Aiemman asukkaan postit
Kauanko teille tuli aiemman asukkaan posteja? Meille tulee melkein puolen vuoden jälkeen edelleen operaattorin lasku kuukausittain. Kyllästyin pari kuukautta sitten palauttamaan tämän henkilön posteja ja aloin laittamaan suoraan paperinkeräykseen, luulisi että maksumuistutukset kuukausittain harmittaisivat mutta ei!
Edellinen asukas siis aikalailla wt yh äippä.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Vie postiin ja sano, ettei asu enää tässä osoitteessa. Laittavat sinne jonkun merkinnän. Tuo auttoi ja meille ei enää tullut edellisen asukkaan postia.
Tuo voi auttaa, jos se ed asukas on suomalainen ja niillä on sen osoite tiedoissa. Meille tulee edelleen 5 vuoden jälkeen ed. asukkaan postit ja posti ei auta. Lähinnä toki koska kaveri häipynyt Suomesta
Vierailija kirjoitti:
Vie postiin ja sano, ettei asu enää tässä osoitteessa. Laittavat sinne jonkun merkinnän. Tuo auttoi ja meille ei enää tullut edellisen asukkaan postia.
Ovat laskuja, tulevat automaattisesti
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi auttaa, jos se ed asukas on suomalainen ja niillä on sen osoite tiedoissa. Meille tulee edelleen 5 vuoden jälkeen ed. asukkaan postit ja posti ei auta. Lähinnä toki koska kaveri häipynyt Suomesta
Siskoni sai edellisen asukkaan postia ja tämä oli asunut siinä kämpässä vuosia sitten. Sisko sen verran selvitti että se ukko oli jopa kuollut jo ja ilmoitti vaan postille ettei tämä henkilö ole edes elossa, ei tullut enää postia.
Onkohan tuo asukas edes tietoinen postiensa seikkailuista? Tai varmaan on jos/kun laskuja ovat, mutta muu posti voi kulkeutua muualle pitkäänkin jos käy niin kuin meille kävi.
Asusteltiin aika tavalla kiertolaistyyppisesti ympäri kaupunkia vuokralla, saatettiin viipyä osoitteessa puoli vuotta tai jopa pari vuotta kunnes joku epäkohta alkoi kaihertamaan ja muutettiin eteenpäin. Nyt kun oma koti sitten löytyi ja alettiin selvittelemään nettiliittymiä yms. meille selvisi että vaikka ollaan asuttu neljässä osoitteessa yhden tietyn osoitteen jälkeen, sitä yhtä tiettyä osoitetta meidän asuinpaikaksi tarjoaa miltei kaikki mahdolliset rekisterit ja tietolähteet. Kaikki laskut yms. tulee nettipankkiin, ja viralliset kirjeet ovat meidän tietääksemme meidät aina tavoittaneet, mutta kun sitkeämminkään yrittäessä tuota yhtä osoitetta ei ole meidän tiedoista saatu pyyhittyä, kieltämättä on alkanut huolestuttaa mitä kaikkea meille tarkoitettua posti on sinne mahdollisesti nykyisen asukkaan riesaksi kantanut.
Ne kirjeet olisi heti pitänyt viedä postiin ja ilmoittaa, ettei kyseinen henkilö asu enää tässä osoitteessa. Asia olisi hoitunut nopeammin.
Nykyään yliviivaan vain osoitteen ja kirjoitan kuoreen "Väärä osoite", pudotan ne postin laatikkoon.
Ehkä ne menee lähettäjälle, jonka vastuulle jää uuden osoitteen etsiminen? EVVK.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko teille tuli aiemman asukkaan posteja? Meille tulee melkein puolen vuoden jälkeen edelleen operaattorin lasku kuukausittain. Kyllästyin pari kuukautta sitten palauttamaan tämän henkilön posteja ja aloin laittamaan suoraan paperinkeräykseen, luulisi että maksumuistutukset kuukausittain harmittaisivat mutta ei!
Edellinen asukas siis aikalailla wt yh äippä.
Vie postiin ja sano että edellinen on muuttanut.
Tuli mieleeni asian vierestä:
Postiluukkuni kolahti kerran illalla ja en kerennyt katsoa, kuka oli. Samasta rapusta kuitenkin.
Jos sukunimeni on Aho ja osoite Kirkkotie 5 a 6, naapuri pudottaa postiluukustani kirjeen, jonka saaja on Jarmo Korhonen. Kirkkotie 12 c 6.
Olen itse viivannut osoitteen yli ja kirjoittanut kuoreen "väärä osoite" ja tiputtanut postin oranssiin kirjelaatikkoon. Eivät ole tulleet uudelleen.
Tännekin tulee aina välillä edellisten asukkaiden postia, kuolinpesälle pankilta ja sitten toiselle ulosottovirastosta. Olen asunut täällä jo 6v eikä juuri minua ennen ollut edellinen asukas ollut kumpikaan noista joiden postia tulee.
Minulle tuli vielä 3 vuoden jälkeen edellisen asukkaan posteja. Ne jakoi sanomalehden jakelu. Täällä sanomalehden ja jotain posteja jakaa sanomalehden oma jakelu (ei Posti) ja ne eivät kuulemma voi tehdä osoitteenmuutoksia. Nuo kaikki entisen asukkaan postit olivat jotain perintätoimiston kirjeitä yms. Aikani jaksoin kiikuttaa niitä postiin, mutta kerran vaan unohtui lehtipinon alle ja heitinköhän sitten pois.
Oon asunu nykyisessa kämpässä reilun vuoden ja melkein joka kuukausi tulee perintäkirjeitä edellisen asukkaan nimissä. Olen kyseisiin firmoihin soittanut useaan otteeseen, ettei kyseinen henkilö asu täällä mutta aina vaan laskuja tulee. Ja postin laatikkoon viemäni kirjeet ovat välillä tulleet uudelleen.
Kohta neljä vuotta asuttu tässä ja satunnaisesti tulee vieläkin edellisen posteja, vaikka on postiin ilmoitettu ettei ukko asu enää tässä ja on kaiken lisäksi kuollut.
Muutama kerta on tullut joitain kirjeitä, joihin on kirjoitettu myös lähettäjän tiedot. Näihin olen kirjoittanut päälle "ei asu enää tässä osoitteessa" ja vienyt postin kirjelaatikkoon, jos jakelija on siis ollut Suomen posti. Vasta parin vuoden ajan olen senkin tajunnut tarkistaa, ei tosin onneksi ole muilta jakeluyhtiöiltä mitään tainnut tullakaan.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/708091-toiko-posti-sinulle-edel…
Jos kirje on näyttänyt jotenkin tärkeältä, olen varmuuden vuoksi myös soittanut sellaiseen lähettäjän tarjoamaan numeroon, johon uskon vastaavan henkilön, jonka kautta merkintä väärästä osoitteesta johonkin kirjautuu.
Jos tulisi postia ilman lähettäjän tietoja, niin nyt vuokralla asuessa pistäisin viestin vuokranantajalle, onko tämä henkilö asunut täällä ja onko enää tallessa hänen yhteystietoja. Jos yhteyttä ei saisi, sitten täytyisi vain joka tapauksessa palauttaa postiin. Mistähän omistusasujana lähtisin muuten kyselemään?
Vein 1,5 vuotta neiti x:n postit postiin, enää en vie. Minulla on silppuri ovenpielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas sanoivat, etteivät voi mitään ja lappusia milloin mistäkin eri paikasta tuli aina vaan vuodenkin jälkeen. Maistraattiin vaan suoraan ilmoitus ja hyvällä tuurilla ne roskaa lähettelevät lafkat jossain vaiheessa päivittää tietonsa sieltä.
Minulle tuli myös edellisten asukkaiden postia toistuvasti.Kyllästyin niitä kiikuttamaan postiin takaisin useita kertoja.Nyt kirjoitan joka kerta kuoreen isolla: ei asu tässä osoittessa ja kiinnitän kuoren teipillä oveeni postiluukun vieren(asun kerrostalossa).kirjoitan vielä kuoreen:postinjakaja ota mukaasi.Siitä ne on hävinneet.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kerta on tullut joitain kirjeitä, joihin on kirjoitettu myös lähettäjän tiedot. Näihin olen kirjoittanut päälle "ei asu enää tässä osoitteessa" ja vienyt postin kirjelaatikkoon, jos jakelija on siis ollut Suomen posti. Vasta parin vuoden ajan olen senkin tajunnut tarkistaa, ei tosin onneksi ole muilta jakeluyhtiöiltä mitään tainnut tullakaan.
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/708091-toiko-posti-sinulle-edel…
Jos kirje on näyttänyt jotenkin tärkeältä, olen varmuuden vuoksi myös soittanut sellaiseen lähettäjän tarjoamaan numeroon, johon uskon vastaavan henkilön, jonka kautta merkintä väärästä osoitteesta johonkin kirjautuu.
Jos tulisi postia ilman lähettäjän tietoja, niin nyt vuokralla asuessa pistäisin viestin vuokranantajalle, onko tämä henkilö asunut täällä ja onko enää tallessa hänen yhteystietoja. Jos yhteyttä ei saisi, sitten täytyisi vain joka tapauksessa palauttaa postiin. Mistähän omistusasujana lähtisin muuten kyselemään?
En todellakaan aio selvitellä, onko kirje postin jakama vai jonkun muun ja etsiä, minne väärin jaetun postin voi palauttaa. Lykkään sinne oranssiin laatikkoon jatkossakin. Sori vaan.