Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistuskohtaukset, kauhukuvien maalailu ja kuolemaan liittyvät mielikuvat

Vierailija
30.12.2018 |

Mitä tämä oikein on, antakaa diagnoosi;
Olen alkanut pelkäämään lähes kaikkea, jos pitää matkustaa niin olen varma että joudun onnettomuuteen, tai jos pitää mennä kaupungille niin pelkään että joku hyökkää kimppuuni. Koen voimakasta ahdistusta näiden mielikuvien takia jotka yleensä liittyvät kuolemaan ja siksi jätän toisinaan tekemättä asioita ja pysyttelen kotona.
Uutisia en voi kauheasti seurata koska kaikki hirveät asiat mitä maailmalla tapahtuu ahdistaa aivan mielettömästi. Kuvittelen myös näkeväni ns."merkkejä" ympärilläni varoittamassa minua.
Nämä pelkotilat ovat jatkuneet yli vuoden, lääkärissä en ole käynyt koska haluaisin hoitaa itseni kuntoon ilman lääkitystä.
Onko täällä kenelläkään vastaavaa? Mistä johtuu ja miten ahdistuksesta ja peloista pääsee eroon jotta voi elää taas vapaasti pelottomana kuten ennen.
Olen kokenut haastavan lapsuuden alkoholisti-perheessä ja nämä pelkotilat ovat pikkuhiljaa alkaneet tulemaan itselleni kun sain lapsen. Suvussani on myös paniikkihäiriötä, mutta en tiedä onko tämä varsinaisesti paniikkihäiriö, ennemminkin jotain pelko-oireista ahdistusta...
Otan kaikki neuvot ja ohjeet vastaan, tämä on jo alkanut rajoittamaan elämääni jonkin verran... kiitos!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehesi pidä sinusta huolta? 

Vierailija
2/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miehesi pidä sinusta huolta? 

Mies huolehtii minusta oikein hyvin, silti olen tällainen. Mutta hänen kanssaan uskallan tehdä kyllä asioita joita en yksin välttämättä pelkojeni vuoksi tekisi. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä oikein on, antakaa diagnoosi;

Olen alkanut pelkäämään lähes kaikkea, jos pitää matkustaa niin olen varma että joudun onnettomuuteen, tai jos pitää mennä kaupungille niin pelkään että joku hyökkää kimppuuni. Koen voimakasta ahdistusta näiden mielikuvien takia jotka yleensä liittyvät kuolemaan ja siksi jätän toisinaan tekemättä asioita ja pysyttelen kotona.

Uutisia en voi kauheasti seurata koska kaikki hirveät asiat mitä maailmalla tapahtuu ahdistaa aivan mielettömästi. Kuvittelen myös näkeväni ns."merkkejä" ympärilläni varoittamassa minua.

Nämä pelkotilat ovat jatkuneet yli vuoden, lääkärissä en ole käynyt koska haluaisin hoitaa itseni kuntoon ilman lääkitystä.

Onko täällä kenelläkään vastaavaa? Mistä johtuu ja miten ahdistuksesta ja peloista pääsee eroon jotta voi elää taas vapaasti pelottomana kuten ennen.

Olen kokenut haastavan lapsuuden alkoholisti-perheessä ja nämä pelkotilat ovat pikkuhiljaa alkaneet tulemaan itselleni kun sain lapsen. Suvussani on myös paniikkihäiriötä, mutta en tiedä onko tämä varsinaisesti paniikkihäiriö, ennemminkin jotain pelko-oireista ahdistusta...

Otan kaikki neuvot ja ohjeet vastaan, tämä on jo alkanut rajoittamaan elämääni jonkin verran... kiitos!!

Ahdistuneisuushäiriöltä kuulostaa. Hae apua.

Vierailija
4/8 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi lohduttavaa myös saada vertaistukea, joten jos tämän täällä sattuu lukemaan joku ahdistuneisuuden kanssa painiva niin kerro tarinasi.

Erityisesti kiinnostaa onko esim.niin että tietyt lapsuuden kokemukset tai tietty persoonallisuus liittyisi tällaiseen häiriöön.

Kai se on lääkäriin mentävä... -Ap

Vierailija
5/8 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo sama. Kamppailen sen kanssa päivittäin mutta ei se varsinaisesti elämääni rajoita. Aiheuttaa kyllä minulle itselleni tuskaista oloa ja ahdistusta kun pelkään niin paljon kaikkea. Tämä on todella kurja sairaus. Onneksi tästä mielensairaudesta ei ole kenellekään toiselle haittaa ainakaan niin että minusta olisi mitään vaaraa, kuten esimerkiksi skitsofreniassa. Jos minulla olisi skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö niin hakisin apua jo muiden vuoksi, mutta koska tässä on pelissä vain oma onnellisuuteni, niin yritän pärjätä.

Kognitiivista psykoterapiaa on suositeltu mutta minulla ei ole siihen varaa. Tk lääkärit määräisivät vain SSRI Lääkkeitä, mutta haittavaikutuksineen ne eivät sovi minulle. Käytän siis kohtauslääkkeenä opamoxin 7,5 mg. Eli puolikkaan pienimmästä tabletista. Se helpottaa kun saan paniikkikohtauksen muutaman kerran vuodessa. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja siinä kyljessä ilmeisesti myös paniikkihäiriö välillä kummittelemassa kun tilanne oikein äityy pahaksi.

Vierailija
6/8 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika varma että sulla ap on ahdistuneisuushäiriö, itsellä samantapaisia oireita ja käytössä Pregabalin-ahdistuslääke josta on apua onneksi :)  Itsekin pelkään kuolemaa ja että jotain pahaa tulee tapahtumaan...Taustalla kuritusväkivaltaa vanhempien puolelta ja vuosia jatkunutta koulukiusaamista. Terapia on auttanut jonkin verran. Suosittelen sitä lämpimästi! Monesti lapsuudesta johtuvia pelkotilat ja aktivoituvat jostain syystä aikuisiällä. Toivotan tsemppiä, paranet varmasti vielä joskus <3

Vierailija
7/8 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan kokeillut rukoilua? Tämä saattaa kuulostaa ärsyttävältä mutta Jeesus rakastaa sinua ja haluaa auttaa :)  Et ainakaan häviä kokeilemalla

Vierailija
8/8 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, nämä muutamatkin vastaukset rauhoittavat heti mieltäni. Lohduttavaa kuulla että joku muukin kamppailee samojen asioiden kanssa.

Rukoilemista kyllä kokeilen mieluummin kuin lääkkeitä :)

Ennen rukoilinkin paljon mutta tässä pikkulapsi-arjessa kaiken väsymyksen keskellä se on jotenkin jäänyt. Kiitos muistutuksesta <3

Ihanaa kun tältä palstalta sai tukea, usein täällä on keskusteluissa jotenkin negatiivinen sävy.. toivon teille kaikille hyvää uutta vuotta ja että me peloista ja ahdistuksesta kärsivät paranemme! Kaikkea hyvää teille! -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi