Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viking Line vai Silja? Kertokaa plussia ja miinuksia

Vierailija
30.12.2018 |

Kumpaa itse suositte ja miksi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuonne kyllä herkutteleen lähde, pitää olla joku muu syy. Tukholman reitillä vaan on melkein pakko syödä jotain. Tallinnaan Megastarilla ja siellä syömään.

22/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Siljalle. Paremmat ravintolat ja buffan antimet, laivat remontoitu hyvin vastaamaan nykyaikaa. Symphony menee telakalle nyt tammikuussa ja sinne tehdään samat uudistukset kuin Serenadelle loppuvuoden aikana tehtiin. Monipuolisemmat ostosmahdollisuudet ja selkeä kokonaisuus promenaden ansiosta. Hytit myös monipuolisempia (kaikki sängyt eivät ole mallia pullman, vaan alasängyt siirrettävissä parisängyksi (4 hlön hytit).

Viking Linen laivat ovat jämähtäneet sisustuksellisesti ja rakenteellisesti 1980-luvulle, eikä näissä tehdyt remontit ole tilannetta pelastaneet. Ahdas ja sokkeloinen, sekä Mariella että Gabriella. Buffa tuollakin hyvä mutta en keksi yhtään syytä, miksi olisi Siljan buffaa parempi. Itse pidän Siljan antimia monipuolisempina. Viking Linellä tosin todella hyvä valikoima vegaani- ja kasvisruokia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen vain Helsingistä Tallinnaan ja takaisin, ja perille pitää päästä noin kahdessa tunnissa. Millään Europalla en ala lusimaan kolmea ja puolta tuntia, saati että yöpyisin laivalla, hyi hitto.

Kaikkia kolmea yhtiötä käytän, riippuu tarjouksista ja siitä miten aikataulut tilanteeseen sopii. Ystävällisin palvelu on Eckeröllä, samoin yleensä halvimmat matkaliput, mutta se on sellainen humppalaiva.

Sekä Viikkarilla että tietysti Tallink-Siljalla henkilökunta on pääosin virolaista ja siis töykeähköä. Tosin minua se ei haittaa. Osaan viroa ja nasautan takaisin.

Mieluiten menisin Tallinkilla, mutta se on pääsääntöisesti kallein. Mutta sillä on parhaat aikataulut tai siis laivoja menee ja tulee niin monta päivässä. Tallinkilla on parhaat katkisvoileivät ja myös hyvät salaatit. Tallinnan D-terminaalista ((Tallink) on kyllä ikävästi pidempi matka ratikkapysäkille kuin A-terminaalista.

Helmikuun alkuun on varattu seuraava reissu, se on Eckeröllä, koska liput olivat euron per suunta. Olen perillä 5 yötä.

Vierailija
24/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Silja huonontunut nyt kun virolaisomistus?

No todellakin.

Vierailija
25/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Line. Halvempi, ystävällisempi (tosin palvelu mennyt alaspäin - syyttävät vuokratyövoimaa), parempi ruoka ja hytit. Olen vissiin tätä heikompaa ainesta, koska joko pämppään k-18 tai menen lasten ja koirien kanssa sekä olen pihi.

Vierailija
26/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskustelu?! Käykö joku vielä risteilyillä?

Vierailija
27/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turussa ja teen usein picnik-risteilyjä Viikkarilla. Viikkarilla on paremmat kaupat. Skumppa-aamiaisella pärjää pitkään, seisovassa pöydässä ei oo tullu käytyä. Ruokapaikat Gracella on surkeat verrattuna Siljaan.

Vierailija
28/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Line on parempi. Mukavampi henkilökunta ja hyvä meininki.

Laivakin menee parempaan paikkaan.

Vierailija
29/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin.

Tuo kauppa siis tapahtui 15 vuotta sitten ja Hki-Sto reitillä henkilökunta on Suomalaista, kuten aina ennenkin.

Mutta tietyn ihmisryhmän tarvitsee nyt aina haukkua kaikkia muita paitsi _____suomalaisia.

Ruoka, palvelu ja laivat ovat Siljalla kautta linjan parempia, mutta pitäkää linjanne. 

Se on vain kaikille hyväksi kun känninen makkaraperunajengi menee punaisilla.

Vierailija
30/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole risteillyt vuosikausiin...

Yritän tämän keskustelun avulla päättää, lähdenkö tukholmaan siljalla vai viikkarilla...

Vierailija
31/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tallinnassa puolet ajasta ja puolet Espoossa. Edestakaisia laivamatkoja vuodessa 50-60.

Helsinki-Tallinna

Viking XPRS

+ edullinen, hyvä ruoka

- aina täynnä, paitsi ehkä marraskuisina arkipäivinä. Voi olla vaikeaa löytää istumapaikkaa.

- Töykeä henkilökunta etenkin infossa ja terminaalissa

Tallink

+ Europalla jopa erittäin hyvä palvelu. 3,5h menee kevyesti, kun saa 10 eurolla hytin ja kulta-asiakkaana drinkkilipun.

+ Megastar viihtyisä, palvelu ok

- Star kamala romu

- Reittimatkat kalliita

Eckerö

+ Palvelu

+ Hinnat

- Muut matkustajat virolaisia huonokäytöksisiä raksaukkoja.

Vierailija
32/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkarilla kusesta tahmea kokolattiamatto, jumalaton ruuhka ihan joka paikkaan. Ahdas ja tunkkainen kuin kellarissa olisit. Rööki haisee ihan kuin sisällä olis kessuteltu vuosikymmen.

Asiakkaat viikkarilla enemmän ”kansan syviä rivejä”.

Siljalla vähän parempaa, eikä kaikki ole niin saaatanan pierussa.

Ruoka ei hääviä kummallakaan.

Jos jommallakummalla täytyy mennä, niin Silja.

Vierailija
33/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin.

Tuo kauppa siis tapahtui 15 vuotta sitten ja Hki-Sto reitillä henkilökunta on Suomalaista, kuten aina ennenkin.

Mutta tietyn ihmisryhmän tarvitsee nyt aina haukkua kaikkia muita paitsi _____suomalaisia.

Ruoka, palvelu ja laivat ovat Siljalla kautta linjan parempia, mutta pitäkää linjanne. 

Se on vain kaikille hyväksi kun känninen makkaraperunajengi menee punaisilla.

Se ei ole mikään Silja, vaan Tallink-Silja. Ja minua ei koko Tukholmaan huvita edes mennä.

Vierailija
34/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljalla kysellään aina jotain klubi korttia ja jos sitä ei löydy, niin neukkumuijan naama on kurtussa.

Vierailija
35/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosina mennyt vain Viikkarilla. Aitoa, hieman nuhjuista ruotsinlaivatunnelmaa. Ihmisiä on laidasta laitaan ja fiilis on todella kansanomainen. Gabriellan ja Mariellan sisustukset ysäriltä, yökerhomeno taattua laatua.

Tax freessa on ihan ok tarjouksia lukuun ottamatta karkkia, joka on liian kallista. Henkilökunta on aina ollut ystävällistä.

Ravintolapuolen maistelumenu oli herkullinen (maksoi jotain ~50).

Omat odotukseni Viikkarin vanhahtavasta tunnelmasta on myös edullisuus ja mielestäni sekin toteutuu ihan ok, en ole siis itse kiinnostunut maksamaan risteilystä enemmän vain siksi, että laivan sisustus olisi hienompi tai että ravintolat olisivat kalliimpia. Siksi Viikkari.

Vierailija
36/36 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi