Voiko joku kertoa mikä eron on "pikapuurolla" ja mikropuurolla, joka on tehty ihan tavallisista kaurahiutaleista?
Tarkotan pikapuurolla siis näitä annospuseja, joihin lisätään vain vesi, jonka jälkeen puuro on mikron kautta valmis syötäväksi. Miten nämä siis eroaa ihan normaaleista kaurahiutaleista, joihin lisätään vesi ja laitetaan mikroon?
Kommentit (25)
Ne pikapuurojen hiutaleet ovat sellaista pientä murua. En ole nirso puuron suhteen ja aikataulusyistä syön aamuisin tavallisista kaurahiutaleista tehtyä mikropuuroa, mutta senkin maku ja koostumus on huikeasti parempi kuin pussista saatavien. Aikaa menee kolme minuuttia, tulee vähemmän roskaa kuin annospusseista ja on tietysti paljon halvempaakin.
No sillei et tuo pikapuuro ei ole yhtä terveellistä 😉 ainakin av asiantuntijoiden mukaan. Kalliimmaksi ne pussit tulee jos on kovassa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Sokerin määrä.
Tämäkin tietysti, mutta onhan annospuuroakin maustamaton versio. Koostumus on sellainen vellimäinen ja huono pienten hiutaleiden takia.
2
Vierailija kirjoitti:
Ne pikapuurojen hiutaleet ovat sellaista pientä murua. En ole nirso puuron suhteen ja aikataulusyistä syön aamuisin tavallisista kaurahiutaleista tehtyä mikropuuroa, mutta senkin maku ja koostumus on huikeasti parempi kuin pussista saatavien. Aikaa menee kolme minuuttia, tulee vähemmän roskaa kuin annospusseista ja on tietysti paljon halvempaakin.
Joten soo soo älkää käyttäkö puuropusseja 😠
Pikahiutaleet on pilkottu pienempiin osiin.Kypsennettynä proteiinin saa paremmin käyttöön ja jotkut hivenaineetkin,sen sijaan vitamiineja tuhoutuu osittain.
Annospusseja on helppo ottaa mukaan. Kotona käytän tavallisia hiutaleita isommasta paketista.
Ainakin Eloveenan pikapuuropussit on sellaisia, että hiutaleet ripotellaan keitettyyn veteen eikä kokonaisuutta käytetä mikron kautta ollenkaan.
Hiutaleet lautaselle, kiehuva vesi päälle ja annetaan turvota. Ei muutu velliksi, eikä liisteriksi. Pidemmän kypsymisen vaativat hiutaleet peitän kannella niin ei jäähdy liikaa.
Tosiaan pikapuuroissa hiutaleet on melko pientä murua ja usein maustetut versiot ovat todella sokerisia. Pikapuuroja löytyy kuitenkin myös vähäsokerisena tai kokonaan maustamattomana sekä ilman annospusseja (normaali hiutalepaketti, josta itse annostellaan hiutaleet kulhoon). Vaatii vaan vähän enemmän tarkkuutta puurohyllyllä.
Itse myös mieluummin teen mikrossa puuroni, mutta meillä asuu myös näitä pikapuurojen kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten soo soo älkää käyttäkö puuropusseja 😠
Ihan sama. Jos jostain syistä haluaisin syödä pussipuuroa, ostaisin ihan hyvällä omallatunnolla. En lentomatkaile tai omista lapsia, lemmikkejä tai autoa. Pussipuuro ei vain ole kovin hyvää. Tässäkin on jo epäekologisempi pakkaus https://www.elovena.fi/tuote/-/p/elovena-taytelainen-valmispuuro-kaura-….
Mä en keittele enää puuroa lainkaan, illalla kattilaan vedenkeittimestä kiehuva vesi, hiutaleet ja suola ja kansi päälle. Aamulla valmis puuro. Kattilallinen kestää yhdellä ihmisellä neljä päivää. Helppoa.
Eli koostumus on eri. Jos kerran muuten ei mitään merkittävää eroa ole kuin pussipuurojen korkea sokeripitoisuus sekä kalliimpi hinta, niin miksi kukaan ostaisi näitä kotioloihin?
Voisin käyttää pussipuuroa, jos pitäisi ottaa evääksi tms. Maku on mielestäni huonompi.
Perus-Elovena on minusta paljon nopeampikin. Meillä ei ole vedenkeitintä edes esillä keittiössä. Hiutalepurkissa on valmiina mitta johon kaapaisen hiutaleita mitallisen kulhoon, kaadan veden päälle, laitan mikron päälle ja menen meikkaamaan. 5-10 minuutin jälkeen puuro on ollut mikrossa sen 3 min, jälkihautunut hiukan ja jäähtynyt sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli koostumus on eri. Jos kerran muuten ei mitään merkittävää eroa ole kuin pussipuurojen korkea sokeripitoisuus sekä kalliimpi hinta, niin miksi kukaan ostaisi näitä kotioloihin?
Mies tykkää noista sokerisista maustetuista puuroista ja siksi meillä on niitä kotona. Itse en syö. Ostaahan ihmiset maustettuja jogurtteja, muroja, välipalatuotteita, leikkeleitä ja mehujakin. Kaikille löytyy halvempi ja terveellisempi korvike. Miksi kukaan yleensäkään ostaa jotain muuta kuin minä? Kauppoihin vain niitä tuotteita, joita itse tarvitsen!
Vierailija kirjoitti:
Pikahiutaleet on pilkottu pienempiin osiin.Kypsennettynä proteiinin saa paremmin käyttöön ja jotkut hivenaineetkin,sen sijaan vitamiineja tuhoutuu osittain.
Varmaan tämän takia ei sallittu FODMAP-ruokavaliossa, oonkin aina ihmetellyt
Vierailija kirjoitti:
Voisin käyttää pussipuuroa, jos pitäisi ottaa evääksi tms. Maku on mielestäni huonompi.
Perus-Elovena on minusta paljon nopeampikin. Meillä ei ole vedenkeitintä edes esillä keittiössä. Hiutalepurkissa on valmiina mitta johon kaapaisen hiutaleita mitallisen kulhoon, kaadan veden päälle, laitan mikron päälle ja menen meikkaamaan. 5-10 minuutin jälkeen puuro on ollut mikrossa sen 3 min, jälkihautunut hiukan ja jäähtynyt sopivaksi.
Itse käytän Elovenan puurohiutaleita. En edes enää mittaa hiutaleita, koska näen silmämääräisesti oikean määrän. Kaadan hiutaleet lautaselle, samoin veden. Mikroon alle kahdeksi minuutiksi. Tsadaa, puuro on valmis. Tämän takia ihmettelinkin, että mihin tarkoitukseen pussipuurot ovat, eivät ainakaan nopeuttamaan toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tykkää noista sokerisista maustetuista puuroista ja siksi meillä on niitä kotona. Itse en syö. Ostaahan ihmiset maustettuja jogurtteja, muroja, välipalatuotteita, leikkeleitä ja mehujakin. Kaikille löytyy halvempi ja terveellisempi korvike. Miksi kukaan yleensäkään ostaa jotain muuta kuin minä? Kauppoihin vain niitä tuotteita, joita itse tarvitsen!
Ihan aidosti ihmettelin, että miten näille on löytynyt markkinarako, kun sama tuote oli jo keksitty 10x halvempana vain. Mutta ilmeisesti siis maustetut versiot näistä ovat se juttu.
Sen eron näkee ainesosaluettelosta.
Sokerin määrä.