Vanhentaako parin tupakan polttaminen päivässä?
Jos polttaa 2-5 tupakkaa päivässä ja joskus baari-iltoina enemmän? Onko merkittävää vaikutusta ulkoiseen vanhentumiseen?
Kommentit (16)
Se on 14 tupakkaa viikossa ja siitä vain rupeat laskemaan kuinka monta kuukaudessa, vuodessa ja kymmenessä vuodessa. Ei ole vähän. Vanhentaahan se. Faktat faktoina.
Anna palaa vaan, vanhenet ja rupsahdat joka tapauksessa mutta onpahan ollut kivaa ja olet saanut nautintoaineita!
Pari tupakkaa viikossa vaikuttaa yhtä "paljon" kuin kaupunkiympäristössä asuminen (pakokaasut,yms).
Ihan harmittaa kun näkee tuollaisia iäkkäämpiä neitoja joilla kaikki muu olisi kunnossa, mutta naama on rutussa kun tupakkaa kiskonut vuosikymmenet vähintään puoli askia päivässä. Miksi se tupakoinnin lopetus on naisille niin vaikeaa?
Tupakan poltamisessa ei ole riskirajaa vaan se on aina terveydelle haitallista. 2-5 päivässä ei ole edes mitenkään erityisen vähän. Tietoa kannattaa hakea muualtakin kuin täältä.
Mä poltan töissä 1-2, muuten en. On vaan jäänyt tavaksi tuo työkavereiden kanssa polttaminen. Eli viikon saldo on noin 5-7 tupakkaa. Alkoholia en käytä yhtään, joten ne haitat säästän edes sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ihan harmittaa kun näkee tuollaisia iäkkäämpiä neitoja joilla kaikki muu olisi kunnossa, mutta naama on rutussa kun tupakkaa kiskonut vuosikymmenet vähintään puoli askia päivässä. Miksi se tupakoinnin lopetus on naisille niin vaikeaa?
Fysiologisista syistä, mutta siihen tietysti päälle yksilölliset erot.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti yhtä vaikeaa kuin miehillekin.
Itse olen viisikymppinen ja poltan ehkä 10 päivässä. Varmaan keuhkot sökönä, mutta ulkoisesti ei näy, en tiedä onko hyvät geenit. Minua luullaan jatkuvasti nuoremmaksi. Kerran olin esim. treffeillä ja miekkonen ylisti ihoani ja sanoi että ihanaa, et ole ainakaan tupakalla sitä pilannut😅 (jätin totuuden kertomatta)
Ja kyllä, pitäisi lopettaa. Kiitos ja amen.
Niinhän se on, että lopettaminen on vaikeaa. Lisäksi monilla on joitain paheita elämässään. Rööki ja aurinko taitaa vaan olla ne ulkonäölle haitallisimmat. Lisäksi asiallista infoa on vaikeaa etsiä, kaikki keskittyy valistukselliseen näkökulmaan.
Tupakointi ei vanhenna vaan tasan vuoden päästä olet täsmälleen vuoden vanhempi. Lopettakaa uskomasta tupakoinnin vaaroista. Se on ihan huuhaa tietoa.
Kauhistuin kun luin patologin haastattelun. Hän kertoi, että ei pysty sanomaan onko ruumis eläessään asunut kaupungissa vai onko tupakoinut. Molemmissa tapauksissa keuhkot olivat mustuneet huomattavasti. Itse en polta, mutta asun isohkon kaupungin keskustassa. Hyi helkkari!
Ei se päivässä ketään vanhenna. Ajan kuluessa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se on kyllä jännä, tuo että naisille lopettaminen on niiiiin vaikeeta. Miehet kun vain päättää, niin aina on sauhuttelu loppunut siihen paikkaan :)
...jepjep :)
Ite mietin ihan sitä paria viikossakin... en halua näyttää susanna laineelta vanhana