin lähipiirissä tuo "salliminen" menee aika tasan. Itse hyväksyn mutta tousaalta ymmärrän jos se on toiselle ahdistavaa
Vastailinkin jo tuonne aikaisempaan ketjuun mielipiteeni. Pettämistä VOI ehkäistä, ei linnoittumalla kotiinsa tai asettamalla vankilaa, vaan jättämällä menneet taakse ja ylläpitämättä suhteita vanhoihin rakkauksiin. Kahdesti nyt nähnyt lähipiirissä miten kummasti se lempi uudemman kerran leimahtaa
Nainen olen ja hyväksyn. Jos vanhat tunteet nousevat pintaan, niin sitten nousevat. On mieheni velvollisuus pitää yhteydenpito asiallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään en pysty vastaamaan, koska oma lähtökohtani on se, ettei kumpikaan ole toiselle tilivelvollinen vanhoista säädöistä tai siitä, mistä kenetkin tuntee.
Hmm, eikö se tarkoita sitä että hyväksyt sen että toisella on näitä menneisyyden tyyppejä kavereina?
Ei ole täysin sama asia. Hyväksyminen olisi luvan antamista, jonka vastakohtana on kieltäminen. Eli siinä kuvitellaan, että aikuisen ihmisen pitää pyytää lupa johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole täysin sama asia. Hyväksyminen olisi luvan antamista, jonka vastakohtana on kieltäminen. Eli siinä kuvitellaan, että aikuisen ihmisen pitää pyytää lupa johonkin.
Ei hyväksyminen ole luvan antamista, hyväksyminen ei edes vaadi mitään sanallista
Näyttää olevan niin että useimmat sallivat exät. Enpä olisi uskonut kun katsoi aikaisempia kommentteja
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan niin että useimmat sallivat exät. Enpä olisi uskonut kun katsoi aikaisempia kommentteja
Esimerkiksi minä joka nyt vastasin en ole aikaisempaa ketjua vaivautunut avaamaan. Jossain vielä aikaisemmassa minut on haukuttu huuraksi ja pettåjäksi joka en rakasta miestäni koska ole exäni ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä joka nyt vastasin en ole aikaisempaa ketjua vaivautunut avaamaan. Jossain vielä aikaisemmassa minut on haukuttu huuraksi ja pettåjäksi joka en rakasta miestäni koska ole exäni ystävä.
Täh
Aika selvästi enemmän ihmiset sallivat kuin eivät salli. Hyvä niin! En tajua miksi kukaan kieltäisi, ellei oikeasti olla suhteessa jo niin huonossa jamassa ettei siinä kannata edes olla
Olen nainen ja tilanne on sekäettä. Miehellä on nimittäin muutama ex, joista yksi on sellainen vatipää, jota en kyllä katso hyvällä. Mutta kyse on exän persoonasta, eikä varsinaisesti miehestä.
Ja millainen se ex sitten on? Maailman omistaja. Iso prinsessa. Hänelle exäytyminen ei ole ihan niin selkeä juttu, vaan uuden tuleminen kuvioihin synnyttää kilpailun. Eli todellisuudessa eräänlainen "omistussuhde" ei pääty eroon, vaan miehet jäävät kuin takapihalle varastoon. Asian kruunaa tietty huomionhakuisuus. Vanha suola janottaa ja myös uudet tuttavuudet kiinnostaa, vaikka kotona on mies ja lapset. Luultavasti ihan ilman miestänikin olisin pysytellyt kaukana tuosta hullusta.
Muut ovat sen sijaan ihan mukavia ihmisiä. Yksi on meille yhteinen kaveri ja olen ollut eräässä harrasteprojektissa hiljattain tämän exän kanssa.