Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avioero vaihtaisitko sukunimen takaisin

Vierailija
30.12.2018 |

ei lapsia

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. Toisaalta jos tietäisin olevani nopeasti uudestaan pariutuvaa lajia, niin kohtahan se taas vaihtuisi muutenkin.

Vierailija
2/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin 20-vuotiaana ja olen ollut tällä nimellä jo melkein 15 vuotta, niin tuskinpa vaihtaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos liitto ei kestänyt montaa vuotta

Vierailija
4/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. Itse en tosin koskaan edes harkinnut ottavani miehen nimeä, joten ei tarvinnut erotessa asiaa miettiä.

Vierailija
5/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olisin ottanut miehen nimen muutenkin vain jos se olisi kivempi kuin tyttönimeni.

Vierailija
6/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtanut. Tykkään nykyisestä nimestäni enemmän kuin vanhasta, joten miksi ihmeessä vaihtaisin?

Vierailija
7/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut, tottakai. Miksi haluaisin exän nimeä pitää?

Vierailija
8/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma nimi ollut koko ajan  joten ei ois tarvetta vaihtaa.

Vierailija
9/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin. Enhän enää kuuluisi liitännäisjäsenenä miehen sukuun. Sitä vaan mietin vaihtaisinko sen siihen nimeen mikä mulla oli ennen avioliittoa, vaiko äitini tyttönimeen joka minulla oli reilun vuoden vanhaksi ennen kuin vanhempani solmivat avioliiton. Olen tuota äitini vanhaa sukunimeä aina pitänyt kauniimpana kuin nykyistä sukunimeä.

Vierailija
10/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihtanut, tottakai. Miksi haluaisin exän nimeä pitää?

Miksi yleensä ottaa se jos ei sitä halua pitää? En mä ainakaan huonompaan olisi vaihtanut.

Vierailija
11/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi. En ikinä pitänyt tyttönimestäni, miehen sukunimi on hienompi ja sopii paremmin etunimeeni.

Tottunut muutenkin jo elämään tämän sukunimen kanssa, joten tuntuisi oudolta ja turhalta vaihtaa.

Vierailija
12/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin, vaikka on lapsiakin. Olimme 13 vuotta naimisissa ja tietysti olin tottunut exän nimeen. Ja hetken ajattelin, etten vaihda takaisin, mutta kyllä sitten rupesi tuntumaan tosi oudolta, että olisin ex-miehen nimellä.

Vierailija
13/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt erottaisiin kun ollaan oltu vuosi naimisissa niin vaihtaisin takaisin, mutta joskus kymmenen vuoden päästä olisi varmaan eri juttu.

Vierailija
14/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin, naimisissa oltiin 11vuotta. Vaihdoin pari vuotta eron jälkeen. Koko tänä aikana on ex kiusannut ja kiristänyt lapsilla. Somessa jatkuvaa esim ”siskokset” päivityksiä uuden naisen lapsesta ja meidän lapsista yhdessä. Vaihdoin nimen pari kuukautta samalla kum poistin hänet kaikista some-yhteyksistä ja nyt olen lähettänyt asiani sähköpostilla. Eipä ahdista enää katsoa niitä kuvia kun niitä en näe ja heille kohta vauvakin syntyy niin on minulle helpompi näin. Todellisuudessa lapset asuvat kanssani ja vain vierailevat isänsä luona.. mutta eihän niin uskoisi hänen päivityksiä kun katsoo. Onneksi läheiset ja oikeasti merkitykselliset henkilöt tietävät miten asian laita on.

Iloinen olen kun oma sukunimi on taas vaikka se onkin nyt eri kuin lasten. Tilasin oveen heti uuden nimikyltin kummallakin sukunimellä :)

Vierailija
15/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa olisi pitää jos liitto ei olis kesänyt kauaan,,, vielä outoa olisi vaihtaa nimi uuden kumppanin mukaan.... noloa olisi jos olisi ollut eläissään joku 3 erisukunimeä

Vierailija
16/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin, naimisissa oltiin 11vuotta. Vaihdoin pari vuotta eron jälkeen. Koko tänä aikana on ex kiusannut ja kiristänyt lapsilla. Somessa jatkuvaa esim ”siskokset” päivityksiä uuden naisen lapsesta ja meidän lapsista yhdessä. Vaihdoin nimen pari kuukautta samalla kum poistin hänet kaikista some-yhteyksistä ja nyt olen lähettänyt asiani sähköpostilla. Eipä ahdista enää katsoa niitä kuvia kun niitä en näe ja heille kohta vauvakin syntyy niin on minulle helpompi näin. Todellisuudessa lapset asuvat kanssani ja vain vierailevat isänsä luona.. mutta eihän niin uskoisi hänen päivityksiä kun katsoo. Onneksi läheiset ja oikeasti merkitykselliset henkilöt tietävät miten asian laita on.

Iloinen olen kun oma sukunimi on taas vaikka se onkin nyt eri kuin lasten. Tilasin oveen heti uuden nimikyltin kummallakin sukunimellä :)

Ex kiusaa sinua, jos laittaa lapaestaan ja avokkinsa lapsesta yhteiskuvia someen? Aika katkeralta kuulostat.

Eksäsi kuulostaa sen sijaan menneen eteenpäin uuden naisen kanssa, jos heillä lapsikin tulossa. Tuskin sinua ajattelee, tai miten sinua voisi kiusata. Varmaan halunnut omien ja kumppaniensa nähtäville halunnut puolisisaruksista kuvan lisätä.

Vierailija
17/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole ainoat vaihtoehdot. Voit ottaa muunkin nimen.

Minä otin mummoni tyttönimen, tosin en kyllä eronnut.

Vierailija
18/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut miehen nimeä kun se on tylsä.

Vierailija
19/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein sukunimeni suhteen melkolailla poikkeavan päätöksen. Tilanne oli tämä: menin naimisiin 1980-luvulla miehen kanssa, jolla oli "hieno" sukunimi (itselläni kun oli vaan ihan tavallinen "virtanen"). Meille tuli ero, mutta pidin kuitenkin mieheni sukunimen. Menin uudelleen naimisiin muutamia vuosia eroni jälkeen miehen kanssa, jolla oli tuikitavallinen sukunimi. Otin kuitenkin hänen nimensä, vaikka en nimestä pitänyt. Sitten tuli myöhemmin ero. Eron yhteydessä otin takaisin ensimmäisen mieheni sukunimen enkä suinkaan omaa, alkuperäistä. Tämä tietysti vaikuttaa monista oudolle, mutta kai minä sitten olen niin turhamainen kun pidän niin kivana juttuna sitä että etunimeni ja ensimmäisen mieheni sukunimi sopivat niin hyvin yhteen vähän samaan tyyliin kuin esim. näyttelijä Seela Virtanen, joka meni Sellan kanssa naimisiin.

Vierailija
20/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ulkomaalaisen miehen kanssa naimisiin nuorena koska se oli olevinaan hienoa. Erohan siitä sitten tuli mutta halusin pitää etnisen sukunimen mieluummin kuin tyttönimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan