Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TS:n laivat Silja Symphony&Serenade

Vierailija
30.12.2018 |

Kertokaa kokemuksia. Itse en ole koskaan käynyt kummallakaan laivalla. Millaiset ravintolat ja kaupat kyseisellä aluksella ovat? Entä hytit& asiakaspalvelu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku vastata? Millaisia ovat TallinkSiljan laivat?

Vierailija
2/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia myös Europasta?

Minäkin haluaisin kuulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan kuvan saat katsomalla katsomalla noi tiedot Siljan sivuilta. Sere oli hiljattain telakalla ja laivalla uusittiin mm. yökerho, pub, hyttejä. Symppa menee telakalle nyt tammikuussa ja sinne tehdään samat uudistukset. Uutena Symphonylle taitaa tulla Tommy Hilfigerin liike. Serenadelta taas löytyy Desigualin liike.

Itse tykkään noista molemmista laivoista.

Vierailija
4/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Parhaan kuvan saat katsomalla katsomalla noi tiedot Siljan sivuilta. Sere oli hiljattain telakalla ja laivalla uusittiin mm. yökerho, pub, hyttejä. Symppa menee telakalle nyt tammikuussa ja sinne tehdään samat uudistukset. Uutena Symphonylle taitaa tulla Tommy Hilfigerin liike. Serenadelta taas löytyy Desigualin liike.

Joo. Oon katsonut nuo kuvat moneen kertaan, mutta haluaisin kuulla ihmisten rehellisiä mielipiteitä kyseisistä laivoista.

Vierailija
5/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin kuulla

Euroopalla on mielestäni hyvät liikkeet ja ravintolat. Myös henkilökunta on mielestäni ystävällistä. Ei moitittavaa.

6/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivoilla on hyvät ostosmahdollisuudet. Promenaden ansiosta laivalla on helppo liikkua ja suurin osa liikkeistä onkin promen varrella. Superstore (tax free) on iso ja valikoimaa riittää. Hytit on uudistettu ja käsittääkseni kaikkien(?) hyttien kokolattiamatoista on luovuttu. Symphonyn osalta loput hyttien muutostyöt tehdään tammikuun telakoinnin aikana.

Ravintoloita löytyy jokaiseen makuun. Jos nyt jotain negatiivista pitää löytää, mun mielestä buffetin lämpimät ruuat voisi uudistaa. Paahtopaisti ja possun uunipaisti pysyvät sitkeästi lämpimien ruokien valikoimissa vuodesta toiseen. Alkuruuat tosin ovat kattavat ja hyvät, jolloin sitä lämmintä ruokaa ei jaksa edes syödä.

Serenaden telakoinnin jälkeen yökerho on muuttunut avaraksi ja valoisaksi ja näköyhteys lavalle jokaiselta paikalta on huomattavan hyvä muutos.

Itse ollaan otettu usein perhehytti. Hytissä jääkaappi ja pieni määrä sekä alkoholittomia juomia että olutta ilman lisämaksua. Ikkuna merelle-perhehytit sijaitsevat huonossa paikassa ja keskellä yötä herää rullakkorallin meteliin mutta ne perhe-promenadehytit ovat rauhallisemmalla paikalla.

Vierailija
7/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commodore-hytti on kiva.

Vierailija
8/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Siljan laivoista lähiajoilta kokemusta. Millainen on buffetin laatu? Vikingillä on ainakin hyvä buffet ollut.

Vierailija
9/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä taas laivalle

Vierailija
10/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Symphonylla. Ylihintainen ruoka ja surkea viinisuositus Tavolatassa. Hytti sottainen: seinillä kahvi- ja punaviiniroiskeita ja kävelykatu-ikkunasyvennyksessä liiskattuna jotain makeita poppareita tms. Samaa putua pehmojakkaralla ja lattialla.

Hyvä, iloinen palvelu Promenaden viimeisessä pikku baarissa, joka on vähän piilossa. Tosi kivat baarimarit :-) Hyvä ruoka myös Sushi-baarissa. Melko hyvä valikoima matkamuistomyymälässä, tosin iänikuiset Marimekko- ja muumituotteet ärsyttävät, kun niitä saa joka paikasta muualtakin. Vähän persoonallisempaa voisi tarjonta olla. Mutta ehkä japsit tulevat juuri laivalle ostamaan tusina-Teemaa.

Laivayhtiö voisi tehdä hieman tutkimusta kahvilan atmosfäärin vaikutuksesta myyntiin myymällä toisessa paikassa kahvikupin eri hintaan kuin toisessa. Nythän se oli kaikissa paikoissa sama 2,60.

Infotaulut, ne kosketusnäytölliset, oli jääneet päivittämättä. Enää herran aikoihin ole ollut mitään jäätelöbaaria siellä, missä näyttö väitti olevan. Samalla näytöllä jokin ilmaus saattoi olla suomeksi, toinen ruotsiksi ja kolmas englanniksi, vaikka opastekieleksi olisi valittu suomi. Kannattaako tuollaisia tauluja hankkia, jos ei kellään ole aikaa niitä päivittää.

Vierailija
11/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sere ja Symppa on hyviä laivoja: promenaden ansiosta selkeitä ja muutenkin jotenkin tyylikkäitä, vaikka toki alaspäin on tultu Siljan premium-imagosta Tallinkin isännyyden alla.

Europa taas on aika karsea ysäriä henkivä sokkelo. Enpä muistanutkaan että niinkin paha, kun sillä ekaa kertaa pariin kymmeneen vuoteen tuli matkustettua.

Vierailija
12/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Jospa saisivat tukkeutuneet viemärit avattua samalla kun remppaavat muutenkin. Hytissä oli sekä allas että suihkun lattiakaivo huolella tukossa, näin siis Symphonylla juuri.

Itse toivoisin jotain persoonallisempaa laivoille kuin noita bulkkimerkkejä, joita saa maistakin. Hilfiger on tietysti amisnuorison suosikkimerkki samoin kuin Gant, mutta minä aikuisena kaipaisin jotain sellaista, jota ei maista saa.

Kosmetiikassa oli mukava huomata, että Suomen tavarataloista poistettuja Elizabeth Ardenia ja Helena Rubinsteinia saa sentään vielä laivalta.

Vierailija
13/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Siljan laivalla, enää en mene. Laiva oli siivoton. Hytimme lattialla oli edellisen matkustajan nuuskamälli ja pytyssä jarrutusjäljet. Kuvottavaa.

Ruoka oli buffassa ylihintaista ja huonoa.

En keksi mitään hyvää.

Viikkarin laivat ovat nykyisin Siljaa parempia.

Vierailija
14/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symphonylla oli kesällä aivan liikaa väkeä. Buffet ei tuntunut millään vetävän sitä määrää ihmisiä, joka laivalla oli. Promenade oli vähän väliä täysin tukossa. Ostoksia oli toki helppo tehdä, mutta merimaisema ei promedanilta näy. Koko reissulla jäi meren näkeminen vähäiseksi, muilla laivoilla pääsee huomattavasti paremmin ihastelemaan maisemia.

Hyttikäytävältä kuljimme promenadille suoraan hummeriravintolan kohdalle ja ilman täytti minun mielestäni epämiellyttävä äyriäisten haju. Kun ei haissut äyriäinen, haisi sitten viemäri.

Buffetissa oli ihan hyvä ruoka, mutta tosiaan liikaa ihmisiä.

Viking Grace on laivoista ehditon suosikkini, Baltic Princess on myös mieleeni. Symphony ei ollut lainkaan mieleeni enkä halua toista kertaa sillä matkustaa. Voi kyllä olla tottumuskysymys :)

Vierailija
15/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sere ja Symppa on hyviä laivoja: promenaden ansiosta selkeitä ja muutenkin jotenkin tyylikkäitä, vaikka toki alaspäin on tultu Siljan premium-imagosta Tallinkin isännyyden alla.

Europa taas on aika karsea ysäriä henkivä sokkelo. Enpä muistanutkaan että niinkin paha, kun sillä ekaa kertaa pariin kymmeneen vuoteen tuli matkustettua.

Itse pidän enemmän sokkeloisuudesta, siitä tunteesta, että laivalla on monia paikkoja jonne mennä. Kävelykatu on liian simppeli ja tylsä: kaikki on siinä varrella ja yhdellä kertaa nähty. Siinä se sitten oli.

Vierailija
16/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on TS? Onko se nyt se Temteissön Suomi?

Vierailija
17/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin kuulla

Euroopalla on mielestäni hyvät liikkeet ja ravintolat. Myös henkilökunta on mielestäni ystävällistä. Ei moitittavaa.

Europan kaikkien muiden TS:n Tallinnaan seilaavien laivojen ravintola- ja respahenkilökunta on törkeän epäkohteliasta. Kaupoissa sentään yritetään mielistellä asiakasta ostamaan, muualla kohdellaan kuin roskaa. Muutoin tykkään Europasta, se on viihtyisä laiva.

Symphony ja Serenaden hlökunta on suomalaista ja palvelu on hyvää. Tykkään laivoista muutenkin (promenadi) ja remontti kivasti.

Vierailija
18/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Symphonylla oli kesällä aivan liikaa väkeä. Buffet ei tuntunut millään vetävän sitä määrää ihmisiä, joka laivalla oli. Promenade oli vähän väliä täysin tukossa. Ostoksia oli toki helppo tehdä, mutta merimaisema ei promedanilta näy. Koko reissulla jäi meren näkeminen vähäiseksi, muilla laivoilla pääsee huomattavasti paremmin ihastelemaan maisemia.

Hyttikäytävältä kuljimme promenadille suoraan hummeriravintolan kohdalle ja ilman täytti minun mielestäni epämiellyttävä äyriäisten haju. Kun ei haissut äyriäinen, haisi sitten viemäri.

Buffetissa oli ihan hyvä ruoka, mutta tosiaan liikaa ihmisiä.

Viking Grace on laivoista ehditon suosikkini, Baltic Princess on myös mieleeni. Symphony ei ollut lainkaan mieleeni enkä halua toista kertaa sillä matkustaa. Voi kyllä olla tottumuskysymys :)

Onko Grace vielä hankala ruokien ja juomien kannalta kuten silloin alussa? Kontrolloitiin matkustajia, etteivät vain tuo mitään omaa mukanaan laivaan, ei myyty laivan myymälästä viiniä kuin vasta paluumatkalla ynnä muita jippoja, joilla yritettiin pakottaa matkustajat kuluttamaan mahdollisimman paljon rahaa laivan ravintoloissa?

Itse olen aika tarkka ruuistani, ja jos laivalla ei ole tarjolla hyvää ruokaa, syön eväitäni. Onnistuuko tuo Gracella, vai miten tutkivat matkustajien tavarat?

Vierailija
19/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on TS? Onko se nyt se Temteissön Suomi?

TS on vakiintunut lyhenne Turun Sanomille.

Vierailija
20/24 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on järjetöntä lähteä laivalle tyyliin syön vain eväitäni. Ei voi olla totta mutta näitä on.