"Hauska" lahja -loukkaannuin
Minulla oli siis synttärijuhlat eilen pienellä porukalla. Muutama hyvä ystäväni tuli lahjan kanssa, josta paljastui erilaisia lihatuotteita. Ja minä olen siis kasvissyöjä. Ja ystäväni tietävät tämän. En halua tukea lihateollisuutta ja sen takia en lihaa syö, joten loukkaa aivan älyttömästi tuo lahja. Korttina oli tietenkin kuva kuolleesta lehmästä.
Kavereita nauratti älyttömästi, minä sain vain sanotuksi, että viette varmaan mukananne sitten kanssa. Sanoin myös ettei minua naurata, mutta en kehdannut nostaa suurempaa mölyä asiasta siinä tilanteessa.
Nyt tänään mietin asiaa enkä voi käsittää koko juttua. Olen todella vihainen, mutta samalla mietin olenko nyt yksi niistä hulluista vegaaneista jotka suuttuvat kaikesta mitä muut tekee.
Ja en usko, että yrittivät näpäyttää tms. en ole ikinä pitänyt luentoja eläinten oloista tai katsonut nokka pystyssä kun joku syö lihaa, olenhan sitä itsekin joskus vuosia sitten syönyt ja hyväähän se on. Tuntuu vain siltä, että omat ystäväni eivät kunnioita minun periaatteitani vaikka minä kunnioitan heidän valintojaan enkä nihin puutu.
En tiedä miten ottaa asia puheeksi, kyseenalaistan koko ystävyyden. Loppuiltana en puhunut heidän kanssaan vaan olin toisten kanssa ja he olivat keskenään. Todella typerä olo.
Miten itse tekisitte, odottaisitteko yhteydenottoa vai ottaisitteko itse asian puheeksi? En tiedä halusivatko he tarkoituksella loukata vai oliko oikeasti vitsi joka meni vain yli.
Kommentit (30)
Kyllä minäkin loukkaantuisin. Isäpuolen äiti osti äitilleni lahjaksi pullaa (tavallista), kun äitillä todettiin keliakia. Yhtä hauska vitsi. Ketään ei ihme kyllä naurattanut.
Kaveris kuulostaa idiooteilta tai ne oikeesti yrittää heivata sunt porukasta, todennäköisesti kumpaakin. Parempiakin tapoja olis, olis jättäny mieluummin tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Syntymäpäivänä vieraiden tarkoitus on ilahduttaa päivänsankaria.
Jos ei siihen taivu, ei pidä tulla juhliin.
Jos meni maku tästä poppoosta, niin jätä heidät taaksesi.
Toinen keino on vastata samalla mitalla tai isommalla. Vie heidän juhliinsa maailman herkullisin vegaanitäytekakku, johon kaikki vieraat ihastuvat ja haluavat reseptin :)
Vie mieluummin ruohoa pihalta ja naura räkäsesti päälle.
Siis mikä tuossa edes on se oletettu huono vitsi? Eihän tuossa ole yhtään mitään hauskaa, edes hyvin kaukaa haettuna. Tuollainen lahja olisi outo ja makaaberi ihan sekasyöjällekin, kasvissyöjälle tuo on pelkkää tosi lapsellista pään aukomista. Mitä seuraavaksi, sikarilajitelma ihmiselle joka ei polta, ja sixpack absolutistille?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa provolta.
. Väittää vuodatuksena alussa olevansa kasvissyöjä. Muutamaa riviä myöhemmin väittää olevansa vegaani. Ne kun ovat erilaisia ruokavaioita.
Eli yhtä k-pää, kuin vieraansa. Huoh.
Jos ei sitten provo.
Mietin tuota jo kirjoittaessani, mutta en ajatellut kenenkään tarttuvan siihen. En siis ole vegaani.
Tuolla vegaani-kohdalla tarkoitin sitä, kun jokainen meistä on vähintäänkin netissä törmännyt johonkuhun vegaaniin, jolla on suuri tarve käskyttää ihmisiä syömään samalla tavalla kuin hän ja vain hänen tapansa on oikea. Toki itsekin kannatan lihattomuutta, mutta ruokavalio on jokaisen henkilökohtainen asia eikä ketään voi pakottaa tai syyllistää siitä. Eli viittasin vain näihin hulluihin joita löytyy myös sekasyöjistä. Yleensä kerron mielipiteeni suoraan, mutta tämä aihe on sellainen josta en uskalla hirveästi puhua, koska suuri osa ihmisistä tuomitsee kasvissyöjän heti tähän hullujen sakkiin. Ja itselle heräsi pelko, että olenko huomaamattani yksi niistä jäkättäjistä.
Luulen, että ystäväni ovat entisiä. Eivät ole ottaneet yhteyttä enkä itsekään aio. Mielestäni eilinen ei ollut mikään keskustelunaloitus, sillä järkytyin lahjan saadessani ja odotin jotain selitystä, mutta sain vain naureskelua. Kun totesin, että he varmaan ottavat tuomisensa mukaansa niin naureskelivat että ei kai he nyt toisten lahjoja vie. Sanoin sitten että enhän mä näillä mitään tee ja mua ei tämä naurata, joten totesivat laittavansa jääkaappiin ja ottavansa mukaan kun lähtevät. Ja niin tekivätkin.
Muut paikalla olevat kaverit sanoivat illemmalla loukkaantuneensa puolestani, mutta eivät sanoneet mitään koska en itsekään sanonut. Olisi pitänyt kysyä silloin jo mikä idea tässä oli, mutta en halunnut alkaa riitelemään jotta muilla vierailla ei olisi kiusallista. Typerää nyt jälkikäteen mietittynä, mutta itselle tuli ainakin selväksi mitä miettivät ja varmaan hekin ovat tyytyväisiä tilanteeseen.
-ap
Ole cool ja kuin mitään ei olisi tapahtunut. Seuraavissa juhlissa paketoi tuommoiselle "ystävälle" isoon överikoristeelliseen laatikkoon ja tyyliin kultapaperiin iso pussi porkkanoita ja sipulia. Naura räkäisesti kun "ystävä" avaa paketin. Niiden juhlien jälkeen voitkin unohtaa tuonkaltaiset juntit.
Vierailija kirjoitti:
Ole cool ja kuin mitään ei olisi tapahtunut. Seuraavissa juhlissa paketoi tuommoiselle "ystävälle" isoon överikoristeelliseen laatikkoon ja tyyliin kultapaperiin iso pussi porkkanoita ja sipulia. Naura räkäisesti kun "ystävä" avaa paketin. Niiden juhlien jälkeen voitkin unohtaa tuonkaltaiset juntit.
Porkkanat ja sipuli maistuvat kaikille. Itse laittaisin lahjaksi pakkaamattomia sisäelimiä ja teurasjätteitä, ja kortiksi samanlainen eläinten kidutuskuva. Kun ilmeisesti se on heidän mielestään hauskaa, eikä lihansyöjä voi tietenkään tuollaista kavahtaa tai siitä loukkaantua.
Itse olisin ilmoittanut moisille 'ystäville' että kiitos lahjasta, teidän juhlat päättyivät nyt sitten tähän, tuolla on ovi!
Nyt on hyvä syy jättää idiootit taakseen.
Jotkut ihmiset vain eivät voi ymmärtää, jos joku tekee asiat toisin kuin he. Jos joku syö lihaa, niin hän ei voi ymmärtää kasvinsyöjiä ja minä olen absolutistina huomannut, että monet alkoholijuomia juovat ihmiset eivät ollenkaan ymmärrä minun valintaani saati kunnioita sitä. Minä saan todella usein kuulla olevani niuho ja ilonpilaaja, vaikka annan muiden juoda alkoholia ilman, että juon sitä itse mutta se ei sovi heille. Heidän mielestään selvästi kaikkien pitää juoda alkoholia koska hekin juovat. Kai sitten jotkut lihansyöjät ajattelevat, että kaikkien täytyy syödä lihaa koska hekin syövät.