Teinien kotiintuloaika tänään?
Meillä 13-vuotias, joka vetää täällä itkupotkuraivareita kun saa olla kaupungilla kymmeneen ja KAIKKI MUUT yli puolenyön.
Normaalisti kotiintuloaika ollut 20.00 ja tänään joustan 22.00 asti. Porukan tarkoitus olla kaupungilla, josta matkaa kotiin 2,5km ja kuljettava kävellen.
Miten muilla?
Kommentit (39)
Riippuu vähän teinin iästä, 13 ja 18 vuotiaalla vähän eri rajat.
Meidän alle 16 vuotiaat ovat saaneet olla naapurostossa katsomassa ilotulituksen, eli kotiin on tultu 0:30.
16 ja 17 vuotiaina ovat saaneet olla kaupungilla yli puolen yön ja bussilla kotiin, jolloin kotona on oltu noin klo 1:00. 18 vuotiaana on saanut jäädä kaverille yöksi ja on riittänyt että lähettää viestin kun on ollut kaverin luona.
Aloittajaaaa kirjoitti:
Lapsi on tyttö.
Jaksaa kyllä kävellä, tekee sen päivittäin kun koulu keskustassa. Eniten huolettaa se, että yksin pitää kävellä kun muut kaverit asuvat toisella suunnalla. Hakemaan en pääse.
Saisi ehkä ollakin kauemmin, jos olisivat muualla kuin keskustassa.
En tiedä, esikoinen kyseessä ja on vaikeata. Yllättävän hyvin omat teinivuodet mielessä heti...
Mitä 13- vuotias ylipäätään edes tekee yöllä keskustassa? Ymmärrän vielä ilotulitusten katselemisen mutta niitä näkee joka puolelta. Samoin vuoden vaihdetta voi juhlia, vaikka jonkun luona. Itse olin ton ikäisenä vielä oman ja kaverin perheen kanssa. On hyviä muistoja niiltä vuosilta. Kyllä sitä kaupungille vielä ehtii vanhempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 13-vuotiaani saa olla miten pitkään haluaa ja tuo vielä poikaystävänsäkin meille yöksi. Normaalisti arkena kotiintuloaika 20 ja viikonloppuna 21.
Wau. 13- vuotias, jolla ei mitään rajoja.
Väärin oletettu. Luotan lapseeni. Olen muuten myös kasvatuksen ammattilainen ;) t. Kyseisen 13-vuotiaan vanhempi
Oma ammattihan se auttaa tässä tilanteessa. Onhan Jere Karalahdenkin isä poliisi, eikä se estänyt Karalahtea käyttämästä huumeita.
Joo hieman ohis.
En tiedä, millainen Karalahti on ollut teininä, ehkä hänen vanhempanaan olisin ajatellut toisin. Pointti on: te tunnette lapsenne; rajat ja vapaus sen mukaan. Minulla on fiksu tyttö, jonka voin huoletta päästää viettämään hauskaa iltaa hyvässä seurassa. Meillä tilanne on tämä. T. Se 13-vuotiaan vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun 13-vuotiaani saa olla miten pitkään haluaa ja tuo vielä poikaystävänsäkin meille yöksi. Normaalisti arkena kotiintuloaika 20 ja viikonloppuna 21.
Väärin oletettu. Luotan lapseeni. Olen muuten myös kasvatuksen ammattilainen ;) t. Kyseisen 13-vuotiaan vanhempi
Oma ammattihan se auttaa tässä tilanteessa. Onhan Jere Karalahdenkin isä poliisi, eikä se estänyt Karalahtea käyttämästä huumeita.
Joo hieman ohis.
Poliisien ja opettajan kakarat ovat kaikkein kauheimpia pahiksia. Suutarin lapsella ei ole kenkiä.
Ei meillä kyllä 13-vuotias olisi kaupungilla puoleen yöhön, eikä tod kävelisi yksin kotiin.
Me haetaan vielä lukiolaisetkin kotiin.
Meillä ei 13 vuotias ole menossa minnekään, vaikkei juhlitakaan nyt ollenkaan kun toinen lapsi kipeä. Onko hän sitten jotenkin syrjäytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla 17v ja tulee yöbussilla sit kun tulee.
No hän nyt onkin jo aikuinen karvamuna. Vähän hassua olis kymmeneks käskyttää kotiin:D
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kyllä 13-vuotias olisi kaupungilla puoleen yöhön, eikä tod kävelisi yksin kotiin.
En todellakaan päästäisi 13 vuotiasta kaupungille ja vielä vähemmän kävelemään aamuyönstä yksin kotiin.
Jos tuon ikäinen on jostain syystä myöhään kaupungilla, niin hänet haetaan sieltä kotiin tai sitten joku toinen aikuinen tuo hänet tai järjestää taksiin tms.
15v on ollut meillä raja siihen että voi viettää uuttavuotta muualla koin kotinurkissa ja silloin on tosiaan yhden maissa käyty hakemassa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hieman ohis.
En tiedä, millainen Karalahti on ollut teininä, ehkä hänen vanhempanaan olisin ajatellut toisin. Pointti on: te tunnette lapsenne; rajat ja vapaus sen mukaan. Minulla on fiksu tyttö, jonka voin huoletta päästää viettämään hauskaa iltaa hyvässä seurassa. Meillä tilanne on tämä. T. Se 13-vuotiaan vanhempi
Te ehkä tunnette 13- vuotiaan lapsenne mutta se teini ei välttämättä tunne vielä itseään ja siksi kaipaa ulkopuolelta rajoja. Jos ei ole mitään kotiintuloaikoja niin silloin rajat muodostuu aika pitkälti sen mukaan miten kaverit saa olla ulkona. Aika turvatonta.
Siis en pääse, koska ei ole autoa. Mies yön töissä, hän tarvitsee sen siksi.
Pitää vielä neuvotella, ilotulitus on 21.20 joten jos vaikka tulisivat porukalla meille.
Kiitos vastauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hieman ohis.
Ooksä se ammattilainen:DDD
Jos ne saavat olla yli puolen yön niin eihän heillä ole kotiintuloaikaa tänään ollenkaan.
Aloittajaaaa kirjoitti:
Pitää vielä neuvotella, ilotulitus on 21.20 joten jos vaikka tulisivat porukalla meille.
Kiitos vastauksista.
Eikö mies voi kerran mennä jollain muilla keinoin töihin tai sinä heittää hänet?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaaaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Eikö mies voi kerran mennä jollain muilla keinoin töihin tai sinä heittää hänet?
Siis hän ajaa sillä työvuoronsa ajan, niin ei onnistu.
Mutta nyt tyttö juuri viestittelee kavereilleen että tulisivat meille ilotulituksen jälkeen porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Samoin täällä. Kuinka kukaan voi altistaa lapsensa vaaraan noin turhalla tavalla. Maa on täynnä lapsenraiskaajia ja muita hulluja, ja silti joku kasvatuksen ammattilainen hymisee vain tyhmänä, että luotan lapseeni. Voi morjens!
13v yksin kaupungilla kävelemässä uuden vuoden yönä? Ihan sama onko kello ennen vai jälkeen puolen yön, miksi et pääse hakemaan?!
Ei todellakaan 13 vuotiaan paikka ole kaupungin keskusta tuohon aikaan yöstä, varsinkaan uutena vuotena jolloin paljon humalaisia liikenteessä. Ties mitä sattuisi kotimatkalla kun yksin joutuu kävelemään, tai jo ennen sitä. Vaikka kuinka olisi suuri luotto siihen teiniin, en luottaisi niihin ympärillä oleviin tuntemattomiin aikuisiin.
Lapsi on tyttö.
Jaksaa kyllä kävellä, tekee sen päivittäin kun koulu keskustassa. Eniten huolettaa se, että yksin pitää kävellä kun muut kaverit asuvat toisella suunnalla. Hakemaan en pääse.
Saisi ehkä ollakin kauemmin, jos olisivat muualla kuin keskustassa.
En tiedä, esikoinen kyseessä ja on vaikeata. Yllättävän hyvin omat teinivuodet mielessä heti...