Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakulut yhden hengen taloudessa ?? Säästövinkkejä?

Vierailija
30.12.2018 |

Kertokaa yksinasuvat, minkä verran teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa. Olen kuullut lapsiperheistä jotka käyttää sen 50e viikko, kun itsellä menee 500-600e/kk. Tuohon ei sisälly työpaikan lounaat, jotka 7e/päivä.
Ostan halvimpia merkkejä, en syö mitään välipaloja, lihaa tai maitotuotteita.. aamupallaa en myöskään syö. eineksiä menee aika paljon.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Tuo yhtälö ei ole mahdollinen, jollei syö kolmen edestä.

Vierailija
22/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tuhlari tai provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 150-200e, sillä sai juuri sopivasti ostettua aika monipuolista ruokaa ja ylimääräisiäkin juttuja.

Vierailija
24/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-25€ kattaa palastelun ja yhden lämpimän ruuan päivään per viikko. Kattaa myös perjantain sipsit tai muut napostelut. Kampuksella täyspainoinen lounas 5,50€ per viikko. Ihan nauruhinta perushyvästä sapuskasta. Sitten pesuaineita, kuukautissiteitä yms joutuu ostamaan, niin tuohon päälle joutuu heittämään vielä n. 10-15€, riippuu mitä merkkiä ostaa. 3€ paketti kahvia kestää monta kuukautta, vaikka juon joka päivä.

Hyvin vähällä pärjään, mutta toki haluaisin ostaa sitä pehmeää vessapaperia, maistuvampaa kahvia ja laadukkaita juustoja ja lihoja, sekä kalaa. Mutta tuella elän ja sillä pitää pärjätä, kun on ilmaseksi annettu. Olen opiskelija.

Vierailija
25/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto on lähes ilmainen ruoka ja helppo tehdä. Kannaattaa pakastaa ja syödä vaikka pari kertaa viikossa. Kaalilaatikko on myös halpa ruoka, mutta työläämpi tehdä.

Vierailija
26/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

78€ kuussa,sisältää ruoan kahveineen ja ravintolisät,taloustavarat.Erikseen sähköt ja muut.

Vierailija
27/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hernekeitto on lähes ilmainen ruoka ja helppo tehdä. Kannaattaa pakastaa ja syödä vaikka pari kertaa viikossa. Kaalilaatikko on myös halpa ruoka, mutta työläämpi tehdä.

Vihannesten energiamäärillä ei välttämättä niin halpaa.

Vierailija
28/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 35 euroa viikko ruokiin. Teen viikossa kaksi satsia ruokaa, josta syön 3-4 päivää. Otan evääksi töihin. Kotona riittää illalla mainiosti voileivät ja jugurtti. Aamulla syön puuroa marjoilla. Ei mulla riittäis rahat millää jos joka päivä söisin työpaikan ruokkalassa, musta siinä on jo ihan oleellinen säästökohde ap:lle.

Vierailija
29/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin hernekeitto on jo niin halpaa ettei jaksa itse edes tehdä

Vierailija
30/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

25€/viikko meni opiskeluaikaan ruokaan. Toki söin yhden ruoan koululla ja söin hyvin silloin. Aamulla kaurapuuro veteen ja lisukkeena itse kerättyjä marjoja tai sokeria.

Lounas koululla. Välipalaa en syönyt kuin max lounaalta saadun hedelmän.

Iltaruoaksi jotain kasvispainotteista, esim. valmis pastakastike purkista ja makaronia sen kans. Lisukkeena porkkana tai pakastevihannekset. Välillä tein isomman satsin makaronilaatikkoa tai kinkkukiusausta ja pakastin osan.

Iltapalaksi kaksi ruisleipää voilla ja juustolla. Mahdollisesti kurkkua tai porkkanaa kylkeen.

Hemmottelua oli esim halvimman appelsiinimehupurkin tai banaanien ostaminen.

Vierailija
31/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25€/viikko meni opiskeluaikaan ruokaan. Toki söin yhden ruoan koululla ja söin hyvin silloin. Aamulla kaurapuuro veteen ja lisukkeena itse kerättyjä marjoja tai sokeria.

Iltaruoaksi jotain kasvispainotteista, esim. valmis pastakastike purkista ja makaronia sen kans. Lisukkeena porkkana tai pakastevihannekset. Välillä tein isomman satsin makaronilaatikkoa tai kinkkukiusausta ja pakastin osan.

Iltapalaksi kaksi ruisleipää voilla ja juustolla. Mahdollisesti kurkkua tai porkkanaa kylkeen.

Proteiini vähissä.Ei ihme että naiset on laihaläskejä.

Vierailija
32/32 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiini vähissä.Ei ihme että naiset on laihaläskejä.

Proteiinia tarvitaan myös vastustuskykyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi