Kansalaiset buffetissa
Olin Nanda Devissä, Tampereen parhaassa intialaisessa lounaalla tänään. Toiste en mene.
Ruoka oli ihanaa, mutta ruokahalu meni silti. Eräskin mies ryntäsi noutopöytään toppatakki päällä kurkotellen saastaisella hihallaan ruokia. Kenties hänen mielestään puuttuva hygienian korvasi sen, että toppatakki oli ns. merkkitakki?
Toppatakkimiehen perässä tuli nainen, jolla oli rengas rasvaisessa nenässään. Ensin nainen tietysti räpläsi talista kiiltävää nenäänsä ja nenäkoruaan, ja tarttui sen jälkeen topakasti ottimeen samoin sormin.
Täydentäjät hakivat buffetista sottaiselle lautaselleen lisää syötävää. Ei tullut mieleen, että uudenkin lautasen voi ottaa?
Kastikkeet ja riisit oli sotkettu, kaikissa oli roiskeita toisesta.
Nykyihmiset on rahvaanomaisia ja saastaisia kuin keskiajalla. Äänekäs röyhtäily ja piereskely enää puuttuu, ei varmaan kauaa.
Kommentit (5)
Ihmisten huonon hygienian vuoksi en syö myöskään laivojen buffeteissa. Ihmettelen, ettei buffetiin tulijoita opasteta? Ennen pöytään ohjausta heiltä pitäisi riisuttaa takit ja pesettää kädet. Jos ei pesumahdollisuutta ole, niin tarjoilija voisi ojentaa desinfioivat savetit ja sanoa, että ennen buffetissa asiointia tulee puhdistaa kädet. Samalla voisi myös edellyttää karvapörröneuleiden osalta hihojen käärimistä ennen buffettiin menoa. Tämä olisi tärkeää valistustyötä. Itse söisin ainakin tällaisessa paikassa mieluummin kuin noissa, joissa tumpelot saavat lähmiä kaikkea vapaasti.
Mä haluaisin ottaa joka hakukierrokselle uuden lautasen, mutta en kehtaa. Haen yleensä useamman kerran ruokaa ja niitä lautasia sitten kertyisi vino pino pöytääni.
Mulle on joskus tapahtunut näin, että pöydässäni oli salaattilautanen, liharuoka nro 1 lautanen, liharuoka nro 2 lautanen, kalaruokalautanen sekä teekuppi lautasineen. Tulihan siinä vähän sikamainen olo sen lautaspinon kanssa, vaikka en mitään tolkuttomia määriä sitä ruokaa syökään.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin ottaa joka hakukierrokselle uuden lautasen, mutta en kehtaa. Haen yleensä useamman kerran ruokaa ja niitä lautasia sitten kertyisi vino pino pöytääni.
Mulle on joskus tapahtunut näin, että pöydässäni oli salaattilautanen, liharuoka nro 1 lautanen, liharuoka nro 2 lautanen, kalaruokalautanen sekä teekuppi lautasineen. Tulihan siinä vähän sikamainen olo sen lautaspinon kanssa, vaikka en mitään tolkuttomia määriä sitä ruokaa syökään.
Eikös tarjoilijat vie likaisia astioita pois ihan reaaliaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse hävetä. Sehän on plokkareiden häpeä, jos lautasia kertyy pöytiin. Uusi lautanen pitäisi aina ottaa, kun lähtee uudestaan noutopöydästä hakemaan.
Saa sieltä a la carte - annoksiakin, niin ei tarvi rutista. Eikä ole kyllä enää Tampereen paras, muutama vuosi sitten oli.