Miksi suojatiellä kävelleen ihmisen jälkeen pitää mielenosoituksellisesti kaasuttaa menemään?
Ei luulisi autolla olevan kiire kuten jalankulkijalla saattaa olla. Auto nyt vaan kulkee yliluonnollista vauhtia.
Kuvitteletteko olevanne jotain kovia tms?
Kommentit (70)
Itselläni on automaattivaihteinen neliveto, jossa on aika herkkä pintakaasu. Eli kun painan kaasua ilman mitään polkaisua, auto murahtaa ja kiihtyy nopeasti liikkeelle. Ulkopuolisille tämä voi vaikuttaa juuri siltä, että vihapäissäni kiihdytään mielenosoituksellisesti. Siitä ei ole kyse, vaan auton mekaniikasta.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on automaattivaihteinen neliveto, jossa on aika herkkä pintakaasu. Eli kun painan kaasua ilman mitään polkaisua, auto murahtaa ja kiihtyy nopeasti liikkeelle. Ulkopuolisille tämä voi vaikuttaa juuri siltä, että vihapäissäni kiihdytään mielenosoituksellisesti. Siitä ei ole kyse, vaan auton mekaniikasta.
Sama täällä.
Olen myös asennuttanut vapaammin virtaavan putkiston ja siitä lähtee aika äkäinen ääni vaikka kiihdytän ihan normaalisti, ihan eri luokkaa kun mistään tavisautosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kyllä kiusallinen olo, jos näen auton kaahaavan kohti suojatietä ja pysähdyn, mutta sitten autokin pysähtyy, ja kuski viittoo tuli perseen alla, että mene siitä perkele. Eikö autoilijat ymmärrä, että jalankulkija ei voi vain hypätä kaaharin eteen, ja toivoa ettei jää alle? Etenkin talvella kun on pimeää ja liukasta...
Huitaise kättä kiitokseksi. Itselläni on kyllä tapana jupista autossa että ei tarvi kiittää liikennesääntöjen noudattamisesta, en minäkään autossa nosta kättä niille, jotka ovat pysähtyneet punaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää kuvitella kaiken liittyvän juuri itseensä? Että "nyt Minulle osoitetaan mieltä" jne.? Tässä ketjussa on jo tuotu esiin muutamia syitä kaasutteluun, kuten nopea kiihdytys on autokoulussa opetettu tai huonoilla renkailla sutiminen. Itsellä on ollut esim. auto, jolla joutui kaasuttelemaan kytkin pohjassa risteyksissä ja valoissa ettei se sammua tussahda. Varmasti siitäkin monelle mielensäpahoittajalle jäi ikuinen kuvitelma ja traumoja, että siinä nyt hänelle osoitettiin mieltä ääntelemällä autolla. Voi tsiisus. Miksei voi ymmärtää, ettei kaikki aina liity juuri Sinuun.
Ja autoilijalla voi olla ihan yhtä kiire kuin jalankulkijallakin. Yhtä hyvin jalankulkija olisi voinut aikatauluttaa elämänsä vai mikäs häntä esti, onko se vain autoilijoilta edellytettävä kyky?
Koskaan autolla ajamattomien mielestä "autolla on niin vaivatonta pysähtyä", mutta painelepa itse polkimia välilevy-, iskias- tai muiden kiputilojen kanssa, niin tiedät sitten paremmin. Siinäkin saattaa kuulua monenmoista "autolla ääntelyä" ja myös kuulua "ääntelyä" auton sisällä... Pääasiahan on että suojatien eteen pysähdytään!!!, miksi itkeä auton ääntelyistä.
Kyllä se nyt niin menee että autoilija on nopeampi ja heillä ei pitäisi olla kiire. Jalankulkijalla voi tulla kiire johtuen säästä ja vaikka mistä. Autoilija kulkee ihmiskunnan historiassa äärettömän nopealla vauhdilla.
Tuollainen vastuullistaminen kävelijöille jotka ovat kävelleet vähän kauemmin kuin ultra nopeat ja tappavat autot, on sikamaista.
Eli aikatauluttakaa se elämänne siten ettei tarvitse kaahailla tai ajaa ylinopeutta, koska te vaarannatte murhaavan nopealla koneella muiden elämän.
Onko tämä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kyllä kiusallinen olo, jos näen auton kaahaavan kohti suojatietä ja pysähdyn, mutta sitten autokin pysähtyy, ja kuski viittoo tuli perseen alla, että mene siitä perkele. Eikö autoilijat ymmärrä, että jalankulkija ei voi vain hypätä kaaharin eteen, ja toivoa ettei jää alle? Etenkin talvella kun on pimeää ja liukasta...
Huitaise kättä kiitokseksi. Itselläni on kyllä tapana jupista autossa että ei tarvi kiittää liikennesääntöjen noudattamisesta, en minäkään autossa nosta kättä niille, jotka ovat pysähtyneet punaisiin.
Enkä minä pysähtele kiittelemään kolmion takana vuoroaan odottaville. Voisin kyllä uudenvuoden lupauksena alkaa tekemään niin 👍🏼
Vierailija kirjoitti:
Minulla se riippuu siitä millä perheen autoista olen liikenteessä. Jos ajan pikku kauppakassia josta ei kaasuttelusta huolimatta lähtisi juuri muuta kun ääntä niin en paljon viitsi kaasutellakaan. Jos taas ajan 400 heppaista mersuamme niin totta hemmetissä kaasutan aina kun vaan mahdollisuus tulee! En aja ylinopeutta, kiihdytän vain nopeasti tavoitevauhtiin koska se on hauskaa. Ei kyllä käy mielessäkään mitä joku jalankulkija siitä ajattelee millaisia ääniä autoni päästelee suojatien edestä lähtiessä, nautin vain hevosvoimista.
Mamma 28v.
Luulisi mamman vähän välittävän sitä että lapset ja eläimet pelkäävät.
Jos tässäkin ketjussa on tarina jossa lapsi on kysynyt että onko setä vihainen niin...
Etkö yhtään välitä jos joku lapsi kysyy suojatiellä että oliko tuo täti vihainen?
Aloituksen peukutuksista päätellen liian moni aistii että autoilija osoittaa mieltään.
Tähän emme kuitenkaan saa koskaan vastausta, mutta voidaan suurella todennäköisyydellä todeta että autoilija on suurelta osalta heikkohermoinen ja heikkohermoisuus kulkee käsikädessä autoilun kanssa.
Siksi on todennäköistä että autoilija viittoilee hermostuneesti tai kaasuttaa paikalta hermostuneesti mieltään osoittaen pois.
Olen varmaa poikkeuksellisen ärsyttävä henkilö kun olen suojatietä ylittänyt teki auto koukkauksen toiselle puolella tietä että pystyi ohittamaan minut ja kerran suojatiellä eräs henkilö vaihtopakin päälle ja vaihto tietä kokonaan, hahahahaha. T. Se raamikas pitkä fleda mies.